هواوی چین نرم افزار هوش مصنوعی را آزمایش کرد که می تواند اویغورها را شناسایی کند: گزارش

آرم شرکت چینی Huawei در دفاتر اصلی خود در انگلستان در تاریخ 28 ژانویه سال 2020.

دانیل لال-اولیواس | خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

گوانگژو ، چین – طبق گزارش جدید ، هواوی به همراه یکی از بزرگترین شرکتهای هوش مصنوعی چین (Megvii) سیستم شناسایی چهره را آزمایش کردند که می تواند برای شناسایی اعضای یک گروه اقلیت مسلمان و ارسال هشدار به مقامات مورد استفاده قرار گیرد.

اقلیت قومی اویغورها یک گروه سرکوب شده مسلمان هستند که غالباً مورد هدف دولت چین قرار می گیرند و آنها بیشتر در منطقه غربی سین کیانگ زندگی می کنند.

یک سند رسمی از سال 2018 که توسط این دو شرکت چینی تولید شده است نشان می دهد که هواوی نرم افزار Megvii را بر روی زیرساخت ابر ویدیویی خود آزمایش کرده است. این سند توسط IPVM ، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده آمریکا ، متمرکز بر تجزیه و تحلیل نظارت تصویری ، کشف شد. IPVM کشف خود را با واشنگتن پست به اشتراک گذاشت ، که روز سه شنبه اولین سازمان رسانه ای بود که در مورد محتوای خود گزارش داد.

در گزارش IPVM آمده است که این آزمایش برای بررسی سازگاری سخت افزار Huawei با نرم افزار تشخیص چهره Megvii انجام شده است. Huawei سخت افزاری مانند دوربین ها ، سرورها و زیرساخت های رایانش ابری را ارائه داد ، در حالی که Megvii این نرم افزار را ارائه داد.

به عنوان بخشی از آزمایش ، ویژگی ای تحت عنوان “هشدار اویغور” مورد آزمایش قرار گرفت. بر اساس گزارش IPVM ، ویژگی دیگر این نرم افزار قادر به تعیین “قومیت” به عنوان بخشی از “تجزیه و تحلیل ویژگی چهره” آن بود..

‘هشدار اویغوری’

براساس IPVM ، از ویژگی هایی مانند “هشدار اویغور” می توان برای پرچم گذاری یک عضو گروه اقلیت در مقامات استفاده کرد.

“جان هونویچ ، رئیس جمهور ،” سیستم هایی مانند Megvii در سیستم Huawei ادغام شده اند تا اطلاعات و آلارم ها (مانند Uyghurs) توسط Megvii تولید شوند و سپس به سیستم Huawei ارسال شوند تا مانیتورها (به عنوان مثال پلیس) بتوانند بررسی و پاسخ دهند. از IPVM ، هنگامی که وی قابلیت بالقوه ویژگی “هشدار اویغور” را توضیح داد ، از طریق ایمیل به CNBC گفت.

همکاری هوآوی و مگویی در زمینه هشدارهای اویغور بیشتر ثابت می کند که بسیاری از شرکت های بزرگ نظارت تصویری چینی / شناسایی چهره عمیقاً در سرکوب اویغور نقش دارند.

جان هنوویچ

رئیس جمهور ، IPVM

این ابزار دیگری در زرادخانه مقامات چینی است که از فناوری برای سرکوب گروه اقلیت مسلمان استفاده کرده اند. نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داد که تشخیص چهره برای ردیابی اویغورها و نگه داشتن زبانه های حرکات آنها استفاده می شود.

IPVM سند Huawei و Megvii را که با علامت “محرمانه” بود ، از طریق جستجوی Google پیدا کرد. در وب سایت هواوی بارگذاری شده است اما از آن زمان حذف شده است.

گزارش IPVM ، نویسنده هونوویچ ، نتیجه گیری کرد: “همکاری هوآوی و مگویی در زمینه هشدارهای اویغور بیشتر ثابت می کند که بسیاری از شرکت های بزرگ نظارت تصویری چینی / تشخیص چهره عمیقا در سرکوب اویغور نقش دارند. هرکسی که با این شرکت ها تجارت می کند باید توجه داشته باشد.”

