چرا شارژ عمومی در دسترس برای عرضه موفقیت آمیز EV بسیار مهم است

خودروهای الکتریکی نقش مهمی در کاهش انتشار آلاینده‌های مرتبط با حمل و نقل در سال‌های آینده خواهند داشت.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تعداد زیادی از اقتصادهای بزرگ برای عرضه انبوه خودروهای برقی و فروش خودروهای الکتریکی به 6.6 میلیون خودرو در سال 2021 رسید که یک رکورد محسوب می‌شود، این صنعت در حال افزایش است.

همه کشورها در انتقال برنامه‌ریزی‌شده به تحرک کم و بدون آلایندگی با سرعت یکسانی حرکت نمی‌کنند و دور شدن از خودروهایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند همیشه هموار نخواهد بود.

به عنوان مثال، نگرانی هایی وجود دارد که سطح سر و صدای کمتر خودروهای برقی ممکن است برای افراد دارای مشکلات بینایی چالشی ایجاد کند، در حالی که صحبت از شکاف مهارتی بحث هایی را در مورد هزینه و ایمنی ایجاد می کند.

زیرساخت شارژ یکی دیگر از زمینه‌هایی است که باید تماشا کرد، با ساخت شبکه‌های وسیعی که قرار است در کاهش ترس‌ها در مورد اضطراب محدوده بسیار مهم باشد. به همان اندازه مهم این است که اطمینان حاصل کنید که این شارژرهای EV برای همه در دسترس هستند.

در مورد خودروهای الکتریکی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

به گفته موسسه خیریه Motability، تخمین زده می شود که بریتانیا تا سال 2035 دارای 2.7 میلیون راننده معلول باشد.

طبق این گزارش، 1.35 میلیون نفر از این گروه “حداقل به طور کامل یا جزئی به زیرساخت های شارژ عمومی وابسته خواهند بود.”

سال 2035 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در آن زمان است که دولت بریتانیا می‌خواهد همه خودروها و وانت‌های جدید آلایندگی خروجی اگزوز نداشته باشند.

کاترین ماریس، رئیس نوآوری Motability به CNBC گفت، یک فرد معلول که می‌خواهد امروز از شارژر EV استفاده کند با “عدم دسترسی در نقاط مختلف در طول فرآیند مواجه می‌شود.”

او افزود، چنین چالش‌هایی زمانی شروع می‌شوند که فرد خانه را برای استفاده از شارژر عمومی ترک می‌کند.

ماریس گفت: «اگر آنها بخواهند به برنامه‌ای بروند، برای مثال، ببینند کجا شارژر وجود دارد، معمولاً اطلاعاتی در مورد اینکه کدام شارژرها ممکن است در دسترس‌تر باشند، وجود ندارد.

“سپس، هنگامی که آنها به یک سایت شارژ می رسند، ممکن است علائم و اطلاعات واضحی در مورد محل قرارگیری نقاط شارژ وجود نداشته باشد.”

محیط ساخته شده در اطراف محل شارژ نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. ماریس گفت: “ممکن است فضای کافی در اطراف محل شارژ برای خروج از وسیله نقلیه شما وجود نداشته باشد.”

“اگر از وسیله کمک حرکتی استفاده می کنید، ممکن است یک حاشیه واقعاً مرتفع و مرتفع وجود داشته باشد که … کسی برای سوار شدن بر روی پیاده رو باید سوار شود.”

“نقطه شارژ خود ممکن است با ستون هایی احاطه شده باشد که به اندازه کافی فاصله ندارند، بنابراین … اگر از کمک حرکتی یا ویلچر استفاده می کنید، در واقع نمی توانید تا نقطه شارژ خود را بالا ببرید.”

ماریس به CNBC گفت که نقطه شارژ ممکن است “برای یک کاربر نشسته خیلی بالا باشد، ممکن است برای کسی که ممکن است در پایین آمدن با مشکل مواجه شود، خیلی کم باشد.”

اطمینان از در دسترس بودن شارژرهای EV برای همه یک کار بزرگ است و سازمان هایی مانند Motability سخت تلاش می کنند تا شرایطی را برای تغییر ایجاد کنند.

با همکاری دفتر دولت بریتانیا برای وسایل نقلیه آلایندگی صفر، مؤسسه استاندارد بریتانیا را مأمور ساخت «استاندارد ملی شارژ قابل دسترس برای نقاط شارژ EV» کرد.

PAS 1899:2022، همانطور که شناخته شده است، در اکتبر 2022 منتشر شد و همه چیز را از ارتفاع و محل کیت های شارژ گرفته تا فاصله ستون ها و ارتفاع نقاط شارژ را پوشش می دهد.

ماریس گفت: «فرآیندی یک ساله وجود داشت که در آن صنعت … کارشناسان دسترسی و افراد ناتوان گرد هم آمدند و آنها استاندارد را از طریق اجماع به عنوان یک گروه توسعه دادند.

او در ادامه محصول نهایی را به عنوان یک سند واقعا قدرتمند توصیف کرد که دقیقاً مشخص می کند شارژ قابل دسترسی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت.

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

یک موسسه خیریه دیگر، Designability، در یک گروه راهبری برای کمک به اطلاع رسانی PAS 1899:2022 گنجانده شد. به طور جداگانه، از Motability برای توسعه راهنمای طراحی برای کسانی که در صنعت شارژ فعالیت دارند، بودجه دریافت کرد.

