چرا مارک زاکربرگ اینقدر در مورد Whatsapp برای تجارت صحبت می کند؟

لوگوی جدید فیسبوک با نام تجاری متا در گوشی هوشمند در مقابل لوگوی نمایش داده شده فیس بوک، مسنجر، اینتاگرام، واتساپ و آکیولوس در این تصویر تصویری که در 28 اکتبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود.

دادو روویچ | رویترز

واتس اپ در حال حاضر به طور گسترده ای در بین مصرف کنندگان آمریکایی محبوب است. اکنون متا پلتفرم ها توجه بیشتری را به ایجاد پایگاه تجاری کوچک خود معطوف کرده است.

شرکت مادر فیس‌بوک واتس‌اپ بیزینس را در سال 2018 با ابزارهای رایگان و ساده راه‌اندازی کرد تا به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا با مشتریان در تماس باشند و راهی برای تعامل مستقیم، جستجوی محصولات و نشان دادن علاقه به خرید آن‌ها ارائه دهد.

به زودی این شرکت یک سرویس ممتاز را برای کسب و کارهای کوچک ارائه خواهد کرد و فرمت تبلیغاتی جدیدتری به نام «کلیک به پیام» را دو برابر می‌کند، که به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بر روی آگهی یک شرکت در فیس‌بوک یا اینستاگرام کلیک کنند و مستقیماً گفتگو را با آن آغاز کنند. آن کسب و کار در مسنجر، اینستاگرام یا واتس اپ.

به گفته تحلیلگران، این ابتکارات به Meta توانایی افزایش درآمد تبلیغاتی، مرتبط ماندن با مشاغل کوچک و کسب درآمد افزایشی از خدمات برتر ارائه شده را می دهد.

نگهداری بیشتر در دنیای متا

متا (در آن زمان فیس بوک) واتس اپ را در اکتبر 2014 به قیمت حدود 22 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان، ناظران صنعت به‌دقت نشانه‌هایی را دنبال می‌کنند که این شرکت قصد دارد از این پلتفرم درآمد بیشتری کسب کند. آن زمان اکنون می تواند فرا برسد.

«اگر در هر یک از ویژگی‌های متا بمانم و با استفاده از متا ارتباط برقرار کنم، سؤال بپرسم و خرید کنم – همه در پلتفرم – هیچ سیگنالی از دست نمی‌رود، و متا راحت‌تر است که بازده تبلیغات خود را به برند بگوید. مارک کلی، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد تحقیقات سهام در استیفل گفت. “از دست دادن سیگنال واقعاً چیزی است که امسال بر شرکت های رسانه های اجتماعی تأثیر گذاشته است.”

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیراً به جیم کرامر از CNBC گفته است که واتس‌اپ «فصل بعدی» در تاریخ این شرکت خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که “کتاب بازی” این شرکت در طول زمان، ایجاد خدمات برای خدمت به مخاطبان گسترده و “مقیاس سازی درآمدزایی” پس از رسیدن به این هدف بوده است. او گفت: “و ما این کار را با فیس‌بوک و اینستاگرام انجام داده‌ایم. واتس‌اپ واقعاً فصل بعدی خواهد بود و پیام‌های تجاری و تجارت یک چیز بزرگ در آنجا خواهند بود.”

این پیام از سوی متا در زمان گذار برای شرکت و عدم اطمینان در بین سرمایه گذاران انجام می شود. این شرکت اخیراً گزارش کرده است که درآمد و درآمد از دست رفته است و سه ماهه دوم متوالی کاهش فروش را پیش بینی کرده است. سهام متا پلتفرم در سال جاری تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. مارک زاکربرگ مبالغ هنگفتی را که در حال حاضر با ضرر است، روی آینده ای که در آن متاورس محرک رشد شرکت خواهد بود، شرط بندی کرده است. اما با توجه به شرط بندی خود بر روی متاورس تا یک دهه قبل از به ثمر نشستن، مدیر عامل متا تاکید کرده است که در کوتاه مدت این واتس اپ است که یکی از ابتکاراتی است که باید روی آن تمرکز کرد.

مارک زاکربرگ متا در مورد دیدن یک اقتصاد عظیم در اطراف متاورس

WhatsApp Business دو جزء دارد. برنامه WhatsApp Business برای مشاغل کوچک وجود دارد. همچنین پلتفرم WhatsApp Business، یک API، برای مشاغل بزرگتر مانند بانک ها، خطوط هوایی یا شرکت های تجارت الکترونیک وجود دارد. 1000 مکالمه اول در این پلتفرم هر ماه رایگان است. پس از آن، به ازای هر مکالمه، هزینه کسب‌وکارها محاسبه می‌شود که شامل تمام پیام‌های ارسال شده در یک جلسه 24 ساعته، بر اساس نرخ‌های منطقه‌ای است.

با اپلیکیشن رایگان، کسب و کارهای کوچک می توانند مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند پیام های خودکار را برای پاسخ به مشتریان، پس از ساعات کاری، با اطلاعات مربوط به کسب و کار، مانند منو یا مکان شرکتشان، تنظیم کنند. مشاغل می توانند از آن برای ارسال تصاویر و توضیحات محصول به مشتریان و همچنین سایر اطلاعاتی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند استفاده کنند. سخنگوی شرکت گفت در حال حاضر امکان پرداخت از طریق واتس اپ وجود ندارد، اما این قابلیتی است که متا در نظر دارد.

