مخترع خودآموز می بیند که ایده ذخیره هوای مایع زمان زیادی را صرف می کند

owngarden | لحظه | گتی ایماژ

کار در سایت ذخیره انرژی هوای مایع در شمال غربی انگلستان آغاز شده است ، تیمی که این پروژه را بر عهده دارند اظهار داشتند که این یکی از بزرگترین سیستم های ذخیره انرژی در اروپا خواهد بود.

تأسیسات 50 مگاواتی Highview Power در منچستر بزرگ از فناوری استفاده می کند که از چیزی به نام “مایع سازی هوا” استفاده می کند.

این سیستم شامل چند مرحله است: برق بیش از حد یا بیش از حد اوج ، یک مایع ساز هوا را تأمین می کند. با این کار هوای محیط خنک می شود ، فشرده می شود و آن را به مایعی در دمای -196 درجه سانتیگراد (حدود -320 فارنهایت) تبدیل می کند. طبق گفته این شرکت ، این هوای مایع “در فشار کم ذخیره می شود و بعداً برای هدایت توربین و تولید نیرو گرم و منبسط می شود.”

این فناوری که توسط هایویو پاور به کار گرفته می شود از ایده توسعه یافته توسط پیتر عزیزمن ، مغزهای اصلی مفهوم “موتور هوای مایع” ناشی می شود. طبق گفته دولت انگلستان ، عزیزمن – که توسط بی بی سی به عنوان “مخترع حیاط خلوت خودآموز” توصیف شده است – در کنار تیمی از دانشگاه لیدز برای ایجاد ایده “استفاده از هوا به عنوان نوعی ذخیره انرژی” هنگام فشرده سازی کار کرد. و مایع شده است.

سایت جدید که قرار است در سال 2023 افتتاح شود توسط Highview Power و با همکاری شرکت دیگری به نام Carlton Power اداره خواهد شد.

این طرح از طرفداران قابل توجهی برخوردار است. در ماه ژوئن ، دولت انگلیس گفت که با 10 میلیون پوند (13.26 میلیون دلار) بودجه از این پروژه حمایت خواهد کرد. صنایع سنگین Sumitomo ژاپن نیز 35 میلیون پوند در Highview Power سرمایه گذاری کرده است که بخشی از این پول برای طرح منچستر بزرگ استفاده می شود.

خاویر كاوادا ، مدیر عامل و رئیس Highview Power در بیانیه ای كه در پایان هفته گذشته صادر شد ، گفت: “تاسیسات ما ذخیره انرژی طولانی مدت بسیار تمیز ، قابل اعتماد و مقرون به صرفه را به شبكه ملی تحویل می دهد.”

کاوادا افزود که CRYOBattery به انگلیس کمک می کند تا “انرژی تجدید پذیر را ادغام کند و شبکه برق منطقه ای را تثبیت کند تا امنیت انرژی آینده در هنگام خاموشی و سایر اختلالات را تضمین کند.”

قرار است با گسترش ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر ، سیستم های ذخیره سازی موثر و در مقیاس بزرگ اهمیت فزاینده ای پیدا کنند. این به این دلیل است که اگرچه منابع انرژی مانند خورشید و باد تجدید پذیر هستند ، اما نوید جریان مداوم قدرت را نمی دهند.

اگر انرژی اضافی بتواند به طور م storedثر – و در مقیاس وسیع ذخیره شود – در ساخت جذابیت پیشنهادهای فن آوری های تجدیدپذیر راهی طولانی خواهد داشت.

پروژه Highview Power یکی از بسیاری از طرح های جالب ذخیره انرژی است که اکنون در دست توسعه است ، اگرچه سیستم های قدیمی نیز نقشی دارند.

به عنوان مثال نیروگاه برق کروآچان ، یک مرکز ذخیره سازی با پمپاژ برق آبی است که در یک کوه اسکاتلندی که دارای حفره است ، قرار دارد.

این سایت به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم در سال 1965 افتتاح شد ، و دو توربین نهایی آن در 1966 و 1967 آنلاین شدند. در ماه اوت ، گروه Drax اعلام کرد که برای بهبود کارایی خود از یک میلیون پوند ارتقا می یابد.

به گفته دراکس ، ایستگاه کروآچان با استفاده از توربین های برگشت پذیر آب را از لوخ آو ، یک دریاچه آب شیرین به طول 41 کیلومتر ، می گیرد. به منظور “ذخیره انرژی بیش از حد از شبکه” ، توربین ها این آب را به مخزن بالایی در کنار کوه پمپ می کنند.

این تجارت اضافه می کند: “آب ذخیره شده سپس از طریق توربین ها آزاد می شود تا در صورت افزایش تقاضا ، سریع و قابل اطمینان تولید کند.” در صورت لزوم سایت می تواند در کمتر از یک دقیقه برق تولید کند.