راهنما سه حوزه اصلی را پوشش می دهد: علائم و اطلاعات. محیط ساخته شده؛ و فرآیند شارژ خودرو

مت فورد، مدیر طراحی و نوآوری در Designability، به CNBC گفت: «ما در زمینه‌هایی که واقعاً دشوار بودند، غواصی عمیق انجام دادیم.

او گفت: «این موجود است، رایگان است، برای هر کسی که در تامین شارژ خودرو دخیل است استفاده می‌کند.»

داشتن راهنمایی طراحی و استانداردی مانند PAS 1899 یک چیز است. گرفتن ایستگاه های شارژ که در واقع ویژگی های قابل دسترس را در خود جای داده اند، یکی دیگر از موارد است.

“تغییر در سراسر صنعت مورد نیاز است”

در فوریه 2023، تانی گری تامپسون، کاربر ویلچری که چندین مدال طلا را در بازی‌های پارالمپیک کسب کرده بود، هنگامی که تصویری از شارژرهای الکتریکی شرکت InstaVolt را توییت کرد، این موضوع را برجسته کرد: «به همین دلیل است که من نمی‌توانم تغییر کنم. به یک ماشین الکتریکی.”

گری تامپسون – که در مجلس اعیان بریتانیا نشسته است – در توضیح دیدگاه خود. توییت کرد در مورد کمبود فضا در هر دو طرف و اینکه چگونه او نمی تواند “آنقدر نزدیک شود که به آن برسد.”

در بیانیه‌ای که به CNBC ارسال شد، آدریان کین، مدیر عامل InstaVolt گفت که “متعهد به همکاری با الزامات ذکر شده در مشاوره PAS1899 است، در حالی که بازخورد مستقیم کاربران نقطه شارژ را نیز برای بهبود دسترسی در سایت‌های InstaVolt در نظر می‌گیرد.”

او افزود: “ما با Tanni Grey-Thompson در تماس هستیم تا درباره کارهایی که در این فضا انجام می دهیم، چالش هایی که کاربران با آن مواجه هستند و اینکه چگونه این موضوع می تواند بر طراحی سایت ما در آینده تاثیر بگذارد، بحث کنیم.”

ما می دانیم که تغییر در کل صنعت مورد نیاز است و در حال انجام اقداماتی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سایت های قابل دسترسی را در جایی که بتوانیم ارائه می دهیم.”

Keen گفت: «علاوه بر این، ما شارژرهای خود را بر اساس راهنمای PAS1899 به طور کامل دوباره طراحی کرده‌ایم و این شارژرها از بهار در سایت‌های جدید نصب خواهند شد.

این واحد در حال حاضر تعدادی ویژگی مانند کابل‌های طولانی‌تر، صفحه‌نمایش پایین‌تر و پایانه‌های پرداخت، و همچنین آنچه Keen آن را «سیستم مدیریت کابل پیشرفته، برای دسترسی بهتر به شارژر» می‌نامد، در خود جای داده است.

ایجاد استاندارد

برنامه های InstaVolt نشان دهنده گامی در مسیر درست است، اما هنوز کار زیادی در پیش است.

فورد از Designability توضیح داد که یک PAS، یا مشخصات در دسترس عموم، “یک استاندارد رسمی نیست – در قانون پذیرفته نشده است. این … مقررات نیست.”

“اما با ایجاد یک استاندارد، با انجام آن از طریق یک فرآیند قوی با موسسه استاندارد بریتانیا، با داشتن گروهی هدایت کننده از سهامداران از سراسر صنعت و جامعه معلولان… آنچه شما دارید استانداردی است که طرحی واقعاً خوب برای ایجاد نقاط شارژ در دسترس.”

فورد گفت، زمانی که مقامات محلی شروع به گنجاندن آن در فرم های تدارکاتی برای شرکت هایی کردند که مناقصه نصب تاسیسات شارژ را داشتند، چنین استانداردی «واقعاً قدرتمند» شد.

«از آنچه ما می‌بینیم، واقعاً خیلی سریع، نه فقط توسط شوراها، تصویب می‌شود [but] … هتل های زنجیره ای، شرکت های بزرگ [as well]”

یک چالش جهانی

انتخاب سهام و روند سرمایه گذاری از CNBC Pro:

آژانس بین‌المللی انرژی، که توسط بسیاری به عنوان صدایی معتبر در انتقال انرژی دیده می‌شود، خودروهای الکتریکی را به عنوان «فناوری کلیدی برای کربن زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای» توصیف می‌کند.

برای دستیابی به این کربن زدایی انبوه، شبکه عظیمی از شارژرهای عمومی در سال های آینده مورد نیاز خواهد بود.

برای موسسات خیریه مانند Designability، این یک شانس بزرگ برای قرار دادن دسترسی در قلب شبکه های شارژ است. فورد گفت: «این یک فرصت در هر نسل است… وقتی زیرساختی وارد شود، تأثیرگذاری بر آن بسیار سخت است».

به نوبه خود، Motability’s Marris گفت که قاطعانه معتقد است که “100% نقاط شارژ باید در دسترس باشند.”

نه تنها به این دلیل که ما می‌خواهیم افراد معلول در هر نقطه شارژی که با آن برخورد می‌کنند، شارژ کنند – نه فقط تعداد معدودی – بلکه دسترسی برای همه عالی است.»

چه یک فرد معلول باشید، چه یک فرد مسن، چه والدینی باشید که کالسکه را هل می‌دهند و به فضای بیشتری نیاز دارید، دسترسی واقعاً منجر به تجربه بهتر مصرف‌کننده می‌شود.»