وزیر نیروی دریایی: نیروی دریایی ایالات متحده تحت تأثیر هکرهای مورد حمایت چین قرار گرفته است

زیردریایی موشک هدایت شونده نیروی دریایی آمریکا.

نیروی دریایی آمریکا | AP

نیروی دریایی ایالات متحده مورد حمله هک دولت چین قرار گرفته است مایکروسافت کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی، روز چهارشنبه به مورگان برنان از CNBC گفت که روز چهارشنبه فاش شد.

دل تورو گفت که نیروی دریایی ایالات متحده تحت تأثیر حملات سایبری قرار گرفته است و افزود: «جای تعجب نیست که چین نه تنها در دو سال گذشته، بلکه برای دهه‌ها چنین رفتاری داشته است».

او از ارائه جزئیات بیشتر در مورد تهاجم خودداری کرد، اما اظهار داشت که نیروی دریایی سال ها با حملات سایبری مانند این دست و پنجه نرم کرده است.

مایکروسافت روز چهارشنبه همانند آژانس های اطلاعاتی از جمله آژانس امنیت ملی، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و آژانس های امنیت سایبری چهار کشور دیگر هشداری صادر کرد. این هشدارها به شرکت‌ها و شرکت‌های عمومی هشدار داد که یک گروه پیشرفته هکری تحت حمایت دولت چین با موفقیت از یک آسیب‌پذیری در مجموعه امنیت سایبری محبوب سوء استفاده کرده است.

مایکروسافت روز چهارشنبه گفت این آسیب پذیری که توسط گروهی با نام رمز “Volt Typhoon” مورد سوء استفاده قرار گرفت، زیرساخت های سایبری حیاتی را در طیف وسیعی از صنایع تحت تاثیر قرار می دهد. این شرکت گفت هکرهای چینی بخش های ارتباطی و دریایی را در گوام که پایگاه نظامی کلیدی ایالات متحده است، هدف قرار داده اند.

مایکروسافت گفت که به نظر می رسد گروه هکری به جای ایجاد اختلال، بر نظارت متمرکز بوده است. اما مقامات ارشد اطلاعاتی و محققان ابراز نگرانی کردند که گوام مورد هدف قرار گرفته است و به نیویورک تایمز گفتند که قلمرو جزیره برای جلوگیری از تهاجم طولانی مدت چین به تایوان بسیار مهم است.

وزارت خارجه چین و مطبوعات تحت کنترل دولت، یافته های مایکروسافت و جامعه اطلاعاتی را به عنوان “اطلاعات نادرست” رد کردند.

اوایل پنجشنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که هم برای دولت و هم برای مردم حیاتی است که هوشیار بمانند. سخنگوی متیو میلر در یک نشست خبری گفت: “ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای رسیدگی به این موضوع حیاتی ادامه خواهیم داد.”