گزارش درآمد Chevron (CVX) Q3 2020: درآمد 30٪ سقوط می کند

مایکل ویرت ، مدیرعامل شورون.

آدام جفری | CNBC

شورون روز جمعه دومین سه ماهه متوالی ضرر خود را پس از کاهش درآمد در سه ماهه سوم سال گذشته 32٪ گزارش کرد که توسط کوید -19 چکش خورده است.

در میان کاهش قیمت نفت ، شورون گفت که اقدامات تهاجمی برای کاهش هزینه ها را اعمال می کند.

غول نفتی طی این سه ماهه 207 میلیون دلار ضرر کرد. به صورت تعدیل شده ، شورون برای هر سهم 11 سنت درآمد کسب کرد که بسیار بهتر از افت 27 سهم برای هر سهم است که توسط تحلیلگران نظرسنجی شده توسط Refinitiv انتظار می رود. درآمد شورون 24.45 میلیارد دلار بود که برآورد اجماع 25.8 میلیارد دلاری را از دست داد.

در سه ماهه دوم ، غول نفتی 1.59 دلار به ازای هر سهم به صورت تعدیل شده از دست داد ، در حالی که درآمد 13.49 میلیارد دلار بود.

در سه ماهه سوم سال قبل ، این شرکت با درآمد 36.12 میلیارد دلاری هر سهم 1.36 دلار درآمد داشت.

مایکل ویرث ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت در بیانیه ای گفت: “نتایج سه ماهه سوم نسبت به یک سال قبل کاهش یافته بود ، در درجه اول به دلیل پایین آمدن قیمت کالاها و حاشیه ناشی از تأثیر COVID-19.” “اقتصاد جهان زیر سطح قبل از همه گیری به کار خود ادامه می دهد و این امر تقاضای محصولات ما را که ارتباط تنگاتنگی با فعالیت اقتصادی دارند تحت تأثیر قرار می دهد.”

در حالی که شرکت های انرژی در میان قیمت های نفت افسرده دست و پنجه نرم می کنند ، شورون گفت که هزینه سرمایه 48٪ کاهش یافته و هزینه های عملیاتی آن 12٪ کاهش یافته است.

ویرث گفت: “ما همچنان بر آنچه می توانیم كنترل كنیم متمرکز هستیم – عملیات ایمن ، انضباط سرمایه و مدیریت هزینه ها.” روز چهارشنبه این شرکت سود سه ماهه 1.29 دلار برای هر سهم را اعلام کرد.

در طی سه ماهه سوم ، تولید خالص معادل نفت با 7٪ کاهش نسبت به سال گذشته ، به 2.83 میلیون بشکه در روز رسید ، زیرا این شرکت در واکنش به پایین بودن قیمت کالاها و تقاضای پایین ، فعالیت خود را کاهش داد. عملیات بالادستی ایالات متحده طی سه ماهه گذشته 116 میلیون دلار درآمد کسب کرد که 84 درصد کاهش سال به سال است. متوسط ​​قیمت فروش هر بشکه نفت خام و مایعات گاز طبیعی در سه ماهه سوم 31 دلار بود که در مقایسه با 47 دلار در یک سال قبل کاهش داشت.

شورون گفت که جریان نقدی آن در طی 9 ماه اول سال 2020 به 8.3 میلیارد دلار رسیده است ، در مقایسه با 21.7 میلیارد دلار در یک سال قبل.

در اوایل ماه اکتبر شورون خرید شرکت Noble Energy را به پایان رساند. ارزش این معامله تمام سهام که در ماه جولای اعلام شد ، 5 میلیارد دلار بود. با احتساب بدهی ، این ارزش به 13 میلیارد دلار رسید.

سهام شورون در روز جمعه 1٪ افزایش یافت. سهام امسال 42٪ از دست داده است.

همچنین جمعه ، اکسون موبایل سومین سه ماهه متوالی ضرر خود را گزارش داد.

اصلاح: درآمد 1.36 دلار به ازای هر سهم و درآمد 36.12 میلیارد دلار برای Q3 2019 بود.