چین به هند منع 43 برنامه چینی اضافی را پاسخ می دهد

شی جین پینگ رئیس جمهور چین و نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک جلسه عکس قبل از هجدهمین اجلاس شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای.

میخائیل متزل | TASS | گتی ایماژ

سنگاپور – پس از آنكه دهلی نو 43 برنامه موبایل چینی دیگر را منع كرد ، هند هند را به اقدامات تبعیض آمیز متهم كرد كه قوانین سازمان جهانی تجارت را نقض می كند.

دهلی نو روز سه شنبه دستور مسدود کردن این برنامه ها را صادر کرد و ادعا کرد که آنها فعالیت هایی را انجام می دهند که امنیت ملی هند را تهدید می کند.

وزارت فناوری اطلاعات هند گفت: “این اقدام بر اساس ورودی های مربوط به این برنامه ها برای انجام فعالیت هایی است که به حاکمیت و یکپارچگی هند ، دفاع از هند ، امنیت دولت و نظم عمومی خدشه وارد می کنند.”

این روزنامه افزود که این تصمیم “براساس گزارشات جامع دریافت شده از مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند ، وزارت امور داخلی” گرفته شده است.

برنامه های تحت تأثیر شامل برنامه پخش ویدئو کوتاه Snack Video است که گزارش شده در ماه های اخیر از نظر بارگیری بر نمودارها تسلط داشته است. متعلق به کوایشو تحت حمایت Tencent است و جایگزینی برای TikTok است که بسیار محبوب است.

سایر برنامه های ممنوع شامل پلت فرم تجارت الکترونیک علی بابا AliExpress ، برنامه پخش جریانی Taobao Live و برنامه پیام رسانی در محل کار DingTalk و همچنین برنامه تحویل Lalamove India و تعداد کمی سایت دوست یابی است.

چین و هند به جای تهدید ، فرصت های توسعه برای یکدیگر هستند.

سخنگوی سفارت چین در هند ، جی رونگ روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: “ما با استفاده مکرر طرفداران هند از” امنیت ملی “بهانه ای برای منع برخی از برنامه های تلفن همراه با پیشینه چینی هستیم.”

در بیانیه سفارت آمده است: “ما امیدواریم که طرف هندی یک فضای تجاری عادلانه ، بی طرفانه و بدون تبعیض را برای همه فعالان بازار از کشورهای مختلف از جمله چین فراهم کند و اقدامات تبعیض آمیز را نقض قوانین WTO اصلاح کند.”

وی افزود: “چین و هند به جای تهدید ، فرصت های توسعه برای یکدیگر هستند.”

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت که پکن “نگرانی های جدی در مورد ادعای هند ابراز می کند” و از دهلی نو خواست “فوراً رویکرد تبعیض آمیز خود را اصلاح کند و از آسیب بیشتر به همکاری های دو جانبه جلوگیری کند.”

سه شنبه اولین باری نبود که هند به ممنوع کردن برنامه های چینی از این کشور روی آورد.

در ماه ژوئن ، دهلی نو 59 برنامه تلفن همراه ایجاد شده توسط شرکت های چینی را مسدود کرد و در ماه سپتامبر ، 118 برنامه دیگر اضافه شد. این شامل TikTok و بازی محبوب محبوب Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) بود که با غول اینترنتی چینی Tencent ارتباط داشت.

تا به امروز ، هند 220 برنامه موبایل چینی را مسدود کرده است ، برخی از آنها توسط شرکت های برجسته فناوری مواجه با مصرف کننده چین مانند ByteDance ، Tencent و Alibaba ساخته شده است.

گفته می شود PUBG Corporation ، سازنده بازی کره جنوبی ، با قطع ارتباط با Tencent در هند در حال برنامه ریزی برای بازگشت به بازار هند است. Tencent قبلاً بازی موبایل PUBG را در هند منتشر می کرد.

به گزارش TechCrunch ، انتظار می رود بازی جدیدی به نام PUBG Mobile India منتشر شود. در این گزارش همچنین گفته شد كه این شركت و شركت مادرش KRAFTON برنامه هایی برای این كار دارند یک سرمایه گذاری به ارزش 100 میلیون دلار در هند انجام دهید.

پس از درگیری مرزی در هیمالیا که منجر به کشته شدن 20 سرباز هندی شد ، این ممنوعیت ها پس از آن رخ داد که روابط دو جانبه هند و چین متشنج شد. وقتی مردم خواستار تحریم محصولات چینی بودند ، این رویارویی باعث ایجاد احساسات ضد چین شد.

دهلی نو پیش از درگیری مرزی اقدامات محدود کننده ای را در مورد سرمایه گذاری های مستقیم خارجی چین به هند اعمال کرده بود.