مایکروسافت برای حفظ شرکای نرم افزاری OpenAI را در همه جا می پاشد

رئیس و مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا در کنفرانس بیلد مایکروسافت در سیاتل در 23 می 2023 با شرکت کنندگان صحبت می کند.

دن دلانگ | مایکروسافت

اگر یک شرکت وجود داشته باشد که هوش مصنوعی را در سال گذشته محبوب کرده است، آن استارتاپ کوچک اما با بودجه غنی OpenAI است، نهادی که پشت ربات چت ویروسی ChatGPT قرار دارد.

این هفته در کنفرانس بیلد خود برای توسعه دهندگان نرم افزار، مایکروسافت از همکاری خود با این استارت آپ که میلیاردها دلار در آن سرمایه گذاری کرده است، استفاده گسترده ای کرد.

روز سه‌شنبه، اولین روز نمایش، گفتگوی روی صحنه بین گرگ براکمن، بنیانگذار و رئیس OpenAI، و کوین اسکات، مدیر فناوری مایکروسافت و شخصی که باعث ایجاد روابط نزدیک غیرمعمول بین دو شرکت شده بود، بود.

اسکات به جمعیتی که در نزدیکی پایان سخنرانی در مرکز همایش سیاتل گرد آمده بودند، گفت: «شما آن را از زبان گرگ شنیدید. “همه شما کسانی هستید که هوش مصنوعی را عالی می کنید.”

در این راستا، مایکروسافت مجموعه‌ای از محصولات را برای توسعه‌دهندگانی که از فناوری OpenAI استفاده می‌کنند، اعلام کرد:

  • ابزارهای ابری جدید Azure برای خلاصه سازی متن سفارشی شده وجود دارد.
  • یک چت بات آینده قول می دهد که به توسعه دهندگان کمک کند تا با داده ها کار کنند و آنها را برای تجزیه و تحلیل آماده کنند.
  • توسعه‌دهندگان می‌توانند افزونه‌هایی بسازند که در داخل ChatGPT و چت‌بات‌های داخل محصولات خود مایکروسافت کار می‌کنند، از جمله پلاگینی که ماه آینده در ویندوز عرضه خواهد شد.
  • توسعه دهندگانی که پیشنهادهای کدنویسی را از طریق ویژگی GitHub Copilot دریافت می کنند، به یک ربات چت در داخل برنامه خط فرمان ترمینال ویندوز دسترسی خواهند داشت.

نادلا می گوید هوش مصنوعی مولد نرم افزار را برای همیشه تغییر خواهد داد

OpenAI ChatGPT را در ماه نوامبر در سراسر جهان منتشر کرد و علاقه زیادی را از سوی مصرف کنندگان برانگیخت. اندکی پس از آن شرکت هایی مانند اطلسی، مورگان استنلی و نیروی فروش عجله کرد تا ادغام‌های مدل زبان بزرگ GPT-4 OpenAI را به نمایش بگذارد که ربات چت را تقویت می‌کند. GPT-4 و جایگزین هایی از قبیل آمازون و گوگل بر روی مجموعه‌های گسترده داده‌های اینترنتی آموزش دیده‌اند و می‌توانند تکه‌هایی از متن با صدای طبیعی را بیرون بیاورند.

این یک شکل محبوب از چیزی است که به آن هوش مصنوعی مولد می‌گویند، که می‌تواند ورودی انسان را بگیرد و با خروجی کامپیوتری پاسخ دهد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در طی سخنرانی خود در Build در روز سه‌شنبه گفت: «هر لایه از پشته نرم‌افزار برای همیشه تغییر خواهد کرد و جایی بهتر از پشته توسعه‌دهنده واقعی برای شروع نیست. “ما به عنوان توسعه دهندگان، نحوه ساخت ما اساساً در حال تغییر است.”

برای توسعه دهندگان شخص ثالث بسیار مهم است که به غنی سازی ویژگی های نرم افزار خود مایکروسافت، مانند بسته نرم افزار بهره وری Microsoft 365 ادامه دهند. به عنوان مثال، چنین کاری ممکن است به برنامه ارتباطی تیم های مایکروسافت کمک کند تا به یک مرکز آشکارتر برای انتخاب گسترده ای از فرآیندها و وظایفی که شرکت ها باید انجام دهند تبدیل شود. این می‌تواند شرکت‌ها را کمتر به گزینه‌هایی مانند Google Workspace تغییر دهد.

مایکروسافت روز سه‌شنبه ده‌ها توسعه‌دهنده پلاگین را برجسته کرد، از جمله Adobe، آسانا، کانوا، Cloudflare، باله قرمز، Spotify و TripAdvisor. نمایشی نشان داد که ربات چت ویندوز در حال روشن کردن یک لیست پخش Spotify، ایجاد یک لوگوی شرکت با Adobe Express و ارسال لوگو برای همکاران یک فرد از طریق Teams در پاسخ به یک سری پیام های تایپ شده است.

گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران OpenAI، و کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، در کنفرانس ساخت مایکروسافت در سیاتل در 23 می 2023 روی صحنه صحبت می کنند.

دن دلانگ | مایکروسافت

در همان زمان، نادلا برای مایکروسافت فشار آورده است تا GPT-4 را مستقیماً در Teams و محصولات قدیمی مایکروسافت، مانند موتور جستجوی Bing، ترکیب کند، که اغلب منجر به ایجاد ربات هایی با نام Copilot می شود. اصطلاح Copilot بر همکاری با افراد تأکید دارد، برخلاف (به عنوان مثال) سیستم کمک راننده پیشرفته Autopilot برای تسلا وسايل نقليه.

اسکات گاتری، معاون اجرایی گروه ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت، هفته گذشته در مصاحبه ای به CNBC گفت: “ما در حال اضافه کردن Copilot به همه چیز هستیم.” “این کمتر یک دستور از بالا به پایین است، اگرچه ما مطمئناً از بالا به پایین فشار می آوریم. من فکر می کنم این چیزی است که در داخل آن بشارت داده ایم و واقعاً همه تیم ها را در مورد آن هیجان زده کرده ایم. و ما در حال ایجاد یک پشته مشترک در سراسر مایکروسافت هستیم که کل شرکت در بالای آن در حال ساخت است.”

تحلیلگران به حمله توسعه دهندگان پاسخ مثبت دادند.

تحلیلگران Mizuho با رتبه خرید سهام مایکروسافت در یادداشت چهارشنبه خود به مشتریان نوشتند: «سرعت نوآوری GenAI MSFT برای ما خیره کننده است.

براکمن به توسعه دهندگان اشاره کرد که هزینه GPT-4 که ​​در Azure اجرا می شود، ممکن است کاهش یابد.

او به اسکات گفت: «فکر می‌کنم دو سال پیش ۷۰ درصد کاهش قیمت انجام دادیم. اساساً، در سال گذشته، ما 90٪ کاهش هزینه انجام دادیم. کاهش 10 برابری هزینه – مثل، دیوانه کننده است، درست است؟ و من فکر می کنم که ما می توانیم همین کار را به طور مکرر با مدل های جدید انجام دهیم. و بنابراین GPT -4 در حال حاضر، گران است، به طور کامل در دسترس نیست. اما این یکی از چیزهایی است که فکر می کنم تغییر خواهد کرد.”

تماشا کردن: Microsoft Build 2023 از افزونه‌ها و محصولاتی که هوش مصنوعی را در خود جای داده‌اند، رونمایی می‌کند

Microsoft Build 2023 از افزونه‌ها و محصولاتی که هوش مصنوعی را در خود جای داده‌اند، رونمایی می‌کند