Wish S-1 را برای IPO منتشر می کند

بازار تجارت الکترونیکی Wish روز جمعه اعلامیه IPO خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرد و به تعدادی از شرکتهای فناوری پیوست که به نظر می رسد قبل از پایان سال برای اولین بار معرفی شوند.

شرکت مادر Wish ، ContextLogic ، قصد دارد سهام خود را در Nasdaq با نماد WISH لیست کند. این پرونده پس از شرکت محرمانه برای انتشار عمومی در ماه آگوست ، اولین نگاه به امور مالی Wish را فراهم می کند.

Wish ، در سال 2010 تاسیس شد ، یک بازار آنلاین است که انواع کالاهای با تخفیف از لوازم خانگی ارزان قیمت و پوشاک گرفته تا وسایل الکترونیکی و اسباب بازی را شامل می شود. در مقایسه با آمازون ، Wish خریداران “از هر وضعیت اقتصادی-اجتماعی” است که ممکن است توانایی پرداخت 119 دلار در سال برای Prime را نداشته باشند.

در این پرونده آمده است: “ما آرزو را برای ارائه خدمات به این مشتریانی ارائه می دهیم كه استطاعت تجاری را بیش از نام تجاری و راحتی آن ترجیح می دهند و مورد لطف سیستم عامل تجارت الکترونیکی سنتی نیستند.”

به طور کلی ، این شرکت رشد متوسط ​​و بدون ضررهای سرسام آور را نشان می دهد. آرزوها برای 9 ماه منتهی به 30 سپتامبر 1.75 میلیارد دلار درآمد گزارش کردند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 1.33 میلیارد دلار بود که رشد 32 درصدی را نشان می دهد. با این حال ، درآمد بین سال های 2018 و 2019 فقط 10 درصد رشد داشته است.

آرزو نسبت به غول های خرده فروشی و تجارت الکترونیکی مانند آمازون ، تارگت و والمارت ، از یک پایه بسیار کم ، رشد کندتری را نشان می دهد. در سه ماهه سوم ، آمازون گزارش کرد که رشد فروش شخص اول 38٪ نسبت به سال گذشته به 48.4 میلیارد دلار رسیده است ، در حالی که فروش از بازرگانان شخص ثالث 55٪ به 20.4 میلیارد دلار رسیده است. تارگت و والمارت که هر دو از خریدهای آنلاین با دامپزشکی همه گیر شده اند ، فروش دیجیتال سه ماهه سوم خود را به ترتیب 155٪ و 79٪ نسبت به یک سال گذشته افزایش دادند.

در حالی که رشد برای یک شرکت نوپای نسبتاً کم رونق بوده است ، اما خط تولید آن تقریباً پایدار بوده است – 247 میلیون دلار در سال 2017 ، 208 میلیون دلار در سال 2018 و 136 میلیون دلار در سال گذشته از دست داده است. در نه ماه اول سال 2020 ، 176 میلیون دلار ضرر کرد.

Wish گفت اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در بیش از 100 کشور جهان دارد ، در حالی که ماهانه 70 میلیون کاربر فعال ماهانه گزارش شده بود. آرزو در پرونده گفت: بیش از 500000 بازرگان برای فروش در سیستم عامل ثبت نام کرده اند و کاتالوگ خود را به 150 میلیون کالا رسانده است. بیشتر بازرگانان آن در چین مستقر هستند ، اما در سال 2019 فروشندگان بیشتری از ایالات متحده به سیستم عامل خود اضافه کرد.

آرزو در زمانی عمومی می شود که تجارت الکترونیکی از همه گیر ویروس کرونا به بازوی خود ضربه خورده است. مانند بسیاری از خرده فروشان ، Wish گفت که زمان تحویل طولانی تر ، اختلالات زنجیره تامین و از دست دادن برخی از بازرگانان در سیستم عامل خود را در اوج همه گیر. با این حال ، آن گفت که همچنین از استفاده بیشتر از تلفن همراه و رقابت کمتر از خرده فروشی آجر و ملات به دلیل قفل شدن بهره مند شده است.

Airbnb ، DoorDash ، Roblox و وام دهنده آنلاین Affirm نیز با استفاده از تجمع پس از انتخابات در سهام ایالات متحده و تقاضای سرمایه گذاران برای نام های فناوری با رشد بالا ، در هفته گذشته برای مراجعه عمومی اقدام کرده اند. هفته گذشته افرادی که با برنامه هایشان آشنا بودند به CNBC گفتند که این شرکت ها در تلاشند تا در بازه زمانی بین شکرگذاری و کریسمس به بازار راه پیدا کنند.

– آری لوی از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.