گزارش می گوید 40 میلیون کاربر جدید اینترنت در سال 2020

مشتریان و رانندگان GrabFood Grab Holdings Inc. برای جمع آوری سفارشات در فروشگاه Pisang Goreng Bu Nanik در جاکارتا ، اندونزی ، دوشنبه ، 15 ژوئیه 2019 صف می کشند. در سطح جهانی ، صنعت سفارش آنلاین غذا به یک رقابت فوق العاده تبدیل شده است زمینه ، که به ادغام منجر شده است ، زیرا شرکت ها برای یک قطعه بزرگتر از 300 میلیارد دلار در تحویل رستوران تلاش می کنند. عکاس: دیماس آردیان / بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

سنگاپور – بر اساس گزارش جدید Google ، Temasek Holdings و Bain & Company ، جنوب شرقی آسیا شاهد افزایش استفاده از خدمات دیجیتالی مانند تجارت الکترونیکی ، تحویل غذا و پرداخت آنلاین به دلیل همه گیری ویروس کرونا است.

در این گزارش آمده است که حدود 40 میلیون نفر در شش کشور منطقه – سنگاپور ، مالزی ، اندونزی ، فیلیپین ، ویتنام و تایلند – برای اولین بار در سال 2020 آنلاین شدند. این باعث افزایش تعداد کل کاربران اینترنت در جنوب شرقی آسیا به 400 میلیون نفر شد. این گزارش افزود که بسیاری از کاربران جدید از مناطق غیرشهری در مالزی ، اندونزی و فیلیپین آمده اند.

رشد جهانی در سال جاری به دلیل اقدامات سختگیرانه قفل گذاری که بر مشاغل و اشتغال در سراسر جهان تأثیر گذاشته است ، با یک چالش بی سابقه مواجه است.

با این حال ، این گزارش پیش بینی کرده است که بخش های اینترنتی جنوب شرقی آسیا می توانند رشد چشمگیری داشته و در سال 2020 به 100 میلیارد دلار برسند ، با تجارت الکترونیکی رشد 63 درصدی ، در حالی که بخش سفر آنلاین 58 درصد منقبض شده است. به طور کلی ، بخش های اینترنت منطقه همچنان در مسیر عبور از 300 میلیارد دلار تا سال 2025 هستند.

استفانی دیویس ، معاون رئیس جمهور در جنوب شرقی آسیا در گوگل ، در مورد “Squawk Box” از CNBC گفت: “ما تحت تأثیر ویروس کرونا ویروس جهانی قرار گرفتیم ، اما دیدن اینکه هنوز مقاومت در اقتصاد دیجیتال آسیای جنوب شرقی وجود دارد بسیار دلگرم کننده و دلگرم کننده است.” آسیا “روز سه شنبه قبل از انتشار رسمی گزارش.

دیویس توضیح داد که Covid-19 ، که بیش از 50 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است ، بسیاری از تصمیم گیری ها را برای مصرف کنندگان در سراسر جنوب شرقی آسیا هدایت می کند. وی افزود که شواهد دلگرم کننده ای وجود دارد که نشان می دهد بیشتر این تغییر به سمت مصرف دیجیتال باقی مانده است.

“وقتی از مصرف کنندگان می پرسیم که چرا آنها فقط در حین ویروس کرونا استفاده از تجارت الکترونیکی را انتخاب کرده اند ، آنها با ما در میان می گذارند که بله ، این بود که از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا جلوگیری کنیم. اما واقعاً مهم است ، تقریباً در همان درصد افراد آن را بیان می کنند به این دلیل که کارآمد است و آنها آن را مفید می دانند “، دیویس گفت.

برخی از یافته های اصلی گزارش امسال شامل موارد زیر است:

1. خدمات مالی دیجیتال در حال شتاب گرفتن هستند زیرا تعداد بیشتری از مشاغل کوچک و متوسط ​​پذیرای پذیرش پرداخت های آنلاین شده اند. قرار است پرداخت های دیجیتالی از 600 میلیارد دلار در سال 2019 به 620 میلیارد دلار در سال 2020 برسد زیرا میانگین معاملات نقدی کاهش می یابد و می تواند تا سال 2025 به 1.2 تریلیون دلار برسد.

2. بخش های فن آوری بهداشت و فناوری آموزش با افزایش همه گیرها به مشاوره های آنلاین بهداشت در حالی که مدارس به سمت یادگیری از راه دور رفتند ، بخش های فن آوری و آموزش را افزایش دادند. سرمایه گذاری در این بخش ها در حال رشد است.

3. بخش مسافرت و حمل و نقل آنلاین به دلیل توقف مسافرت بین المللی همه گیر در حالی که بسیاری از مردم از خانه کار می کردند ، بیشترین آسیب را دیدند. با این وجود ، این گزارش پیش بینی می کند سفرهای آنلاین تا سال 2025 به 60 میلیارد دلار برسد.

4- سرمایه گذاری های فن آوری منطقه ای 17٪ در تعداد معاملات نیمه اول 2019 و نیمه اول سال 2020 افزایش یافته است اما ارزش کل معاملات از 7.7 میلیارد دلار به 6.3 میلیارد دلار کاهش یافته است. سرمایه گذاران پول بیشتری را به فضای فناوری مالی اختصاص دادند ، جایی که ارزش معاملات از 475 میلیون دلار به 835 میلیون دلار در نیمه اول سال 2020 افزایش یافت.