کمپانی برادران وارنر با تهدید پنجره های نمایشی فیلم هایی را در HBO Max منتشر خواهد کرد

پنجره تئاتر شکسته نیست ، اما پر از ترک است.

مانند بسیاری از روندهای دیجیتال دیگر که توسط Covid-19 تسریع شده اند ، نحوه تماشای نمایش های تئاتر نیز تغییرات بزرگی را در طول سال 2020 شاهد بود. اولین بار به طور همزمان در HBO Max برای مشترکین ایالات متحده و بدون هیچ گونه هزینه اضافی ارائه می شود.

این بدان معناست که اگر قبلاً مشترک HBO Max هستید ، بجای اینکه سال آینده به تماشای سفر به تئاتر بروید ، از کاناپه اتاق نشیمن خود تماشاگر فیلم های پرفروش مانند “تپه ماهور” ، “ماتریکس 4” و “جوخه خودکشی” خواهید بود. . (وارنر مدیا قبلاً اعلام کرده بود که “Wonder Woman 1984” اولین بار در روز کریسمس در HBO Max ظاهر خواهد شد.)

همه دیدند این دارد می آید. با ظهور پخش جریانی ویدئو ، علاقه به رفتن به یک سالن تئاتر و صرف تمام این زمان و پول برای تماشای یک فیلم دو ساعته به جز بزرگترین فیلم های پرفروش سقوط کرد. باهوش ترین متفکران رسانه ای آینده ای نه چندان دور را می دیدند که صف آرایی در خارج از سالن تئاتر برای اکران فیلم فقط برای اختصاصی ترین سینفیل ها به یک اتفاق خوب تبدیل می شود. و سپس Covid ، تئاترها مجبور به تعطیل شدن شدند و استودیوها مجبور شدند روش های ابتکاری برای به دست آوردن کره چشم در نسخه های 2020 خود را دنبال کنند.

در طول سال آزمایش های زیادی از استودیوهای مختلف انجام شده است. در اوایل همه گیری ، دیزنی فیلم انیمیشن Pixar “Onward” را مستقیماً در سرویس پخش جریانی + دیزنی خود منتشر کرد. و چندین فیلم مانند “Trolls: World Tour” و “King of Staten Island” یونیورسال مستقیماً به سیستم عاملهای درخواستی اکران شدند.

اما همانطور که مشخص شد سالن های نمایش ماه ها بسته خواهند ماند و یا با محدودیت های شدید ظرفیت بازگشایی می شوند ، استودیوها مجبور شدند حتی خلاقیت بیشتری داشته باشند زیرا فیلم های پرفروش سال 2020 تأخیر را پس از تأخیر مشاهده کردند.

به طور خلاصه:

  • بعد از چندین تاخیر ، دیزنی فیلم “مولان” 200 میلیون دلاری خود را با یک بار هزینه 30 دلار در دیزنی + منتشر کرد. دیزنی هنوز درآمد “مولان” را گزارش نکرده است ، اما مدیران در روز سرمایه گذار این شرکت که قرار است روز پنجشنبه باشد ، جزئیات بیشتری درباره استراتژی اکران تئاتر خود را قول داده اند. جالب است که ببینید برنامه های 2021 دیزنی در مقایسه با حرکت جسورانه WarnerMedia در این هفته چگونه خواهد بود.
  • NBCUniversal با یک زنجیره تئاتر بزرگ مانند AMC و Cineplex ، یک پنجره تئاتر کوچکتر را مذاکره کرد ، بنابراین فیلم ها می توانند در یک ماه یا کمتر ، به پایین تر از پنجره استاندارد 90 روزه ، مستقیماً به سیستم عامل های درخواستی برسند.

به خاطر داشته باشید که استودیوها مراقب هستند که بگویند این حرکات همه موقتی است و آنها می خواهند با پایان یافتن بیماری همه گیر ، روابط خود را با سالن ها حفظ کنند و دوباره به سینما بروند.

مدیرعامل وارنر مدیا ، جیسون کیلار ، روز پنجشنبه در مصاحبه ای با الکس شرمن از CNBC گفت: “همه باید نفس خود را بکشند.” “بگذارید شش ، هشت ، ده ماه آینده بازی کنیم. و سپس بیایید دوباره وارد سیستم شویم.”

اما كیلار برای حفظ الگوی اخلال گرانه ای كه روز پنجشنبه اعلام كرد ، اتاق را نیز رها كرد.

