پیشنهاد Nasdaq شرکت ها را ملزم می کند تا تنوع بیشتری در تابلوها داشته باشند

Nasdaq در حال تلاش برای ایجاد تنوع بیشتر در میان بیش از 3000 شرکت در بورس خود است.

Nasdaq پیشنهادی را روز سه شنبه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرد و از نهاد نظارتی خواست كه قوانین جدید لیست مربوط به نحوه تنظیم هیئت مدیره شركت ها و همچنین شفافیت بیشتر در مورد كسی كه صندلی های اتاق هیئت را پر می كند ، تصویب كند.

براساس این پیشنهاد ، اکثر شرکت ها حداقل دو مدیر هیئت مدیره متنوع ملزم خواهند شد: یک زن و یک نفر که خود را اقلیت کم نماینده یا LGBTQ معرفی می کند. اگر شرکتی نتواند این شرایط را برآورده کند ، باید دلیل آن را توضیح دهد.

در صورت تصویب این پیشنهاد توسط SEC ، همه شرکت ها باید طی یک سال از تصویب سیاست ، آمار تنوع در سطح هیئت مدیره را به صورت عمومی اعلام کنند. Nasdaq در بیانیه ای گفت كه بازه زمانی شركت ها برای برآورده كردن شرایط هیئت مدیره به ردیف لیست هر شركت بستگی دارد ، اما انتظار می رود كه حداكثر طی دو سال از تصویب SEC ، همه شركت ها حداقل یك مدیر متنوع داشته باشند.

“هدف ما از این پیشنهاد ارائه چارچوبی شفاف برای شرکتهای ذکر شده نزدک است تا ترکیب هیئت مدیره و فلسفه تنوع خود را به طور موثر به همه ذینفعان ارائه دهند ؛ ما معتقدیم این قانون لیست گامی در یک سفر گسترده تر برای دستیابی به نمایندگی فراگیر در سراسر شرکت های آمریکایی است ، “آدنا فریدمن ، رئیس و مدیرعامل Nasdaq در بیانیه ای گفت.

براساس یک داستان نیویورک تایمز به نقل از داده های نزدک ، بیش از 75 درصد از حدود 3200 شرکت بورس در حال حاضر از این معیارها برخوردار نیستند.

فشار از طرف Nasdaq – اولین مبادله ای که خواستار اجرای الزامات تنوع شده است – در میان رونق به اصطلاح سرمایه گذاری ESG رخ می دهد ، این زمانی است که عوامل محیطی ، اجتماعی و حاکمیت یک شرکت ارزیابی می شود. با وجوه ESG که رکورد ورودی دارند ، شرکت ها توجه می کنند. در ماه ژانویه ، گلدمن ساکس اعلام کرد شرکتهای عمومی را بدون “حداقل یک نامزد هیئت مدیره متنوع” به کار نخواهد گرفت.

پیشنهاد Nasdaq مطالعات بی شماری را در مورد مزایای تنوع بیشتر در سطح هیئت مدیره و به طور گسترده تر در سراسر شرکت ها دنبال می کند.

مک کینزی در مطالعه ای در سال 2019 گفت: “شرکت هایی که در بالاترین رده تنوع جنسیتی در تیم های اجرایی قرار دارند ، 25 درصد بیشتر از شرکت های هم ردیف در چهارم چهارم تجربه سودآوری بالاتر از متوسط ​​را دارند.” “این در مقایسه با 21 درصد در سال 2017 و 15 درصد در سال 2014 است.”