یک “ساختمان جهش یافته” در میلان موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و جلب رضایت ساکنان می شود

از نقاشی و ادبیات گرفته تا موسیقی و فیلم ، دنیای طبیعی الهام بخش بسیاری است.

تأثیر آن در معماری نیز آشکار است ، اکنون تعدادی از پیشرفت های جالب باعث ترکیب گیاهان و درختان در طراحی آنها شده است.

یک نمونه از این موارد Bosco Verticale یا جنگل عمودی ، ساخت و ساز مسکونی ایتالیا از دو برج برجسته از لحاظ دید که 80 و 112 متر ارتفاع دارند.

در اوایل سال جاری در یک قسمت از “انرژی پایدار” CNBC ارائه شده است ، نمای بیرونی ساختمان ها – که در منطقه Porta Nuova در میلان واقع شده اند – در گیاهان و درختان پوشانده شده است.

Stefano Boeri ، معمار طراحی ، در صحبت با CNBC ، جنگل عمودی را “یک چیز بسیار ساده” توصیف کرد: این راهی برای تمرکز در یک سطح شهری بسیار کوچک است … هزاران گیاه.

طراحی این “ساختمان جهش یافته” ، همانطور که بوئری بیان می کند ، همچنین مزایای جالب توجهی را برای ساکنان آن فراهم می کند.

سیمونا پیزی گفت: “من از زمان افتتاحیه در Bosco Verticale زندگی می کردم.” وی افزود: “این احساس نمی کند که ما درست در وسط شلوغ میلان زندگی کنیم ، جایی که همه چیز خیلی سریع پیش می رود.”

“داشتن این گیاهان درست در تراس ، درختان واقعی ، مطمئناً تأثیر مثبتی در زندگی من داشته است. این باعث کاهش دما در تابستان می شود و احساس می شود که این گیاهان یک میکرو اقلیم ایجاد کرده اند ، بسیار دلپذیر است.”

این طرح همچنین در استفاده از انرژی فردی تأثیر داشته است. پیتزی توضیح داد: “در زمستان به لطف این اثر گلخانه ای از گرمای کمتری استفاده می کنیم و در تابستان از تهویه مطبوع کمتری استفاده می کنیم زیرا هوا خنک تر است.”

قدرت الوار

یکی دیگر از معماران برجسته امسال در “انرژی پایدار” مایکل گرین از معماری مایکل گرین (MGA) مستقر در ونکوور است. این عمل تأكید زیادی بر تلفیق چوب در طرحهای خود دارد.

از ساختمان T3 Minneapolis در مینه سوتا استفاده کنید. این سازه که در سال 2016 تکمیل شده است ، از بیش از 1100 پانل از الوارهای چند لایه ناخن یا NLT استفاده می کند. طبق MGA ، بیشتر NLT مورد استفاده در ساختمان “از الوار درختانی است که توسط سوسک کاج کوهی کشته شده اند.”

در مصاحبه ای با پخش CNBC در ماه مه ، Green از MGA به دنبال برجسته کردن مزایای بالقوه زیست محیطی استفاده از چوب در روند ساخت است.

وی گفت: “جنگلداری حیوان پیچیده ای است و (در) مناطق مختلف جهان ، در بعضی جاها پایدار نیست ، ما با سرعت سریع كاشت نمی كنیم.”

“اما وقتی این کار را درست انجام دهیم – یعنی در حال کاشت مجدد هستیم – در واقع می توانیم هماهنگی ایجاد کنیم که در آن درختان بیشتری رشد می کنیم ، درختان جوان کربن را سریعتر از درختان پیر ترسیم می کنند و در واقع می توان یک چرخه کاشت درخت و چوبی که در واقع کربن بیشتری جذب می کند تا اینکه اگر ما فقط به عنوان یک جنگل بومی از جنگل خارج شده ایم. “

نیاز به تعادل

بیان گرین در مورد نیاز به تعادل و هماهنگی مورد مهمی است که توسط دیگران نیز تکرار می شود.

به عنوان مثال ، در فرانسه ، از استفان هلر ، رئیس جمهور و بنیانگذار یک شرکت اجتماعی به نام Reforest’Action ، در مورد شرایط لازم برای کارکردن و طراحی و ماندگاری واقعی مدل های طراحی بر پایه چوب سال شد.

وی توضیح داد: “خوب ، برای پایداری واقعی آنها باید از درختانی که به صورت محلی ، ایده آل و در جنگل های پایدار و مدیریت شده تولید می شوند استفاده کنند.”

وی افزود: “ما باید بسیار احتیاط کنیم تا جنگ ها را برای ساختن خانه یا ساختمان تخریب نکنیم.” “اگر ما هر خانه ای را به تنهایی در چوب بسازیم ، جنگل برای تهیه چوب کافی نیست.”