گوگل برای تقویت این 3 دسته از شرکت های آب و هوایی را به صفر رساند

تیم Voltpost

عکس با اجازه Voltpost و Google.

پنج شنبه سومین روز نمایشی برای برنامه شتابدهنده استارت آپ های گوگل: برنامه تغییر آب و هوا بود، که در آن استارتاپ های حاضر در این برنامه وضعیت استارتاپ خود را ارائه کردند و 10 هفته برنامه نویسی و راهنمایی از شبکه قوی متخصصان داخلی گوگل، آموزش و آموزش را محدود کردند. اعتبار برای استفاده از فناوری Google

امسال، 12 شرکت عمدتاً به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند: هوش مصنوعی، زیرساخت خودروهای الکتریکی، و ارائه داده‌های بهتر به شرکت‌ها برای کربن زدایی فعالیت‌هایشان. چند استثنا وجود دارد: به عنوان مثال، Sesame Solar واکنش در بلایا را کربن زدایی می کند، و Bodhi در حال بهبود تجربه مشتری برای تاسیسات خورشیدی خانگی است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

چگونه هوش مصنوعی می تواند صنعت موسیقی را مختل کند

CNBC Pro

برنامه‌های شتاب‌دهنده راه‌اندازی گوگل همگی بر روی استفاده از هوش مصنوعی متمرکز شده‌اند، و برخی از آن‌ها مضامین صنعتی مانند بازی یا اقتصاد ابری، جغرافیای خاصی مانند هند یا برزیل، یا بنیان‌گذاران کم‌نمایش مانند بنیان‌گذاران سیاه‌پوست یا بنیان‌گذاران لاتین دارند. همه برنامه‌ها بدون سهام هستند، به این معنی که گوگل برای شرکت در شرکت‌ها سهمی نمی‌پذیرد و تا کنون ۱۱۰۰ استارت‌آپ از زمان راه‌اندازی برنامه‌ها در سال ۲۰۱۶ شرکت کرده‌اند.

برای این گروه اخیر، همه شرکت‌کنندگان باید جایی بین دورهای سرمایه‌گذاری اولیه و سری A می‌بودند، در حال حاضر درآمد ایجاد می‌کردند یا با یک پایگاه کاربری تثبیت‌شده، با پنج کارمند یا بیشتر، و با پتانسیل بهره‌مندی از ابر مصنوعی Google هوش و قابلیت های یادگیری ماشینی

Soudip Roy Chowdhury، بنیانگذار Eugenie AI

عکس توسط Eugenie AI و Google

مت رایدنور، رئیس اکوسیستم استارتاپی در گوگل در ایالات متحده، به CNBC گفت که او در حمایت از استارت آپ های تغییرات آب و هوایی حس معناداری می گیرد.

“من به دلایل زیادی به فناوری آب و هوا اهمیت می دهم، اما بیشتر شخص، داشتن سه فرزند خردسال، اغلب به دنیایی فکر می کنم که آنها به ارث می برند. وقتی سرفصل های مربوط به خطرات بحران آب و هوا را می خوانم، احساس وظیفه شخصی می کنم که باشم. رایدنور به CNBC گفت: بخشی از حمایت از راه حل های نوآورانه آب و هوایی در مقیاس. “این یکی از بزرگترین هدایایی است که من معتقدم می توانم به فرزندانم و نسل های آینده تقدیم کنم.”

این برنامه‌ها همچنین برای کسب‌وکار گوگل خوب هستند زیرا شرکت‌هایی را در مراحل اولیه استفاده می‌کنند که از فناوری این شرکت استفاده می‌کنند و به آن برتری زودهنگام نسبت به رقبایی مانند آمازون، مایکروسافت و اپل می‌دهند.

“گوگل در حمایت از بهترین استارت آپ ها و بنیانگذاران در سراسر جهان ارزش قائل است. همانطور که آنها با افراد، محصولات و ابزارهای ما کار می کنند، ما متقابلاً سود می بریم. و حمایت از شرکت های مرحله اولیه جرقه نوآوری بیشتری در اکوسیستم می دهد و فرصت های بیشتری را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا خود را بسازند. رایدنور به CNBC گفت: کسب و کار در محصولات Google – مانند Cloud و Android.

