آشنایی با ویژگی های استرس بار در خودرو – کارنو تایر

خودرویی که مورد بررسی ماست نمونه سدان E36 می باشد که از کیت بدنه AC Schnitzer بهره برده است، در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ های کشیده خودرو هستیم که به مانند قسمت های دیگر خودرو داخلشان مشکی رنگ است و در قسمت بالای آنها ابرویی قرار گرفته که نمای این قسمت از اتومبیل را عبوس تر از قبل می کند، پیش رادیاتور مشکی رنگ زیبا با علامت برجسته AC هم در پیشانی خودرو چشم نوازی می کند، سپر جلوی این خودرو در طرفین دو پروژکتور دارد که در میان آن ورودی هوای آن قرار داشته است که در حال حاضر اینترکولر Air to Air خودرو در پشت آن جاسازی شده است و مالک خودرو نام خود را بر روی آن نوشته است. در قسمت زیرین سپر جلوی خودرو لیپ سپر کربنی به منظور بهینه سازی در آیرودینامیک و شکست باد بهتر در آن قسمت از اتومبیل ست شده است و همین خود باعث شده است تا در زمانی که هر کسی این اتومبیل را می بیند چند لحظه ای بایستد و به دنبال این باشد که چرا سپر جلوی این خودرو به این شکل است ! 1) از طریق استرس بار ضربهای که به چرخ ها وارد خواهد شد سبب میشود که به کل سیستم پخش شود و فشار آن فقط به یک قسمت وارد نشود.

استرس بار ۲۰۶ خرید
این شرکت از سال 1381 تولید میل تعادلهای ویژه خود را نیز آغاز کرده و بعد از گذشت مدت کوتاهی، به بزرگترین تولیدکننده داخلی این محصول تبدیل شد. در موتور این خودرو هم از جنس فیبر کربن می باشد و علامت AC که جای علامت زیبای BMW را گرفته است بر روی این در موتور خودنمایی می کند البته این نکته هم قابل ذکر است که فیبر کربن بر روی خودروی مشکی آنچنان نما ندارد و فقط باید از نزدیک در آن دقیق شد اما مالک خودرو به منظور سبک بودن و تکمیل بودن خودرو این مهم را نیز خریداری کرده است. اتومبیلی که پیش روی ماست نسل سوم بی ام و سری سوم به مدل 1991 میلادی می باشد که کارهای زیادی برای بهینه سازی آن انجام گرفته شده است، و جزو اتومبیل های قوی کشور محسوب می شود و علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد از پیشرانه قدرتمندی هم بهره مند است در ابتدا جا دارد از آقایان فرهاد صالحی تیونر خودرو و حسین صدوقیان و فرزاد ریاضی جهت همکاری در آماده سازی اتومبیل و آقای همایون نصیری مالک محترم خودرو و مربی کارتینگ آزادی جهت صرف وقت و همکاری با ما تشکر کنیم.

چون پرسش پيرامون بحث زنون بسيار هست تصور ميكنم نياز باشه زنون رو به صورت خيلي ساده از ابتدا خدمت دوستان توضيح بدم. در ابتدا باید یادآور شوم که سیستم تعلیق خشک با ارتفاع کم فنرها بیشتر برای مسیرهای هموار و پیست مسابقه مناسب است و به دلیل سواری خشک برای رانندگی شهری مناسب نیست. استرات بارهای نورا (Nora) برای همه تیپ های پژو ۲۰۶ مناسب است این مسئله تاثیری روی انتخاب شما ندارد شرکت نورا به عنوان تولیدکننده اصلی استرس بار ۲۰۶ بهترین مارک این محصول در ایران به حساب می آید. این کیت به روی خود ریل سوخت جدید- سوزن های بهتر و بزرگ تر- پولی های بسیار خوب و مقاوم با اندازه مناسب برای گرفتن بوست بیشتر- کیت اینتر کولر- فیلتر ریسینگ سبز رنگ برای راندمان بالاتر- منیفولد Dual By pass valve و واتر متانول اینجکشن است که همه این قطعات دست به دست هم می دهند تا قدرتی بالا برای این اتومبیل پدید بیاورند، سیستم سوخت این خودرو با پمپ های بنزین قوی و سرج تانک به زیبایی در صندوق عقب جاسازی شده اند و در کنار متانول یک نمای زیبایی دارند و دوستان ما در ایران با آماد هسازی این گونه اتومبیل ها برای دوستان اروپایی خط و نشان می کشند، این خودرو مجهز به کامپیوتر قابل برنامه ریزی Vems می باشد و با برنامه ریزی هایی که روی این خودرو شده است تا به اینجای کار قدرت بالایی از این اتومبیل گرفته اند و این نکته را در نظر بگیرید که این کیت را در کشورهای اروپایی بر روی E46 ست کردند و در وضعیت خوب بالای 600 اسب بخار از آن نیرو گرفته اند.

پيشاپيش از خدمت دوستاني كه اطلاعات كافي پيرامون بحث زنون دارند عذرخواهي ميكنم. میله تعادل، استرس بار یا استرات بار strut bar به عنوان یکی از اولین قطعات تیونینگ در دنیا شناخته می شود که روی پایداری بیشتر خودرو و بهبود عملکرد سیستم تعلیق تاثیر می گذارد. به همین خاطر اگر استرس بار سفت شود ممکن است در پیچ های که انحراف زیاد است سبب جداسازی یکی از چرخ ها رفته زمین شود به این دلیل که میله تعادل چرخ های خارجی را به سمت پایین می آورند تا بتوانند تماس را با سطح زمین برقرار کنند و از طرف دیگر یک چرخ دیگر به سمت بالا میرود. ولی اگر میله تعادل نرم باشد نیرویی که به سمت بالا به چرخه وارد میشود از نیروی فنر بیشتر است و سبب میشود که چرخ از سطح زمین جدا نشود این شرایط ممکن است در بسیاری از خودروها اتفاق میافتد که اصلاً یک موضوع مهندسی شده نیست بلکه به خاطر امکانات ضعیف یک خودرو به وجود میآید. در حین رانندگی ممکن است توجهتان به آمپر آب جلب شود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد استرس بار اردی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.