پارک ملی در فرانسه به عنوان آزمایشگاهی برای مطالعه تغییرات آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد

فرانسه دارای باغ های انگور زیبا ، خط ساحلی زیبا و رشته کوه های سر به فلک کشیده است. در یک قسمت از کشور ، اکنون تمرکز لیزر بر روی حفظ و پایداری جواهر دیگری در چشم انداز کشور است: جنگل ها.

پارک ملی Forêts که در نوامبر سال 2019 تأسیس شد ، در مناطق بورگوگن- فرانش-کامته و Grand-Est ، نزدیک پاریس واقع شده است.

مدیر پارک ، Véronique Genevey ، در صحبت با آخرین قسمت “انرژی پایدار” CNBC ، آن را فضایی “اختصاص داده شده به دانش” توصیف کرد.

وی افزود: “این یک آزمایشگاه در فضای باز برای مطالعه جنگل ها ، بررسی چگونگی تکامل طبیعی آنها و تأثیر تغییرات آب و هوا بر آنها است.” “و سپس از این دانش برای درک بهتر توسعه جنگل استفاده خواهد شد.”

تلاش های حفاظتی در داخل جنگل شامل علامت گذاری درختان است تا نشان دهد که آیا آنها برای پول باید نگهداری شوند یا خرد شوند.

درختان پس از برداشت می توانند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. مورگان مارتین ، متخصص صنعت جنگل و الوار در پارک ملی Forêts ، گفت برخی از قسمت های درخت برای استفاده در مبلمان مناسب است ، در حالی که برخی دیگر برای هیزم کنار گذاشته شده اند.

در حالی که صنعت چوب و چوب نقش اساسی در اقتصاد محلی دارد ، ایده محافظت از تعداد معینی از درختان برای مراقبت از جنگل است. این درختان “درختان تنوع زیستی” نامیده می شوند.

مارتین توضیح داد: “این درختی است که واقعاً مهم است و ما می خواهیم آن را (برای) تمام عمر خود حفظ کنیم.”

وی گفت این به این دلیل است که “حدود 25٪ از گونه های جنگلی وجود دارند که برای زندگی به درختان مرده و این نوع درختان نیاز دارند.”

زوئه لفورت یک هماهنگ کننده پروژه در دفتر جنگل ملی فرانسه است ، طرف دیگری که در کار مربوط به پارک ملی Forêts شرکت دارد.

وی تلاش کرد با تأکید بر زیبایی جنگل و همچنین اهمیت آن برای جهان طبیعی ، خاطرنشان کند که در آنجا خانه “بسیاری از تنوع زیستی ، بسیاری از گونه های درختان ، بسیاری از گونه های گیاهی ، بسیاری از حیوانات وحشی” است.

امیدوارم ، اما کار برای انجام

گرچه کاری که توسط افرادی مانند مارتین و همکارانش انجام می شود دلگرم کننده است ، اما نمی توان انکار کرد که در سطح جهانی ، جنگل ها با چالش ها و تهدیدهای مختلفی روبرو هستند.

طبق گزارش اخیر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) ، تخریب جنگل و جنگل زدایی “همچنان با سرعت نگران کننده ای انجام می شود.”

و در حالی که گزارش جنگل های جنگل های جهانی FAO 2020 اذعان می کند که میزان جنگل زدایی در سه دهه گذشته واقعاً کاهش یافته است ، اما همچنین اشاره دارد که از سال 1990 حدود 420 میلیون هکتار “از طریق تبدیل به کاربری های دیگر” از بین رفته است.

استفان هلر رئیس و بنیانگذار Reforest’Action است ، یک شرکت اجتماعی متمرکز بر حفظ ، مرمت و ایجاد جنگل ها.

وی در گفتگو با CNBC گفت که اقدامات عمومی برای مبارزه و جلوگیری از جنگل زدایی لازم است. وی با تأکید بر اینکه احیای جنگل های جنگلی باید در مقیاس وسیعی انجام شود ، افزود: “هر جنگل باید به طور پایدار مدیریت شود.”

وی در مورد آینده جنگل ها در سراسر جهان گفت که “امیدهای زیادی” دارد.

وی افزود: “من معتقدم که مردم درک اهمیت جنگل ها در زندگی روزمره ما را آغاز خواهند کرد.”

“و این نقطه ورود برای آینده بهتر ، برای ما و جنگل ها است. ما برای حمایت از جنگل کاری به شرکت ها و افراد دیگری احتیاج داریم.”

“آنها می توانند این کار را با تأمین مالی پروژه ای از قلب خود انجام دهند اما می توانند به مزارع بیایند و خودشان درخت بکارند.”