سخنگوی گوگل به CNBC گفت: گوگل در سه سال گذشته میزبان سه شتاب دهنده استارت آپ تغییرات آب و هوایی برای شرکت های آمریکای شمالی بوده است و همه 33 شرکت کننده هنوز هم در حال فعالیت هستند.

تیم Sesame Solar.

عکس با حسن نیت ارائه شده توسط Sesame Solar و Google.

استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی

گوگل که متعلق به آلفابت است، خود در میان تلاش گسترده شرکت برای تمرکز بر بهبود محصولات خود با هوش مصنوعی است. بسیاری از شرکت‌ها در جدیدترین شتاب‌دهنده تغییرات آب و هوایی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کمک به کارهای مختلفی مانند نظارت بر خاک کشاورزی، کربن زدایی ساختمان‌های تجاری و بهبود فرآیند بازیافت منسوجات استفاده می‌کنند.

ریدنور به CNBC گفت: «تیم‌ها عمیق‌تر به توسعه مدل‌های هوش مصنوعی و ML برای رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی تمایل دارند. با مشارکت با فناوری‌های نوظهور مانند این، استارت‌آپ‌ها می‌توانند تأثیر مثبت بزرگی داشته باشند و راه‌حل‌ها و نوآوری‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه توسعه دهند.»

Agrology به کشاورزان کمک می کند تا با ارائه داده های سطح مزرعه در مورد دود، خشکسالی، بهینه سازی آبیاری، پیش بینی های آب و هوای خرد از آب و هوای شدید، شیوع آفات و بیماری ها، خود را با تغییرات آب و هوایی سازگار کنند. همچنین، Agrology سیستمی برای نظارت بر محتوای کربن در خاک دارد تا به کشاورزان کمک کند تا میزان ترسیب کربن را که با روش‌های کشاورزی احیاکننده به دست می‌آورند، کمی کنند و در صورت تمایل، در بازارهای اعتبار کربن شرکت کنند.

تیم آگرولوژی که در یک مزرعه کار می کنند.

عکس توسط Agrology و Google.

در طول شتاب دهنده گوگل، Agrology محصول خود را دقیق تر کرد.

ریدنور گفت: «آگرولوژی از طریق راهنمایی‌هایی که در شتاب‌دهنده دریافت کردند، توانست یک API جدید و کارآمدتر بسازد که از محصولات یکپارچه یادگیری ماشین گوگل استفاده می‌کند، مجموعه داده‌های آموزشی و آزمایشی آن‌ها را تا بیش از 400 درصد افزایش می‌دهد و میزان خطای آن‌ها را تا 4 برابر کاهش می‌دهد». CNBC. این به آنها کمک می کند تا داده های دقیق تری را به کشاورزان ارائه دهند تا بتوانند بهتر و پایدارتر رشد کنند.”

استارت‌آپ دیگری در این گروه، Cambio، از هوش مصنوعی برای کمک به شرکت‌ها برای کربن زدایی ساختمان‌های تجاری بزرگ استفاده می‌کند.

استفانی گریسون، یکی از بنیانگذاران، “زمانی که شرکت ها تعهدات آب و هوایی خود را تنظیم کردند، متوجه می شوند که ردیابی داده ها و کربن زدایی در هر املاک و مستغلات، خواه مالک یا اشغال شده باشد، سخت ترین بخش سفر پایداری آنها است. پیاده سازی همچنان یک جعبه سیاه است.” کامبیو، روز پنجشنبه در روز آزمایشی گفت.

Cambio یک ردپای کربن پایه برای یک ساختمان ارائه می‌کند و سپس از هوش مصنوعی بر اساس پروژه‌های ساختمانی قبلی و توصیه‌های دانشمندان برجسته ساختمان و دانشمندان داده استفاده می‌کند تا مسیری را در اختیار مشتری قرار دهد که چگونه آن ساختمان را به صفر برساند. گریسون گفت: «نکته اصلی این است که ما در حال دموکراسی‌سازی در علم کلاس‌سازی در کل صنعت هستیم.

لیا د گوزمن و استفانی گریسون، بنیانگذاران کامبیو.

عکس با اجازه کامبیو و گوگل.

