مدیران عامل نفت معتقدند که بهبود تقاضا در راه است

یک کارگر در نزدیکی میدلند ، تگزاس با یک پایه لوله مته در محل نصب خود حفاری می کند.

نیک آکسفورد | رویترز

مدیران ارشد انرژی می گویند که تقاضای نفت در سال آینده بهبود خواهد یافت ، اما آنها انتظار دارند که نوسانات همچنان بالا بماند ، زیرا این صنعت از حساب همه گیری ویروس کرونا ناشی می شود.

پاتریک پویان ، مدیر عامل شرکت توتال ، در یک گردهمایی فقط بیش از 30 نفر از مدیران ارشد نفت و گاز ، که تقریباً روز چهارشنبه برای میزگرد مدیرعامل ابوظبی دیدار کردند ، گفت: “ما با عدم اطمینان زیادی روبرو هستیم.”

پویان گفت: “همه ما امیدواریم که تقاضا در اسرع وقت بهبود یابد.” وی افزود: “هیچ کس دقیقاً نمی داند که بیرون آمدن از بیماری همه گیر چه مدت طول می کشد ، چه زمانی این واکسن را می خوریم و چه مدت زمان لازم برای بازگشایی اقتصاد جهانی است.”

یک منبع آگاه از بحث و گفتگوها اظهار داشت: روحیه مدیران نسبت به جلسه گذشته در ماه ژوئن خوشحال تر است و اخبار مربوط به واکسن احتمالی باعث افزایش اعتماد به نفس مدیران می شود. رهبران خوش بینی محتاطانه ای را درباره بهبود اقتصاد جهانی ابراز داشتند و در مورد لزوم تمرکز بر کاهش هزینه ها و دستاوردهای فناوری صحبت کردند.

مدیرعامل BP ، برنارد لونی ، به مدیران جمع شده گفت: “ما باید خوش بینی داشته باشیم و باید احساس واقعیت داشته باشیم.”

لونی افزود: “ما قیمت محصول خود را كنترل نمی كنیم ، اما ساختار هزینه ، سطح سرمایه گذاری و كارآیی آن را كنترل می كنیم.” “اصول اساسی که همه ما در حالی که در این صنعت بزرگ می شدیم آموختیم در طولانی مدت به ما کمک می کند.”

آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش از این گفته بود که کاهش تقاضای جهانی انرژی در این سال هفت برابر بیشتر از سقوط پس از بحران مالی 2008/2009 خواهد بود. اکثر تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت تا رسیدن به سطح 100 میلیون بشکه در روز قبل از بحران چندین سال طول بکشد.

میزگرد برگزار شده توسط سلطان ال جابر ، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات و مدیرعامل گروه ADNOC ، بالاترین سطح مجمع گفتگو در مورد موضوعات اصلی مقابله با فضای جهانی انرژی است. این فرصت را به مدیران می دهد تا به طور خصوصی درباره قدرت و سرعت تقاضای انرژی و بهبود اقتصادی بحث کنند.

ال جابر گفت: “صنعت نفت و گاز از چند ماه گذشته مقاومت قابل توجهی از خود نشان داده است و ما می دانیم كه اصول طولانی مدت این صنعت دست نخورده باقی مانده است زیرا در دهه های آینده جهان هنوز به هیدروكربن ها احتیاج خواهد داشت.”

در آخرین جلسه در ماه ژوئن ، مدیران اجرایی موافقت کردند “بدترین وضعیت پشت سر ماست” و آنها “امیدوار به نیمه دوم قوی تر” بودند ، با وجود اینکه فقط شاهد بهبود قیمت متوسط ​​در آن زمان بودند.

همین منبع نزدیک به آخرین گفتگو همچنین گفت که در بین شرکت کنندگان اتفاق نظر وجود دارد که این صنعت می تواند در مورد راه حل های تغییر آب و هوا گرد هم بیاید ، معتقد است که بازار برای بشکه های کم کربن حق بیمه پرداخت می کند.

ویکی هولوب ، رئیس و مدیرعامل شرکت Occidental Petroleum ، به این گروه گفت: “ما از اینکه به کجا هدایت می شویم بسیار هیجان زده هستیم و معتقدیم که می توانیم تأثیرگذار باشیم.”

شرکت Occidental اخیراً اولین تولید کننده عمده نفت آمریکا بود که هدفش تولید صفر خالص انتشار از فعالیت های خود تا سال 2040 بود. شرکت ملی نفت ابوظبی همچنین قصد دارد با استفاده از ذخیره و جذب کربن (CCUS) تا سال 2030 سالانه 5 میلیون تن کربن جذب کند. ، و اخیراً توافق نامه ای را برای کشف مشارکت در CCUS و کاهش انتشار با توتال امضا کرده است.

“ال جابر” افزود: “ADNOC بر این اطمینان است كه ما با كاهش دو برابر CCUS ضمن كاوش انرژی های جدید مانند هیدروژن ، بیشترین بشكه كربن را در صنعت تحویل دهیم.”

دیگر افراد حاضر در این مراسم مقاماتی از شرکت آرامکو عربستان ، رئیس و مدیرعامل ExxonMobil ، دارن وودز ، مدیرعامل ENI کلودیو دکالزی ، رئیس صنایع Reliance ، موکش آمبانی ، رئیس و مدیرعامل INPEX ، تاکایوکی اودا ، رئیس CNPC دای هولیانگ و رئیس و مدیرعامل لوک اویل ، وگیت آلکپروف و غیره بودند.