مدیر North Trust می گوید که Crypto درخشش خود را برای سرمایه گذاران نهادی از دست داده است

مصاحبه کامل CNBC با جاستین چپمن از Northern Trust در مورد پذیرش بلاک چین را تماشا کنید

به گفته رئیس دارایی های دیجیتال و بازارهای مالی North Trust، سرمایه گذاران نهادی پس از سال 2022 علاقه خود را به ارزهای دیجیتال از دست دادند و حتی با وجود روند صعودی امسال، اشتهای آنها برای آن هنوز برنگشته است.

جاستین چپمن در کنفرانس هفته دارایی‌های دیجیتال در سانفرانسیسکو به «دنیای رمزنگاری» CNBC گفت که موسسات تمرکز خود را به فناوری بلاک چین زیربنایی ارزهای دیجیتال معطوف کرده‌اند، اما اگر علاقه مشتری به دارایی‌های رمزنگاری‌شده دوباره به‌روز شود، شرکت او «قابلیت‌هایی» دارد.

او گفت: «درست پس از ماه مارس، بازار کریپتو از صخره‌ای خارج شد… قطعاً علاقه مشتریان از نظر علاقه نهادی به ارزهای دیجیتال از همان صخره خارج شده است».

او ادامه داد: «الان از سال 2022 قطعاً از نظر سازمانی ساکت است. قبل از آن، ما شاهد بودیم که مدیران صندوق‌های سنتی به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های رمزنگاری، ETP در اروپا، که معادل ETF در ایالات متحده است – واقعاً خاموش شده است. نوردهی آنها را در آن فضای خاص کاهش داد.”

در همین حال، رهبران بزرگ‌ترین مؤسسات مالی که در کنفرانس سانفرانسیسکو گرد هم آمدند، وقتی نوبت به فناوری بلاک چین رسید – به‌ویژه پتانسیل آن برای کمک به نمادسازی دارایی‌های دنیای واقعی مانند طلا برای مشتریان، انرژی گرفتند.

چپمن گفت که «تکامل فناوری» از نظر حمایت از سوی فعالان بازار به «مکان بهتری» در حال حرکت است.

“به عنوان یک شرکت، ما توانایی هایی داریم که در آنجا مدیریت می کنیم [crypto trading] توابع، اما در حال حاضر بازار بسیار آرامی است و [after] بسیاری از مسائلی که در سال گذشته داشتیم، هنوز در بخش نهادی به هیچ وجه شاهد بازگشتی نبوده‌ایم.”

به طور خاص، Northern Trust با Standard Chartered در سال 2020 برای راه اندازی Zodia، یک متولی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی، شریک شد.

بیت کوین در سال جاری پس از از دست دادن 64 درصد در سال 2022، تقریباً 75 درصد رشد داشته است. معاملات همچنان در آغاز سال قرار داشت و نوسانات به پایین ترین حد تاریخی سقوط کرد. سرکوب نظارتی در ایالات متحده ابر تاریکی بر این صنعت بود، در حالی که بحران بانکی به افزایش قیمت بیت کوین کمک کرد. هر دو نوسان را به بازار بازگردانده اند. حتی در شرایطی که بیت کوین در حال حاضر برای شکستن از سطح 30000 دلار تلاش می کند، سرمایه گذاران موافق هستند که در یک روند صعودی بلندمدت باقی می ماند.

چپمن گفت: «ما آنقدر روی کلاس دارایی متمرکز نیستیم زیرا مشتری در حال حاضر اینگونه نیست. “بنابراین ما آن اشتها را نمی بینیم که آن را در پرتفوی خود داشته باشیم. اگر این تغییر کند، به عنوان یک شرکت، می توانیم این قابلیت ها را در نظر بگیریم. اما مطمئناً درخشش خود را از منظر سازمانی از دست داده است.”