آمازون بر روی استفاده از هوش مصنوعی تمرکز کرده است تا سریعتر مطالب را به شما تحویل دهد

آمازون به طور فزاینده ای از رباتیک در مراکز انجام خود برای انجام کارهای تکراری مانند بلند کردن بسته های سنگین استفاده می کند.

ناتان استیرک | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

آمازون یکی از مدیران ارشد به CNBC گفت که بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به تحویل – با به حداقل رساندن فاصله بین محصولات خود و مشتریان تمرکز دارد.

استفانو پرگو، معاون تامین مشتری و خدمات عملیات جهانی برای آمریکای شمالی و اروپا در آمازون، نحوه استفاده این شرکت از هوش مصنوعی را در زمینه لجستیک توضیح داد.

Perego گفت که یک منطقه در حمل و نقل است، مانند نقشه برداری و برنامه ریزی مسیرها، با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند آب و هوا.

زمینه دیگر زمانی است که مشتریان از محصولات در آمازون جستجو می کنند تا به آنها کمک کند کالای مناسب را پیدا کنند.

اما تمرکز اصلی آمازون در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین محل قرار دادن موجودی خود است.

Perego گفت: “من فکر می کنم یکی از زمینه هایی که ما برای کاهش هزینه های ارائه خدمات کلیدی در نظر می گیریم، قرار دادن موجودی است.”

“بنابراین، اکنون، من تقریباً مطمئن هستم که شما با مجموعه گسترده ای که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم آشنا هستید. تصور کنید که مشکل تصمیم گیری در محل قرار دادن آن واحد موجودی چقدر پیچیده است. و قرار دادن آن به گونه ای که فاصله را کاهش دهیم. برای برآورده کردن مشتریان، و ما سرعت تحویل را افزایش می دهیم.”

آمازون بر تلاشی به اصطلاح «منطقه‌ای‌سازی» برای ارسال محصولات به مشتریان از نزدیک‌ترین انبارها به‌جای بخش‌های دیگر کشور تمرکز کرده است.

اما انجام این کار مستلزم فناوری است که قادر به تجزیه و تحلیل داده ها و الگوها باشد تا پیش بینی کند چه محصولاتی در کجا و در کجا مورد تقاضا هستند.

اینجاست که هوش مصنوعی وارد می‌شود. اگر محصولی به مشتریان نزدیک‌تر باشد، آمازون می‌تواند تحویل همان روز یا روز بعد را انجام دهد، مانند آنچه سرویس اشتراک Prime آن ارائه می‌کند.

پرگو گفت که تلاش ها به خوبی پیش می رود. به گفته آمازون، در ایالات متحده، بیش از 74 درصد از محصولاتی که مشتریان سفارش می دهند اکنون از مراکز انجام خدمات در منطقه خود هستند.

تمرکز روی رباتیک

آمازون همچنین از رباتیک در مراکز انجام خود برای کمک به کارهای تکراری مانند بلند کردن بسته های سنگین استفاده می کند.

این شرکت گفت که 75 درصد از سفارشات مشتریان آمازون تا حدی توسط روباتیک انجام می شود.

این بحث وجود دارد که چگونه رباتیک و هوش مصنوعی – مانند چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT که توسط استارتاپ OpenAI توسعه یافته است – بر مشاغل تأثیر می گذارد. گزارش گلدمن ساکس در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که ممکن است “اختلال قابل توجهی” در بازار کار جهانی ایجاد شود و اتوماسیون بر 300 میلیون شغل تأثیر بگذارد.

Perego اتوماسیون را به عنوان “رباتیک مشارکتی” توصیف کرد و تأکید کرد که آمازون چگونه انسان ها و فناوری را با هم کار می کند.

پرگو گفت: “من فکر می کنم آنچه در حال رخ دادن است واقعاً تغییر نوع مشاغل است.”

این مدیر اجرایی گفت که وقتی اتوماسیون و هوش مصنوعی گسترده تر شوند، به جای حذف، مشاغلی را که کارگران انجام می دهند تغییر خواهند داد.

Perego گفت: “در نهایت، نوع شغلی که یک کارمند برای انجام آن در یک مرکز انجام وظیفه فراخوانده می شود، به طور فزاینده ای از نوع شغلی با قضاوت بالا خواهد بود.” “و کارهای سنگین و تکراری از طریق روباتیک انجام خواهد شد. این خوب است. این یک تغییر است نه یک جایگزین.”