ویژگی‌های ممتاز برای کسب‌وکارهای کوچک – که در ماه‌های آینده عرضه خواهند شد – شامل توانایی مدیریت چت‌ها در حداکثر ۱۰ دستگاه و همچنین لینک‌های کلیک به چت جدید واتس‌اپ با قابلیت شخصی‌سازی برای کمک به کسب‌وکارها برای جذب مشتریان در سراسر حضور آنلاین خود خواهد بود. این شرکت در وبلاگ خود اعلام کرد.

سخنگو گفت: “ما فکر می کنیم پیام رسانی به طور کلی آینده ای است که مردم چگونه می خواهند با مشاغل ارتباط برقرار کنند و بالعکس. این سریع ترین و ساده ترین راه برای انجام کارها است.”

چرا کسب و کار خیابان اصلی تمرکز بر فشار واتس اپ است

تحلیلگران پتانسیل گسترده ای را می بینند. برایان فیتزجرالد، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد تحقیقات سهام در Wells Fargo Securities گفت: “پیام یک انجمن بین المللی است که همه به طور مداوم از آن استفاده می کنند. این انجمن عظیم است و در حال رشد است.”

راب رتزلاف، مدیر اجرایی شورای تجارت متصل، یک سازمان غیرانتفاعی که دسترسی کسب‌وکارهای کوچک به فناوری‌های دیجیتال را ارتقا می‌دهد، گفت: فضای قابل‌توجهی برای رشد در ایالات متحده وجود دارد، جایی که واتس‌اپ هنوز یک منبع دست‌نخورده برای کسب‌وکارهای کوچک است. و ابزار.

این چیزی است که متا در طول زمان تغییر می کند. شریل سندبرگ، مدیر عامل شرکت در تماس با درآمد سه ماهه دوم خود در 27 ژوئیه گفت: “ما عمیقاً معتقدیم که این رفتار در سراسر جهان به رشد خود ادامه خواهد داد.” این شرکت تخمین می زند که 1 میلیارد کاربر با کسب و کار هر هفته در واتس اپ، مسنجر و اینستاگرام.

نیاز به ابزارهای دیجیتالی رایگان و کم‌هزینه برای کسب‌وکارهای کوچک توسط گزارش 2021 شورای تجارت متصل تأکید شده است. در این گزارش اشاره شده است که اگر ابزارهای دیجیتالی که به آنها اجازه ادامه فعالیت را می‌داد نبود، حدود 11 میلیون کسب‌وکار کوچک تمام یا بخشی از تجارت خود را تعطیل می‌کردند.

یکی از محرک های متا در ترویج تجارت واتس اپ درآمد تبلیغات است. سندبرگ در تماس با درآمد سه ماهه دوم گفت: «کلیک برای پیام در حال حاضر یک تجارت چند میلیارد دلاری برای ما است و ما همچنان شاهد رشد قوی دو رقمی سال به سال هستیم. او اضافه کرد که «کلیک برای پیام» یکی از سریع‌ترین فرمت‌های تبلیغاتی در حال رشد ما برای ما است. این شرکت اعلام نمی کند که چه مقدار از تجارت از واتس اپ در مقابل مسنجر یا اینستاگرام است.

کسب و کارها این قالب را دوست دارند زیرا “روشی ارزان برای تعامل است [with consumers] Stifel’s Kelley می‌گوید که این موضوع کمی شخصی‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، مشکل ناشی از تغییر حریم خصوصی اپل در سیستم عامل iOS خود را در سال گذشته کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال، یک مشتری یک تبلیغ فیس بوک برای یک فروشنده کفش ورزشی را مشاهده می کند و مستقیماً از طریق واتس اپ با آن کسب و کار ارتباط برقرار می کند. فیتزجرالد گفت: “در دنیایی که ما سعی می کنیم بیشتر و بیشتر با داده های کمتر و کمتر انجام دهیم، در اینجا نشتی وجود ندارد. همه چیز محافظت می شود.” “هيچ كس [else] در دنیا می‌دانند که من این کفش‌های کتانی را خریدم و ارتباط مستقیم بین تجارت و مصرف‌کننده وجود دارد.”

به گفته کلی، علاوه بر این، متا با ارائه خدمات ممتاز می تواند درآمد را حداقل به صورت تدریجی افزایش دهد.

خوزه مونتویا گامبوآ، مالک Malhaya در مکزیک، که چندین سال است از این اپلیکیشن تجاری رایگان استفاده می‌کند، گفت که قصد دارد پس از در دسترس قرار گرفتن نسخه پریمیوم، هزینه آن را بپردازد، زیرا او توانایی استفاده از آن را در چندین دستگاه دوست دارد.

اما جرالدین کولوسیا، مدیر جامعه در Someone Somewhere، یک شرکت معتبر B که با صدها صنعت‌گر در سراسر مکزیک همکاری می‌کند، مطمئن نیست. او گفت که او بیش از دو سال است که از نسخه رایگان این برنامه استفاده می‌کند و قصد دارد هزینه آن را بپردازد، اما این تصمیم ویژگی‌های واقعی و قیمت را تغییر می‌دهد.