Huawei ، Megvii پاسخ می دهند

نه هوآوی و نه مگویی صحت سندی را که توسط IPVM کشف شده رد نکردند.

سخنگوی هواوی CNBC را به اظهار نظری که این شرکت به IPVM داده اشاره کرد و در آن اظهار داشت که این سیستم در سناریوی واقعی استفاده نشده است.

در این بیانیه آمده است: “این گزارش به سادگی یک آزمون است و کاربرد واقعی در آن دیده نشده است.” “Huawei فقط محصولات عمومی را برای این نوع تست تهیه می کند. ما الگوریتم ها یا برنامه های سفارشی ارائه نمی دهیم.”

بیانیه ادامه داد: “Huawei با رعایت قوانین و مقررات همه کشورها و مناطقی که ما در آنها فعالیت می کنیم فعالیت می کند و فقط محصولات و راه حل های ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را ارائه می دهد که مطابق با استانداردهای شناخته شده صنعت است.”

هواوی از پاسخ دادن به س questionsالات بیشتر در مورد گزارش خودداری کرد.

Megvii به CNBC گفت که “راه حل ها برای هدف قرار دادن یا برچسب گذاری گروه های قومی طراحی یا سفارشی نشده اند.”

سخنگوی Megvii گفت: “تجارت ما متمرکز بر رفاه و امنیت افراد است ، نه نظارت بر هیچ گروه خاص جمعیتی.”

ادعاهای دولت آمریکا

هونوویچ از IPVM از طریق ایمیل خاطر نشان كرد كه از نظر فنی ، تشخیص چهره بر اساس قومیت دشوار است.

وی گفت: “ما در مورد صحت تشخیص قومی ، چه اویغوری و چه دیگران ، حتی در شرایط عالی ، با وجود شرایط واقعی برای دوربین های نظارتی (زاویه بد ، نور بد ، فواصل دور و غیره) که باعث تشدید این مسئله می شود ، همچنان تردید داریم.”

این اولین باری نیست که شرکتهای فناوری چین به نظارت بر اویغورها مرتبط می شوند. سال گذشته ، ایالات متحده 28 سازمان را به اصطلاح لیست موجودیت ها وارد کرد. شرکت های آمریکایی از تجارت با شرکت های این لیست سیاه که شامل برخی از قهرمانان هوش مصنوعی چین مانند Megvii ، SenseTime ، Hikvision و Iflytek است ، محدود شده اند.

واشنگتن ادعا کرد که “این نهادها در نقض حقوق بشر و سو ab استفاده در اجرای کار سرکوب چین ، بازداشت های خودسرانه گسترده و نظارت بر فن آوری بالا علیه اویغورها ، قزاق ها و دیگر اعضای گروه های اقلیت مسلمان” در منطقه سین کیانگ چین نقش داشته اند. .

این گزارش می گوید ، از فناوری ایالات متحده استفاده شده است

IPVM گفت این سند نشان داد غول نیمه هادی ایالات متحده Nvidia به کمک تراشه GPU تسلا P4 به سیستم نظارت مشترک Megvii و Huawei کمک کرده است.

این گزارش خاطر نشان کرد که مشخص نیست که انویدیا از چیپ های خود استفاده می کند یا نه. انویدیا در تماس با CNBC به درخواست نظر پاسخ نداد.

ماه گذشته ، نیویورک تایمز گزارش داد که تراشه های اینتل و انویدیا برای تأمین انرژی رایانه هایی استفاده می شوند که می توانند تصاویر نظارتی را پردازش و تماشا کنند و اینها بخشی از نظارت چین بر اویغورها در سین کیانگ است.

روز سه شنبه ، مارکو روبیو ، سناتور ایالات متحده و جیم مک گوو ، نماینده ایالات متحده در پاسخ به داستان NYT نامه هایی به مدیران عامل اینتل و انویدیا ارسال کردند. نمایندگان مجلس از این شرکت ها س askedال کردند که آیا آنها می دانند از فناوری آنها چگونه استفاده می شود و آیا آنها گام هایی را برای اطمینان از عدم استفاده از تراشه هایشان برای نقض حقوق بشر یا به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا برداشته اند.

انویدیا و اینتل وقتی از آنها در مورد این نامه ها س askedال شد بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.