اریک اشمیت از صندوق سرمایه گذاری خطرناک جدید Firstminute در اروپا حمایت می کند

اریک اشمیت ، رئیس Alphabet Inc.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – اریک اشمیت ، مدیر عامل سابق گوگل ، یکی از چندین مدیر فناوری است که از صندوق سرمایه گذاری خطرناک جدید در اروپا حمایت می کند.

این میلیاردر فناوری – که طبق دارایی میلیاردر بلومبرگ دارایی خالص 20 میلیارد دلار دارد – مبلغ نامعلومی را در صندوق 111 میلیون دلاری سرمایه گذاری کرده است که روز دوشنبه توسط شرکت VC Firstminute Capital با دفتر مرکزی لندن اعلام شد.

Firstminute در سال 2017 توسط بنیانگذار Lastminute.com ، برنت هوبرمن و تحلیلگر سابق گلدمن ساکس ، اسپنسر کراولی تاسیس شد. این صندوق با صندوق 60 میلیون دلاری I راه اندازی شد (که به 100 میلیون دلار تبدیل شد) و این صندوق دوم کل دارایی های تحت مدیریت را تا 211 میلیون دلار به ارمغان می آورد.

RTI Capital Partners سرمایه گذار اصلی صندوق دوم است ، اما غول فناوری چینی Tencent ، شرکت خطرپذیر Atomico و شرکت سهام خصوصی Vitruvian نیز سرمایه گذاری کرده اند.

بنیانگذاران شرکت بزرگ داده Palantir ، شرکت بازی Supercell و پلت فرم تجارت الکترونیکی Zalando نیز از Firstminute پشتیبانی کرده اند. با این حال ، این شرکت بسیار کوچک تر از شرکتهای VC مستقر در لندن مانند Index Ventures و Accel Partners است.

هوبرمن در بیانیه ای گفت: “فناوری اروپا در حال فرار از سرعت است ، و این فوق العاده است که به بسیاری از کارآفرینان سریال جهانی امکان می دهد تجربه خود را به نسل بعدی ارائه دهند.” “سرمایه گذاری بذر در حال جذب پشتیبانان با کیفیت بالاتر است که به موفقیت بنیانگذاران بیشتر کمک می کند.”

در حالی که این قاره قبلاً به دلیل صحنه آغازین خود شناخته نمی شد ، امروز با تعداد فزاینده ای از شرکت های موفق فناوری دارای غول پخش موسیقی Spotify ، پلتفرم پرداخت Klarna و شرکت تحویل غذا Deliveroo در میان بزرگترین ها افتخار می کند. در نشانه دیگری از افزایش علاقه به منطقه ، سنگین وزن Sequoia شرکت های بزرگ آمریکایی نیز با دفتر جدیدی در لندن خود را در اروپا مستقر می کند.

علی رغم این ، اروپا هنوز از ایالات متحده و چین عقب است ، که هر دو تعدادی شرکت تولید کرده اند که امروز صدها میلیارد دلار ارزش دارند.

هوبرمن در راس

به طور گسترده ای هوبرمن به عنوان یکی از بهترین سرمایه گذاران فناوری در اروپا شناخته می شود. هوبرمن که در اتون و سپس آکسفورد تحصیل کرده است ، ارتباط نزدیکی با نخست وزیر و سایر ادارات دولتی دارد.

علاوه بر تأسیس lastminute.com و Firstminute ، وی همچنین یکی از بنیانگذاران خرده فروشی مبلمان Made.com ، انجمن بنیانگذاران تجارت شبکه های فناوری و کارخانه موسسین شتاب دهنده راه اندازی شد.

تاکنون ، تیم 18 نفره Firstminute سرمایه اولین صندوق خود را در 56 شرکت تازه تاسیس در مراحل اولیه ، از جمله Karakuri راه اندازی رباتیک و Klang استارت آپ بازی سرمایه گذاری کرده اند. این شرکت می گوید در ابتدا حدود 1 تا 2 میلیون دلار در شرکت های نوپا سرمایه گذاری می کند ، اما سرمایه گذاری های بعدی می تواند بیشتر باشد.

کراولی ، یکی دیگر از فارغ التحصیلان آکسفورد ، در بیانیه ای گفت که Firstminute می خواهد از بنیانگذارانی که در تلاشند سیستم عامل هایی را ایجاد کنند “که به شکل دادن به دنیای ما شکل می گیرد” پشتیبانی کند.

“در سطح جهانی ، ذهن فنی برجسته در حال طراحی چگونگی حل سخت ترین مسائل اقتصادی و اجتماعی است