آمازون در نظر دارد سرویس بی سیم Prime را اضافه کند: گزارش

Fire گوشی هوشمند توسط Amazon.com

کریستیان بوسی | بلومبرگ | گتی ایماژ

آمازون بر اساس گزارش بلومبرگ، در حال مذاکره با چندین اپراتور بی سیم برای راه اندازی یک سرویس تلفن همراه برای اعضای Prime است.

این خبر باعث کاهش سهام شرکت های مخابراتی در روز جمعه شد. Verizon در معاملات اولیه بیش از 4 درصد کاهش یافت، در حالی که تی موبایل به اندازه 7 درصد کاهش یافت. AT&Tسهام این شرکت بیش از 5 درصد کاهش یافت. سهام دیش بیش از 14 درصد افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که خرده فروش الکترونیکی در حال مذاکره با Verizon، T-Mobile و Dish در مورد امکان فروش مجدد سرویس تلفن همراه خود به اعضای Prime خود با هزینه کم یا بالقوه رایگان است. گفت‌وگوها به مدت شش تا هشت هفته ادامه داشته است و AT&T را نیز شامل می‌شود، اما طبق این گزارش، ممکن است چندین ماه دیگر طول بکشد تا یک طرح محقق شود.

بردلی ماتینگر سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت: “ما همیشه در حال بررسی اضافه کردن مزایای بیشتر برای اعضای Prime هستیم، اما در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن بی سیم نداریم.”

آمازون قبلاً در بخش تلفن همراه آزمایش کرده بود و Fire Phone بدبخت خود را در جولای 2014 راه اندازی کرد و یک سال بعد آن را کنار گذاشت. اخیراً از طریق برنامه کویپر خود بر روی اینترنت پرسرعت متمرکز شده است که هدف آن ایجاد شبکه ای متشکل از 3236 ماهواره در مدار پایین زمین است.

یک طرح تلفن همراه می تواند به عنوان یک قلاب جذاب برای آمازون برای جذب بیشتر مشترکین Prime عمل کند. اعضای آمازون پرایم که در سال 2005 راه اندازی شد، سالانه 139 دلار برای دسترسی به ارسال رایگان دو روزه، دسترسی به فیلم ها و برنامه های تلویزیونی انحصاری، و همچنین مزایای جدیدتر مانند تخفیف های نسخه عمومی و مزایای تحویل Grubhub پرداخت می کنند.

آمازون به دنبال راه هایی برای جذب اعضای پرایم بیشتر بوده است زیرا با رقابت فزاینده ای مواجه است والمارتبرنامه وفاداری Walmart+ و نگرانی از کند شدن رشد عضویت. این شرکت تا آوریل 2021 بیش از 200 میلیون مشترک در سراسر جهان داشت.

آمازون با شراکت با شرکتی مانند Verizon یا Dish، اساساً به عنوان یک اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه عمل می کند. این شرکت به جای داشتن شبکه بی‌سیم خود، داده‌ها را از یک اپراتور بزرگ خریداری کرده و مجدداً به مشتریان می‌فروشد.

سخنگوی Verizon، T-Mobile، Dish و AT&T بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.