مدیر عامل جدید JD.com چین به سمت سود می رود

علامت گذاری در انبار JD.com در شانگهای، چین، در تاریخ 9 مارس 2022. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز چهارشنبه بیش از 80 شرکت را به لیست نهادهایی که احتمال اخراج آنها از صرافی های آمریکایی وجود دارد، اضافه کرد که شامل JD.com چین، Pinduoduo می شود. ، Bilibili و NetEase.

قیلای شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

سهام غول تجارت الکترونیک چین JD.com در معاملات پیش از بازار آمریکا در روز پنجشنبه پس از اینکه به سمت سود حرکت کرد و مدیر اجرایی جدید معرفی شد، تقریباً 5 درصد افزایش یافت.

شرکتی که رقیب آن است علی بابا بر اساس داده‌های Refinitiv، در چین، فروش خالص در سه ماهه اول با 1.4 درصد افزایش سالانه به 243 میلیارد یوان چین (35 میلیارد دلار) رسید که بر اساس داده‌های Refinitiv از میانگین تخمین تحلیلگران 239.42 میلیارد یوان پیشی گرفت.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

این سه ماهه برای دیزنی نیست.  در اینجا زمانی است که تغییر بزرگ مدیرعامل باب ایگر باعث بهبود سود خواهد شد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

سود خالص 6.3 میلیارد یوان در مقابل ضرر 3 میلیارد یوان در مدت مشابه سال گذشته بود.

JD از زمان شروع همه‌گیری در سال 2020، از خرید آنلاین مصرف‌کنندگان چینی در طول اقدامات سختگیرانه کنترل کووید-19 در این کشور سود برده است. چین سال گذشته سیاست به اصطلاح «کووید صفر» خود را کنار گذاشت.

تغییر مدیریت

JD همچنین از تغییر مدیریت در روز پنجشنبه خبر داد. این شرکت گفت که مدیر عامل فعلی آن خو لی در ماه ژوئن “به دلایل شخصی” از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. خو تنها حدود یک سال است که پس از قبول مسئولیت از بنیانگذار JD، ریچارد لیو، مدیرعامل بوده است.

JD.com در بیانیه ای اعلام کرد که Xu به عنوان اولین رئیس شورای مشورتی JD.com خدمت خواهد کرد و “به مشارکت در توسعه با کیفیت بالا” این شرکت ادامه خواهد داد.

سندی ران زو، مدیر مالی فعلی JD.com، به عنوان مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت مستقر در پکن منصوب شده است. او از ژوئن 2020 به عنوان مدیر مالی JD.com خدمت کرده است و در جولای 2018 به این شرکت پیوست.

ایان سو شان، مدیر مالی فعلی JD Logistics، مسئولیت مدیر مالی JD را بر عهده خواهد گرفت.