استراتژیست می گوید رکود در ایالات متحده «خبر خوبی» برای بازارها خواهد بود

استراتژیست می گوید رکود در ایالات متحده «خبر خوبی» برای بازارها خواهد بود

معامله گران در معاملات صبح روز 17 می 2023 در شهر نیویورک در کف بورس اوراق بهادار نیویورک کار می کنند.

مایکل ام سانتیاگو | گتی ایماژ

به گفته مایکل یوشیکامی، بنیانگذار و مدیر عامل مدیریت ثروت مقصد، رکود ایالات متحده ممکن است از رکود شدید بازار در نیمه دوم سال 2023 جلوگیری کند.

تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در آوریل به 4.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که پایین ترین نرخ سالانه آن از آوریل 2021 است. بازارها داده های جدید وزارت کار را در اوایل این ماه به عنوان نشانه ای از اینکه تلاش های فدرال رزرو برای مهار تورم در نهایت انجام شده است، گرفتند. میوه.

شاخص اصلی قیمت مصرف کننده از زمان اوج بالای 9 درصد در ژوئن 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است. CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در ماه آوریل سالانه 5.5 درصد افزایش یافت، در بحبوحه اقتصاد مقاومتی و بازار کار مداوم.

فدرال رزرو به طور مداوم تعهد خود را برای مبارزه با تورم تکرار کرده است، اما دقایقی از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال نشان داد که مقامات در مورد نرخ بهره اختلاف نظر دارند. آنها در نهایت افزایش 25 واحد پایه دیگری را در آن زمان انتخاب کردند و نرخ وجوه مورد نظر فدرال رزرو را بین 5 تا 5.25 درصد رساندند.

رئیس جروم پاول اشاره کرد که در نشست ژوئن FOMC احتمال توقف در چرخه پیاده روی وجود دارد، اما برخی از اعضا همچنان نیاز به افزایش بیشتر را می بینند، در حالی که برخی دیگر پیش بینی می کنند که کندی رشد نیاز به سفت شدن بیشتر را برطرف کند. بانک مرکزی از مارس 2022 تاکنون 10 بار نرخ بهره را در مجموع 5 واحد درصد افزایش داده است.

با وجود این، طبق ابزار FedWatch گروه CME که احتمال تقریباً 35 درصدی را برای پایان دادن به سال در محدوده 4.75-5٪ دارد، با وجود این، بازار تا پایان سال قیمت ها را کاهش می دهد.

تا نوامبر سال 2024، بازار با احتمال 24.5 درصد – بالای توزیع منحنی زنگی – قیمت گذاری می کند که نرخ هدف به محدوده 2.75-3٪ کاهش یابد.

یوشیکامی روز جمعه در گفتگو با CNBC “Squawk Box Europe” گفت که تنها راهی که اتفاق می افتد در صورت رکود طولانی مدت است که به گفته او بدون تشدید بیشتر سیاست ها بعید است زیرا کاهش قیمت نفت باعث تحریک بیشتر فعالیت های اقتصادی می شود.

“این دیوانه به نظر می رسد، اما اگر ما به سمت رشد اقتصادی کندتر در ایالات متحده و شاید حتی یک رکود سطحی نرویم، ممکن است در واقع منفی تلقی شود، زیرا ممکن است نرخ های بهره کاهش نیابد یا حتی ممکن است ادامه یابد. اگر چنین باشد، این خطر برای بازار است.”

‘شکاک باش’

یوشیکامی بر این باور است که شرکت‌های بیشتری با پیش‌بینی اینکه هزینه‌های استقراض برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند و حاشیه‌های سود کاهش می‌یابند، به طور محافظه‌کارانه‌تری بازار را در زمینه درآمدهای آتی هدایت می‌کنند.

برای من، همه چیز واقعاً به این نتیجه می رسد که آیا اقتصاد نزدیک به رکود خواهد بود؟ باور کنید یا نه، اگر این اتفاق بیفتد، فکر می کنم خبر خوبی باشد.»

اگر اقتصاد از آن اجتناب کند و به مسیر کف آلود خود ادامه دهد، فکر می‌کنم در نیمه دوم سال با مشکلاتی در بازار مواجه خواهیم شد.»

مقامات فدرال رزرو، از جمله جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند که تورم اصلی ممکن است سیاست‌های پولی را برای مدت طولانی‌تری سخت‌تر نگه دارد و ممکن است در سال جاری به افزایش بیشتری نیاز داشته باشد.

افسر سرمایه گذاری می گوید، سرمایه گذاران علاقه مند به هوش مصنوعی همه سهام یکسانی را خریداری می کنند

یوشیکامی گفت که روند واقعی کاهش نرخ‌ها علی‌رغم قیمت‌گذاری در بازار یک “حرکت شدید” خواهد بود و سیاست‌گذاران پیشنهادی ممکن است سعی کنند به جای اقدامات سیاستی قطعی در کوتاه‌مدت، از طریق سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های عمومی، انتظارات بازار را در جهت خاصی “ماساژ” کنند.

در نتیجه مسیر ضعیف سیاست پولی و اقتصاد ایالات متحده، این استراتژیست کهنه کار به سرمایه گذاران هشدار داد که نسبت به ارزش گذاری در بخش های خاصی از بازار، به ویژه فناوری و هوش مصنوعی، «شک و تردید» داشته باشند.

“درباره آن فکر کنید، خودتان به آن نگاه کنید و این سوال را از خود بپرسید: آیا با توجه به آنچه که ما فکر می‌کنیم درآمد در پنج سال آینده خواهد بود، این سهام معقول است؟ اگر اینطور نیست، شما یک امتیاز خوش‌بینی برای آن دارایی قرار می‌دهید. که بهتر است در مورد آن کاملاً مطمئن باشید زیرا واقعاً از آنجا اشک می آید.”