ریدنور به CNBC گفت: «در طول شتاب‌دهنده، کامبیو توانست با تیم املاک و مستغلات گوگل ارتباط برقرار کند تا بازخورد مستقیم محصول را دریافت کند و درباره موضوع کربن‌زدایی ساختمان‌ها بحث کند. با استفاده از مدل‌های ML Cambio، مدیران می‌توانند مسیر کل مجموعه املاک و مستغلات را به سمت صفر خالص ترسیم کنند، یک نیاز کوتاه مدت برای شرکت‌های سهامی عام به عنوان بخشی از آخرین پیشنهاد شفافیت انتشار کربن SEC.

مثال دیگر Refiberd است که از طیف‌سنجی و هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی منسوجات بازیافتی، حذف دکمه‌ها و زیپ‌ها و ارسال منسوجات فرآوری‌شده به بازیافت‌کننده‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند آن دسته خاص از منسوجات را به بهترین شکل مدیریت کند.

Eugenie.AI از هوش مصنوعی برای کمک به تولیدکنندگان سنگین برای ردیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود استفاده می‌کند، این داده‌ها را برای هر گونه استاندارد انطباق مرتبط گزارش می‌کند و با توصیه‌هایی در مورد چگونگی حل یک مشکل خاص، انتشار آن را کاهش می‌دهد.

بنیانگذاران Refiberd، ساریکا باجاج و توشیتا گوپتا.

عکس توسط Refiberd و Google.

زیرساخت خودروهای الکتریکی

ریدنور به CNBC گفت: «با افزایش روزافزون خودروها، استارتاپ‌های مختلف با روش‌های خلاقانه با فرصت‌های عظیم صنعت خودروهای برقی مقابله می‌کنند. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، در واقع، 14 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در سال 2022 برقی بودند که نسبت به 9 درصد در سال 2021 و کمتر از 5 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

Batt Genie، یکی از استارت‌آپ‌هایی که گوگل برای جدیدترین گروه تغییرات آب و هوایی خود انتخاب کرد، از آزمایشگاه ونکات سوبرامانیان در دانشگاه واشنگتن خارج شد و از نرم‌افزار برای بهبود عملکرد و کارایی باتری‌های لیتیوم یونی که در لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می‌شوند، استفاده می‌کند. وسایل نقلیه الکتریکی و کاربردهای باتری ذخیره سازی شبکه

سیستم مدیریت باتری یا BMS در یک باتری لیتیوم یونی میزان شارژ باقی مانده را کنترل می کند و شارژ را تنظیم می کند. هدف نرم افزار Batt Genie این است که سیستم BMS را کارآمدتر و کارآمدتر کند. مدیر عامل شرکت منان پاتاک روز پنجشنبه گفت: اگر باتری خودروهای الکتریکی سنتی حدود 6 سال دوام بیاورد، همان باتری با BMS بهبود یافته Batt Genie می تواند 12 سال دوام بیاورد.

تیم الکتریک فیش

عکس توسط Electric Fish و Google.

یکی دیگر از استارتاپ‌های این گروه، ElectricFish Energy، در حال ساخت یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی است که هر دو خودروهای الکتریکی را به سرعت شارژ می‌کند و شارژرهای هوشمندی دارند که در صورت در دسترس بودن، انرژی ارزان و تمیز را از شبکه ذخیره می‌کنند.

انوراگ کمال، مدیرعامل الکتریک فیش، روز پنجشنبه گفت: «وضعیت فعلی شبکه برق اساساً شکسته است. «ما تنها کسانی هستیم که می‌دانیم شارژ EV به طرز باورنکردنی به بازگرداندن انرژی به شبکه متصل است»، به این معنی که دستگاه ElectricFish می‌تواند به عنوان منبعی برای نیروی پشتیبان عمل کند.

شرکت دیگری که برای بهبود زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی کار می‌کند، Voltpost است که پایه‌های چراغ را به شارژر خودروهای الکتریکی تبدیل می‌کند. Voltpost با دپارتمان حمل و نقل شهر نیویورک همکاری می کند تا پایه های لامپ خود را در شارژرهای برقی آزمایش کند. و Voltpost همچنین در آزمایشگاه پارکینگ هوشمند دیترویت در میشیگان آزمایشی را انجام می دهد. در طول شتاب‌دهنده، Voltpost با تیم Google Maps ارتباط برقرار کرد تا در مورد اینکه آیا مکان‌های شارژ خودروی الکتریکی می‌توان به Google Maps یا Android Auto اضافه شود، بحث کرد.

