واحد Meta’s Reality Labs 3.99 میلیارد دلار ضرر در سه ماهه اول ثبت کرده است

آواتار مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc.، در طول رویداد مجازی Meta Connect در نیویورک، ایالات متحده، در روز سه‌شنبه، 11 اکتبر 2022، صحبت می‌کند.

مایکل ناگل | بلومبرگ | گتی ایماژ

متا مارک زاکربرگ، مدیرعامل، همچنان از سرمایه‌گذاری‌های متاورز خود ضرر می‌کند و در عین حال شرکت رسانه‌های اجتماعی خود را از طریق کاهش هزینه‌ها کوچک می‌کند.

متا در گزارش درآمد سه‌ماهه اول خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که واحد Reality Labs که وظیفه ساخت فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای متاورس آینده را بر عهده دارد، 3.99 میلیارد دلار زیان عملیاتی را ثبت کرده است.

این واحد در طول سه ماهه 339 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد که مبلغ ناچیزی برای شرکتی است که ده ها میلیارد دلار در سه ماهه از فروش تبلیغاتی به ارمغان می آورد.

با این حال، این ضرر از 4.28 میلیارد دلار در سه ماهه قبل به 727 میلیون دلار درآمد کاهش یافت.

در تمام سال گذشته، Reality Labs زیان عملیاتی 13.72 میلیارد دلاری را در 2.16 میلیارد دلار از فروش ثبت کرد که نشان می‌دهد چگونه فناوری‌های VR و AR هنوز به جریان اصلی نرسیده‌اند.

زاکربرگ سال 2023 را به عنوان “سال کارآیی” شرکت معرفی کرده است و ابتکارات عمده کاهش هزینه ها را اجرا کرده است که شامل اخراج 21000 کارمند مورد انتظار می شود.

اما در حالی که این شرکت باریک می شود، پس از تغییر نام خود از فیس بوک به متا در اواخر سال 2021، همچنان میلیاردها دلار به متاورس تزریق می کند.

داده های ارائه شده به CNBC توسط شرکت تحقیقاتی NPD Group نشان می دهد که فروش هدست های VR در ایالات متحده از اوایل دسامبر 2022 نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.

در ماه مارس، متا قیمت هدست واقعیت مجازی Quest 2 و همچنین Quest Pro پیشرفته را کاهش داد. Quest 2 اکنون 70 دلار کمتر از قبل قیمت دارد و با قیمت 430 دلار به فروش می رسد، در حالی که قیمت Quest Pro با کاهش 500 دلاری به 1000 دلار کاهش یافته است.

تماشا کردن: سرمایه گذاران باید به دنبال درآمد تبلیغات متا در درآمد باشند

فیشر 01 مشاور می گوید که سرمایه گذاران باید به دنبال درآمد تبلیغات متا در درآمد باشند