کیلار گفت: “قطعاً این مربوط به همه گیری است.” “به همین دلیل است که ما این کار را می کنیم. ما یک سلول مغزی را صرف آنچه دنیا در سال 2022 می کند ، نکرده ایم.” وی همچنین از پیش بینی اینکه وضعیت یک سال دیگر در چه وضعیتی قرار دارد ، خودداری کرد.

و بازار واقعیت اوضاع را می بیند. سهام AMC در روز پنجشنبه پس از اعلامیه وارنر مدیا 16 درصد کاهش یافت ، این نشانه ای است که سرمایه گذاران فکر می کنند اکران مستقیم فیلم ها روندی است که سایر استودیوها از آن استفاده می کنند و مصرف کنندگان ترجیح می دهند.

آدام آرون ، مدیرعامل AMC ، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “واضح است که وارنر مدیا قصد دارد بخش قابل توجهی از سود بخش استودیوی فیلم خود و شرکای تولید و فیلمسازان خود را برای پرداخت یارانه برای شروع کار HBO Max خود فدا کند.” “در مورد AMC ، ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا اطمینان حاصل کنیم که وارنر با هزینه ما این کار را انجام نمی دهد. ما به شدت شرایط اقتصادی را حفظ خواهیم کرد که تجارت ما را حفظ کند.”

از طرف دیگر ، این خطر برای استودیوها وجود دارد. آیا هزینه مشترک 100 میلیون دلار یا بیشتر برای بلاک باستری است که در صورت مشترک بودن هر سرویس جریانی مشخص ، بدون هزینه اضافی مستقیماً در خانه آنها به مشتریان عرضه می شود؟ حتی اگر ما به سمت آینده ای پر جریان برای فیلم ها تمایل داشته باشیم ، سالن های تئاتر جایی هستند که استودیوها درآمدشان را به خصوص در بازارهای بین المللی کسب می کنند. اقتصاد فقط نتیجه نمی دهد.

تحلیلگران موفت ناتانسون در یادداشتی روز جمعه در واکنش به اعلامیه WarnerMedia نوشتند: “سوق دادن بهترین مطالب خود به یک پنجره اشتراک ، برعکس بازدیدهای بسیار خوبی است که منجر به سود می شود.” “و انتقال به HBO Max بدون شک تأثیرات پایین دستی بر ویدئوهای خانگی و جریان درآمد اجاره نیز خواهد داشت.”

تحلیلگران گفتند: “با فرض اینکه این عوامل منجر به از دست رفتن درآمد 1.2 میلیارد دلاری شود ، متوسط ​​درآمد سالانه مشترکان HBO Max برای بازگرداندن سطح درآمد فعلی باید 8.4 میلیون بالاتر از وضعیت موجود باشد.”

به عبارت دیگر ، WarnerMedia اگر بخواهد هزینه های تولید گران قیمت فیلم های آینده خود را جبران کند ، باید امیدوار باشد که میلیون ها نفر دیگر در HBO Max ثبت نام کنند. و اگر WarnerMedia به راه خود ادامه دهد ، برای تولید فیلم های HBO Max باید بدهی بیشتری بپردازد ، با این امید كه سرمایه گذاران AT&T به ساخت Netflix بعدی اعتقاد داشته باشند. با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر با انبوهی از بدهیهای حاصل از خرید تایم وارنر ، مملو از بدهی است ، این یک فروش سخت برای مدیران AT&T خواهد بود.

در همین حال ، ما شاهد آزمایشات بسیاری از استودیوها با شروع همه گیری هستیم. این ممکن است یک مدل ترکیبی باشد ، جایی که شما برای تماشای یک فیلم از طریق یک سرویس پخش مشخص ، هزینه یک بار پرداخت می کنید. (مدل «مولان» دیزنی.) یا مستقیماً به سراغ خدمات درخواستی خود بروید بعد از یک پنجره نمایشی کوتاهتر از حد معمول. (مدل NBCUniversal.) یا فقط فیلم ها را رایگان بدهید ، امیدواریم که افراد بیشتری را راضی کند که در یک سرویس پخش جریانی مشترک شوند. (مدل WarnerMedia.)

اما نشانه ها روشن است که ما در اوایل کار هستیم که پنجره های تئاتر برای همیشه از بین می روند.

تحلیلگران موفت ناتانسون نوشتند: “ما به سختی می توانیم پیام دهیم که این فقط یک برنامه موقت 2021 است ، حتی اگر امروز این برنامه فعلی باشد.” “وقتی پنجره ها عوض شوند ، برگشتن سخت خواهد بود.”

Discolsure: NBCUniversal شرکت مادر CNBC است.