داده ها و گزارش کربن زدایی

سومین حوزه تمرکز استارت‌آپ‌های موجود در گروه تغییرات آب و هوایی، بهبود داده‌هایی است که شرکت‌ها برای ردیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود استفاده می‌کنند.

ریدنور به CNBC گفت: «از آنجایی که دولت‌ها به گزارش‌های انتشار کربن بیشتری نیاز دارند، شرکت‌ها به داده‌های بهتری برای ردیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود نیاز دارند. استارت‌آپ‌ها تجزیه و تحلیل و ردیابی بهتری را ارائه می‌کنند تا به مشتریان و مصرف‌کنندگان کمک کنند تا آلاینده‌های خود را درک کنند و توصیه‌های عملی در مورد نحوه عملکرد پایدارتر دریافت کنند.»

به عنوان مثال، Cleartrace داده های انتشار قابل ممیزی را برای شرکت ها فراهم می کند.

لینکلن پیتون، مدیر عامل شرکت، روز پنجشنبه گفت: «موضوع این است که داده‌های پیرامون فضای برق، فضای انرژی و فضای گزارش‌دهی محیط‌زیست به سختی به دست می‌آیند، بسیار ناپایدار و مستعد خطا هستند». قبل از راه اندازی Cleartrace، پیتون رئیس بانکداری سرمایه گذاری برای BNP Paribas Americas بود. من از آن بازنشسته شدم تا به بزرگترین مشکلی که دیدم، یعنی داده های کیفی موجود در انتقال به دنیای انرژی های تجدیدپذیر رسیدگی کنم.»

تیم Cleartrace

عکس از Cleartrace و Google.

Cleartrace به‌ویژه بر تکنیک‌های اندازه‌گیری برای انتشارات محدوده 1 و 2 متمرکز شده است، که آن دسته از انتشارات ناشی از منابعی است که یک سازمان در اختیار دارد یا از خرید برق، بخار، گرما یا سرمایش ناشی می‌شود. اکنون در حال کار است تا حوزه کاری خود را به اندازه‌گیری انتشارات Scope 3 گسترش دهد، انتشارات مربوط به کل زنجیره تامین یا زنجیره ارزش یک شرکت، که ردیابی آن بسیار دشوار است. همچنین به دنبال کمک به شرکت‌ها برای تأیید سبز بودن فعالیت‌هایشان است، به‌ویژه برای فرآیندهایی مانند جذب مستقیم انتشار CO2 در هوا و تولید هیدروژن.

یکی دیگر از شرکت‌های متمرکز بر داده‌ها، Finch است که امتیازات پایداری را روی محصولات قرار می‌دهد تا به مصرف‌کنندگان کمک کند تا تصمیم‌های خرید آگاهانه‌تر از آب و هوا را بگیرند. فینچ یک افزونه مرورگر دارد که در وب‌سایت‌های آمازون و تارگت کار می‌کند و به محصولات رتبه‌بندی پایداری بین صفر تا ده می‌دهد، سپس در صورت وجود، جایگزین پایدارتری را پیشنهاد می‌کند.

لیزی هورویتز، بنیانگذار و مدیر عامل فینچ، “برای اکثر جمعیتی که به تغییرات آب و هوایی اعتقاد دارند و می خواهند کاری در مورد آن انجام دهند، اما لزوماً بیش از هفت دقیقه برای تحقیق آنلاین در مورد آن فرصت ندارند، این یک راه حل عالی است.” روز پنجشنبه گفت.

هورویتز گفت فینچ داده‌هایی را که از رفتار مصرف‌کننده جمع‌آوری می‌کند به مشتریان از جمله تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌فروشد.

هورویتز می‌گوید: «ما می‌توانیم ببینیم چه کسی چه چیزی را می‌خرد و چرا – برای مثال، زنان بین 35 تا 40 سال دو برابر بیشتر از مردان هم‌سن و سال، دئودورانت‌های بدون آلومینیوم می‌خرند.»

این نوع داده‌ها چیزی را که هورویتز «شکاف گفتن و انجام دادن» می‌نامد، می‌بندد، یعنی تفاوت بین آنچه که مصرف‌کنندگان می‌گویند در یک گروه متمرکز انجام خواهند داد و آنچه که واقعاً در هنگام پرداخت انجام می‌دهند.

چگونه گوگل ردپای کربن مراکز داده عظیم خود را کاهش می دهد