گزارش درآمد سه ماهه اول آمازون (AMZN) در سال 2023

سهام آمازون با جهش ابری، واحدهای تبلیغاتی باعث کاهش درآمد می شوند

آمازون پس از آنکه این خرده‌فروش الکترونیکی درآمد سه‌ماهه اول را گزارش داد که بالاتر از تخمین‌های تحلیلگران بود، در معاملات طولانی روز پنج‌شنبه، سهام 8 درصد افزایش یافت و به دلیل قدرت در تجارت ابری و تبلیغاتی آن تقویت شد. سودها قوی تر از حد انتظار بود که نشان می دهد اقدامات اخیر کاهش هزینه های شرکت شروع به ثمربخشی کرده است.

این اعداد کلیدی هستند:

  • درآمد: 31 سنت برای هر سهم
  • درآمد: به گفته تحلیلگرانی که توسط Refinitiv مورد بررسی قرار گرفتند، 127.4 میلیارد دلار در مقابل 124.5 میلیارد دلار مورد انتظار

در اینجا نحوه عملکرد سایر بخش های کلیدی آمازون در طول سه ماهه آمده است:

  • خدمات وب آمازون: 21.3 میلیارد دلار در مقابل بر اساس StreetAccount، انتظار می رود 21.22 میلیارد دلار
  • تبلیغات: بر اساس StreetAccount، 9.5 میلیارد دلار در مقابل 9.1 میلیارد دلار

بلافاصله مشخص نیست که آیا سود گزارش شده با برآورد تحلیلگر Refinitiv از 21 سنت برای هر سهم قابل مقایسه است یا خیر.

برای سه ماهه دوم، آمازون اعلام کرد درآمد 127 تا 133 میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس گزارش Refinitiv، تحلیلگران خواستار فروش 129.8 میلیارد دلاری شده بودند.

اندی جاسی، مدیر عامل شرکت در بیانیه درآمد گفت: “کسب و کار تبلیغاتی ما همچنان به رشد قوی ادامه می دهد، عمدتاً به دلیل سرمایه گذاری های مداوم یادگیری ماشینی ما که به مشتریان کمک می کند هنگام تعامل با ما اطلاعات مرتبط را ببینند، که به نوبه خود نتایج غیرعادی قوی برای برندها ارائه می دهد.”

جاسی گفت که در حالی که AWS به هزینه‌های محتاطانه‌تر مشتریان ابری ادامه می‌دهد، او معتقد است که “رشد زیادی در پیش است” و به سرمایه‌گذاری این شرکت در مدل‌های بزرگ زبان اشاره کرد.

جاسی که در جولای 2021 جانشین بنیانگذار جف بزوس شد، به شدت هزینه های شرکت را کاهش داده است زیرا با کاهش فروش در بخش خرید آنلاین و رایانش ابری خود دست و پنجه نرم می کند. آمازون چندین شرط اثبات نشده خود را بسته است، مانند یک برنامه سلامت از راه دور و مجموعه ای از پوشیدنی های تناسب اندام. همچنین توسعه انبارهای جدید را کند کرده و ساخت دفتر مرکزی دوم خود را در ویرجینیا با نام HQ2 متوقف کرده است.

آمازون 27000 کارمند خود را اخراج می کند که بزرگترین تعدیل شغل در تاریخ 29 ساله آن است. در اوایل این هفته، برخی از کارمندان AWS و منابع انسانی، به دنبال کاهش تبلیغات و پخش زنده Twitch، رها شدند.

آمازون تا پایان سه ماهه اول، تعداد کارکنان خود را با حدود 76000 نفر به 1.46 میلیون کارمند کاهش داد که تا حدی منعکس کننده اخراج های اخیر و همچنین فرسودگی انبارهای آن است که معمولاً پس از اوج خرید در تعطیلات رخ می دهد.

درآمد نسبت به 116.4 میلیارد دلار در سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است. در حالی که این رقم فراتر از انتظارات بود، اما آمازون همچنان درگیر رشد فروش تک رقمی است که ضعیف‌ترین سال خود برای گسترش در ربع قرن خود به عنوان یک شرکت سهامی عام است.

پیش بینی سه ماهه دوم نشان می دهد که آمازون انتظار دارد فروش بین 5 تا 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

فروش در AWS در سه ماهه اول حدود 16 درصد افزایش یافت و به 21.35 میلیارد دلار رسید که بالاتر از 21.22 میلیارد دلار پیش بینی شده توسط وال استریت است. با این حال، این کاهش نسبت به سه ماهه قبل است، زمانی که AWS 20 درصد رشد کرد. شرکت‌ها در ماه‌های اخیر در میان یک محیط اقتصادی چالش برانگیز، هزینه‌های ابری خود را کاهش داده‌اند.

درآمد عملیاتی در این سه ماهه از 3.67 میلیارد دلار در سال گذشته به 4.77 میلیارد دلار افزایش یافت. این شرکت همچنان برای سودآوری خود به AWS وابسته است، زیرا واحد ابری درآمد عملیاتی 5.1 میلیارد دلاری در سه ماهه ایجاد کرد.

واحد تبلیغاتی آمازون با افزایش 23 درصدی درآمد نسبت به سال قبل به 9.51 میلیارد دلار، همچنان در حال حرکت است.

برایان اولساوسکی، مدیر مالی مالی، برایان اولساوسکی در تماسی با خبرنگاران گفت: «تبلیغات در طول سه ماهه رشد شدیدی داشت و 23 درصد بود و این رشد در محیطی که احتمالاً فروش زیربنایی محصولات در حال کاهش است، ادامه دارد.

قبل از رالی پس از ساعت کاری، سهام آمازون پس از از دست دادن تقریباً نیمی از ارزش خود در سال 2022، 31 درصد رشد داشت.

این داستان در حال توسعه است. برای به روز رسانی دوباره بررسی کنید.