کمپرسور پیستونی (7 گام برای آشنایی کامل با این کمپرسور صنعتی)

انواع مختلف پیستون رینگ ، رایدر رینگ و نوار رایدر آببندی های گوناگونی را برای طیف وسیعی از کمپرسور ها فراهم می کند. 3- با ایجاد شکاف های (I,U,T) شکل در دامنۀ پیستون که دارای شیار های افقی و عمودی هستند، می توان از انبساط پیستون جلوگیری کرد. در این دسته، در تاج پیستون برای سر شمع و یا سوپاپها فضایی را با گود کردن آن ایجاد میکنند. برای درک این مفهوم مدار زیر را در نرم افزار Fluidsim رسم کنید. موتور پیستون شعاعی هیدرولیکی از زیر شاخه های هیدروموتور ها و موتور های هیدرولیکی می باشند.این نوع موتور های هیدرولیکی می توانند توان بالایی را در سیستم هیدرولیکی ایجاد کنند.و شامل برند رکسروت می باشند که توسط شرکت رکسان پارسیان قابل تامین است. رینگ روغنی از فشار داخلی رینگ پیستون و فنر و فشار واحد بالای تولید شده توسط سطح مماس کمی که شیارهای باریک ایجاد می­کنند استفاده می­کند. رینگ وایپر ضخامت یکنواختی از لایه روغن را برای روانکاری سطح مماس رینگ فشاری ایجاد می­کند. رینگ پیستون لبه برجسته نیز رینگی است که سطح مماس آن دارای تحدب بوده و روانکاری بین رینگ پیستون و جداره سیلندر را یکنواخت تر انجام می­دهد.

زاویه این پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت این قطعه به سمت میل لنگ عملکرد جاروبی از خود نشان می­دهد. موتورهای دیزل نیز مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار پیستون علف زن بیان میگردد. این پخی لبه باعث پیچش رینگ پیستون در زمانی که فشار گاز احتراق از روی آن برداشته شود میگردد. جهت افزایش قدرت تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز افزایش و بر اساس آرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستونها تعیین میگردد. علاوه بر این چدن را می­توان به سادگی با مواد دیگر پوشاند تا دوام آن افزایش یابد. مواد به کار رفته در ساخت این قطعه و طراحی آن به دوام و عملکرد کلی یک موتور کمک میکنند. شکل و طراحی موتور های شعاعی خیلی ساده است . حرکت رفت و برگشتی پیستون توسط مکانیزم های مختلفی نظیر حلقه خارج از مرکز، محورخمیده و یا صفحه زاویه دار به حرکت دورانی شافت تبدیل می شود. میللَنگ قطعهای در موتورها است که حرکت خطی پیستونها را تبدیل به پیستون جدید حرکت دورانی میکند.

همانگونه که ذکر شد پیستون اولین قطعه متحرک موتور است که باعث میشود تا انرژی آزاد شده از احتراق سوخت در دسترس قرار بگیرد. جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان می دهد، این علائم در موقع نصب پیستون باید به سمت جلوی موتور باشد. رینگ فشاری بالاترین یا نزدیک ترین رینگ به گازهای احتراق است و در معرض بیشترین میزان خوردگی شیمیایی و همچنینی بالاترین دمای کار قرار دارد. این فشار معمولا به الاستیسیته مواد سازنده رینگ پیستون، فاصله ازاد رینگ پیستون و تعامل با گازهای احتراق بستگی دارد. در نتیجه این عملیات چهارگانه، زمانی که پیستون به سمت پایین حرکت خود را آغاز می­ کند و به علت تجمع حجم در بالای پیستون، فشار کم می­ شود و هوا و سوخت، سیلندر را پر می­ کند. یکی از راه های تشخیص ضعیف شدن رینگ پیستون، دود آبی رنگ اگزوز یا درب روغن موتور است. با کمک کارشناسان فنی رگلاژ (۰۲۱۷۲۴۹۱) دیگر نگران تشخیص صحیح مشکل خودرو خود قبل از مراجعه به مراکز تعمیراتی نخواهید بود.

ساختار کلی و اصلی اتومبیل را تعداد بیشماری از قطعات ریز و درشت مصرفی تشکیل میدهد که با گردهمایی خود، موجب کارکرد صحیح خودرو میشوند. این حضور ثابت و همیشگی از اهمیت و نقش آنها در عملکرد خودرو تاثیر میگیرد. راه دیگر کنترل انبساط پیستون تعبیه یک پشت بند فولادی یا پیستون با تیغه محافظ اینوار ( INVAR ) در پیستون است . رینگ های پیستون دیزل ژنراتور محفظه احتراق را عایق بندی کرده، حرارت را به جداره سیلندر منتقل نموده و مصرف روغن را کنترل می­کنند. نصب رینگ روغنی در جهت نادرست زاویه پخی (رو به رینگ فشاری) می­تواند باعث بالا رفتن مصرف روغن شود. این پخی باعث یک حرکت پاک کنندگی خفیف می­شود که از نفوذ روغن اضافی به داخل محفظه احتراق جلوگیری می­کند. برخی رینگ های روغنی یک تکه از یک فنر بازشو برای اعمال فشار اضافی بر روی رینگ این قطعه استفاده می­کنند. رینگ پیستون عایق بندی محفظه احتراق را از طریق فشار داخلی و خارجی اعمال شده به آن برقرار می­کند. اتصال شعاعی بوسیله فشار داخلی رینگ پیستون برقرار می­شوند. فشار داخلی بوسیله فاصله رینگ پیستون غیر متراکم تعیین می­شود. به طور معمول، هر چه فاصله آزاد رینگ پیستون بیشتر باشد نیروی بیشتری توسط رینگ پیستون در حالت متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پمپ هیدرولیک 9 پیستون لطفا به بازدید از وب سایت ما.