مریل لینچ برای پرداخت 26.25 میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای “مضطرب” پرداخت می کند

نیوهمپشایر به مریل لینچ دستور می دهد 26.25 میلیون دلار جریمه و جبران خسارت به ایالت و به یک سرمایه گذار ، فرماندار سابق نیوهمپشایر ، که ادعا کرده از دست یک کارگزار سابق مستقر در بوستون متحمل ضرر شده است ، بپردازد تا ادعاهایی از جمله غیرمجاز را تسویه کند. و تجارت بیش از حد.

این بزرگترین تحریم پولی در تاریخ ایالت و دومین تسویه حساب FINRA در حداقل یک دهه گذشته است.

همچنین از مریل لینچ ، كه یكی از شركتهای تابعه بانك آمریكا است ، به دلیل عدم نظارت بر وی نام بردند و به آنها تعهداتی مبنی بر رعایت تعهدات مشخص شده برای رسیدگی به موارد عدم انطباق در تحقیقات نیوهمپشایر داده شد.

به طور جداگانه ، ناظر اوراق بهادار دولت برای همیشه کارگزار سابق مریل لینچ ، چارلز کناهان ، را از تجارت اوراق بهادار در نیوهمپشایر منع کرده است.

تحقیقات ایالتی نشان داد که طبق اعلامیه مطبوعاتی روز دوشنبه ، کناهان “بدون مجوز معامله می کرد ، تأییدهای تجاری را اشتباه معامله می کرد ، سهام و پیشنهادات اولیه عمومی را معامله می کرد ، بیش از کمیسیون های شارژ شده و محصولات معکوس و معکوس را معامله می کرد.”

به گفته سازمان تنظیم مقررات ایالتی ، این رفتار نادرست “منجر به پورسانت های بالا برای مریل لینچ و کناهان و خسارات سنگین برای سرمایه گذار شد.”

جف اسپیل ، معاون مدیر و رئیس اجرای دفتر تنظیم مقررات اوراق بهادار در نیوهمپشایر ، گفت: “این پرونده در مورد سو abuse استفاده از اعتماد توسط مریل لینچ و كنهان است.” اسپیل گفت: “در نهایت ، توصیه های Kenahan به نفع Kenahan و Merrill Lynch بود و نه به سرمایه گذار.”

سخنگوی مریل لینچ در ایمیلی به CNBC گفت: “ما طی چند سال گذشته سیاست ها و سیستم های نظارت خود را بهبود بخشیده ایم تا انواع خاصی از فعالیت حساب مشتری را دقیق تر رصد کنیم.”

CNBC برای اولین بار در ماه ژوئیه گزارش داد كه مقامات ایالتی نیوهمپشایر در حال تحقیق در مورد مریل لینچ مستقر در بوستون و حداقل یك كارگزار برتر سابق در مورد شكایات مشتری از سو alleged رفتار نامناسب بودند كه منجر به ضررهای سرسام آور شد. در آن زمان ، سازمان تنظیم مقررات ایالتی با یافته های خود به مریل لینچ نزدیک شده بود و مذاکرات حل و فصل در حال انجام بود.

کریگ بنسون ، فرماندار سابق نیوهمپشایر ، در مصاحبه نشستن با اسکات کوهن از CNBC در دسامبر 2019.

CNBC

طبق شرایط تسویه حساب ، دولت 2 میلیون دلار دریافت خواهد كرد ، در حالی كه “سرمایه گذار شماره 1” 24.25 میلیون دلار دریافت خواهد كرد.

“سرمایه گذار شماره 1” کریگ بنسون ، فرماندار سابق نیوهمپشایر است ، طبق منابع آگاه در این شهرک که به دلیل ماهیت توافق نامه عدم افشای نام ، نامی از آنها برده نشده است.

وكیل بنسون از اظهارنظر خودداری كرد و گفت: “طرفین توافق نامه حل و فصل نمی توانند درمورد توافق نظر دهند.”

کریگ بنسون ، فرماندار سابق نیوهمپشایر ، در مصاحبه نشستن با اسکات کوهن از CNBC در دسامبر 2019.

CNBC

بنسون در تحقیقات اولیه CNBC اظهار داشت که پس از طرح ادعای داوری FINRA علیه مریل لینچ و دو کارگزار سابق این شرکت ، Kenahan و Dermod Cavanaugh ، وی را به تنظیم کننده اوراق بهادار دولتی هشدار داده است. این ادعاها شامل تجارت بیش از حد ، تجارت غیرمجاز ، حق کمیسیون اضافی ، عدم نظارت و نقض وظیفه امانتداری بود.

بنسون در ادعای خود ادعا كرد كه سو mرفتار گسترده منجر به زیان بیش از 50 میلیون دلار و خسارت بیش از 100 میلیون دلاری تنظیم شده توسط بازار شده است.

بنسون به CNBC گفت: “من مطمئناً سندی را امضا نکردم و گفتم که سرقت از من درست است.” وی گفت: “این مبارزه ای است که من هرگز انتخاب نکردم.”

دومین حل و فصل بزرگ FINRA

تسویه حساب با ناظران اوراق بهادار نیوهمشایر همچنین پرونده داوری منتسب به FINRA بنسون را که در فوریه 2019 تشکیل شد حل خواهد کرد.

به گفته کریگ مک کان ، بنیانگذار و مدیر گروه مشاوره دادرسی و اوراق بهادار ، داده های سیستم FINRA BrokerCheck نشان می دهد که تسویه حساب 24.25 میلیون دلاری دومین سرمایه درگیر یک مدعی شخصی از بیش از 29،000 در دهه گذشته است.

بزرگترین تسویه حساب نیز توسط مریل لینچ انجام شد ، زمانی که شرکت 40 میلیون دلار به رابرت لوین پرداخت کرد ، وی که در اوایل دهه 1980 با بنسون بنیانگذار Cabletron Systems بود. قبل از تسویه حساب ، لوین شکایت داوری FINRA را علیه مریل لینچ و کناهان مطرح کرده بود و ادعا می کرد بیش از 100 میلیون دلار خسارت متحمل شده است ، به دلیل غیرقانونی شدن حسابهایش.

باب لوین (L) و کریگ بنسون (R) از بنیانگذاران سیستمهای Cabletron

منبع: Cabletron Systems

در سال 2019 ، پس از آنکه پرونده به جلسه نهایی در مقابل هیئت داوری رسید ، اما قبل از آن که هیئت تصمیم خود را اعلام کند ، مریل لینچ تصمیم به توافق با لوین گرفت.

گزارش BrokerCheck وی نشان می دهد كه كناهان در ژوئیه 2019 ، پس از آخرین جلسه دادرسی داوری FINRA توسط لوین ، توسط مریل لینچ اخراج شد و با استناد به “ادعاهای مشتریان در مورد تجارت غیر مجاز ، توصیه های سرمایه گذاری نامناسب و تجارت بیش از حد”.

وکیل کناهان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. با این حال ، گزارش BrokerCheck Kenahan شامل نظرات وی در این مورد است. در آن بخش آمده است كه “معاملات منجر به ادعاي مشتريان به دستور مشتريان اجرا شد. اين ادعاها منجر به داوري و تسويه شد. من طرف داوري ها نبودم ، و هيچ حرفي در تصميم شركت براي تسويه معامله نداشتم. ادعا می کند ؛ و از من خواسته نشده است که به عنوان بخشی از شهرک ها پرداختی انجام دهم. “

گزارش اضافی: لوئیز کانلی

لطفا نکاتی را به آدرس الکترونیکی [email protected] ایمیل کنید.