دیوید روزنبرگ، اقتصاددان: حباب قیمت در سهام هوش مصنوعی رالی را از بین خواهد برد

دیوید روزنبرگ، اقتصاددان: حباب قیمت در سهام هوش مصنوعی رالی را از بین خواهد برد

سرمایه‌گذارانی که در سهام‌هایی با قرار گرفتن در معرض هوش مصنوعی انباشته می‌شوند ممکن است بهای گزافی بپردازند.

دیوید روزنبرگ، اقتصاددان، خرسی که به خاطر دیدگاه‌های متضاد خود شناخته می‌شود، معتقد است که شور و شوق پیرامون هوش مصنوعی به عامل اصلی منحرف کردن خطرات رکود اقتصادی تبدیل شده است.

رئیس تحقیقات روزنبرگ روز پنجشنبه به CNBC گفت: “شکی نیست که ما یک حباب قیمتی داریم.”

به گفته روزنبرگ، افزایش هوش مصنوعی شباهت های قابل توجهی با رونق دات کام اواخر دهه 1990 دارد – به ویژه در مورد نزدک 100 شکست در شش ماه گذشته

“[This] روزنبرگ که از سال 2002 تا 2009 به عنوان اقتصاددان ارشد مریل لینچ در آمریکای شمالی خدمت کرده است، گفت: “این بسیار زیاد است.”

این هفته، سه ماهه انفجار انویدیا به افزایش هیجان هوش مصنوعی به سطوح جدیدی کمک کرد. این سازنده تراشه، پیش بینی سالانه خود را پس از کسب درآمدهای سه ماهه قوی پس از بسته شدن بازار چهارشنبه، افزایش داد. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا به افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

Nvidia سهام پس از این گزارش بیش از 24 درصد افزایش یافت و اکنون 133 درصد در شش ماه گذشته افزایش یافته است. رقبای هوش مصنوعی الفبا، مایکروسافت و پالانتیر همچنین شاهد افزایش سهام هستند.

در یادداشت اخیر به مشتریان، روزنبرگ هشدار داد که تجمع در زمان قرض گرفته شده است.

اقدامات گسترده ای برای این کشور وجود دارد S&P 500 روزنبرگ نوشت: «شما به وزن فناوری در S&P 500 نگاه می‌کنید و به 27 درصد رسیده است. در سال 2000، زمانی که حباب دات‌کام در حال اوج‌گیری بود و به زودی به شکلی شگفت‌انگیز غلت می‌خورد.

در حالی که فناوری مگا سقفی بهتر عمل می کند، روزنبرگ شاهد فعالیت های تجاری شوم در آن است بانک ها، جاختیاری مصرف کننده سهام و حمل و نقل می کند.

روزنبرگ گفت: “آنها بالاترین گشتاور تولید ناخالص داخلی را دارند. آنها بیش از 30 درصد از بالاترین چرخه کاهش یافته اند.” آنها در واقع دقیقاً به همان الگوی رفتار می کنند که در چهار رکود گذشته داشته اند.»

سلب مسئولیت