گوگل و فیس بوک از سال آینده توسط واحد جدید انگلستان مورد موشکافی قرار می گیرند

مارک زاکربرگ ، رئیس و مدیر ارشد اجرایی فیس بوک ، برای شهادت در جلسه جلسات خدمات مالی مجلس در مورد بررسی فیس بوک و تأثیر آن بر بخش های خدمات مالی و مسکن در روز چهارشنبه 23 اکتبر 2019 وارد می شود.

بیل کلارک | CQ-Roll Call، Inc. | گتی ایماژ

لندن – انگلیس روز جمعه گفت که یک واحد جدید دولتی برای رفع نگرانی های مداوم در مورد تمرکز قدرت در میان تعداد کمی از غول های فناوری تلاش خواهد کرد.

وزارت دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش گفت که قصد دارد یک واحد بازارهای دیجیتال (DMU) ایجاد کند تا “یک کد جدید برای کنترل رفتار سیستم عامل هایی که در حال حاضر بر بازار تسلط دارند ، مانند Google و Facebook.”

دولت گفت: این کد برای اطمینان از اینکه مصرف کنندگان ، مشاغل کوچک و ناشران اخبار در برابر اقدامات انجام شده توسط غول های فناوری آسیب نمی بینند ، طراحی شده است.

بر اساس این کد جدید ، ممکن است برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان در مورد خدماتی که ارائه می دهند و نحوه استفاده از داده های مصرف کنندگان شفافیت بیشتری داشته باشند. آنها همچنین ممکن است مجبور شوند در مورد دریافت تبلیغات شخصی به مصرف كنندگان انتخاب كنند و دیگر نمی توانند محدودیت هایی را برای مشتریان ایجاد كنند كه استفاده از سیستم عامل های رقیب را برای آنها دشوار كند.

DMU ، که بخشی از سازمان رقابت و بازارها (CMA) خواهد بود ، در آوریل 2021 کار خود را آغاز می کند.

دولت گفت که ممکن است DMU به این واحد قدرت تعلیق ، مسدود کردن و معکوس کردن تصمیمات گرفته شده توسط شرکتهای بزرگ فناوری را بدهد. دولت گفت که DMU همچنین می تواند به آنها دستور دهد اقدامات خاصی را برای دستیابی به انطباق با کد انجام دهند و مجازات های مالی را برای عدم رعایت آن اعمال کنند.

وزیر دیجیتال ، الیور داودن در بیانیه ای گفت: “من بدون شرمندگی طرفدار فن آوری هستم و خدمات سیستم عامل های دیجیتال به طور مثبتی اقتصاد را متحول می كنند – منافع زیادی برای مشاغل ، مصرف كنندگان و جامعه به ارمغان می آورد.”

“اما در انگلستان و خارج از کشور اجماع فزاینده ای وجود دارد که تمرکز قدرت در میان تعداد کمی از شرکت های فناوری باعث کاهش رشد بخش ، کاهش نوآوری و تأثیرات منفی بر مردم و مشاغل متکی به آنها می شود. وقت آن است که رسیدگی کنیم این امر باعث ایجاد عصر جدیدی در رشد فناوری می شود. “

استراتژی دیجیتال

در ماه جولای ، CMA از دولت خواست كه اختیارات بیشتری به آن بدهد و DMU را راه اندازی كند و گفت كه ضروری است سیستم عامل های بزرگ تبلیغات دیجیتال مهار شود. این تنظیم کننده اظهار داشت که نگران این است که چگونه غول های فناوری مانند گوگل و فیس بوک از تبلیغات دیجیتال برای تأمین مدل های تجاری خود استفاده می کنند.

اگرچه توصیه های CMA داخلی بود ، اما ناظر گفت که این مشکلات “ماهیت بین المللی” دارند و به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال “نقش اصلی را در سطح جهانی” به عهده دارند.

آندره کوسلی ، مدیر اجرایی CMA ، در تاریخ 1 ژوئیه گفت: “با بررسی این بازار ، ما متوجه شدیم که سیستم عامل های بزرگ آنلاین مانند Google و Facebook چگونه کار می کنند و چگونه آنها از تبلیغات دیجیتال برای تولید مدل های تجاری خود استفاده می کنند.” متوجه شدم نگران کننده است – اگر قدرت بازار این شرکت ها کنترل نشود ، مردم و مشاغل از دست می روند. “

رونان هریس ، معاون رئیس جمهور گوگل در انگلیس و ایرلند در آن زمان در بیانیه ای گفت: “تبلیغ کنندگان امروز از طیف گسترده ای از سیستم عامل ها برای انتخاب موثرترین و نوآورانه ترین قالب ها و محصولات تبلیغاتی انتخاب می کنند.

وی افزود: ما از مقرراتی حمایت می كنیم كه به نفع مردم ، مشاغل و جامعه است و به كار سازنده با مقامات نظارتی و دولت در این زمینه های مهم ادامه خواهیم داد تا همه بتوانند از وب بیشترین استفاده را ببرند.

فیس بوک پیش از این گفته بود که “با قوانینی که از مصرف کنندگان محافظت می کند و به بازسازی مشاغل کوچک با بهبود اقتصاد انگلیس کمک می کند” از شیوع ویروس کرونا با ارگانهای دولت انگلیس درگیر خواهد شد.

سخنگوی این شرکت در تاریخ 1 ژوئیه در بیانیه ای گفت: “ما با رقابت قابل توجهی از جمله گوگل ، اپل ، اسنپ ، توییتر و آمازون و همچنین تازه واردان مانند TikTok روبرو هستیم که ما را بر روی انگشتان خود نگه می دارد”. کنترل معنادار افراد درباره چگونگی جمع آوری و استفاده از داده های آنها مهم است ، به همین دلیل ما ابزارهای برجسته صنعت را برای مردم معرفی کرده ایم تا بتوانند نحوه استفاده از داده های خود را برای اطلاع رسانی به تبلیغاتی که مشاهده می کنند ، کنترل کنند. “

– رایان براون از CNBC در این ماجرا سهیم است.