قیمت بیت کوین برای اولین بار از دسامبر 2017 بالای 18000 دلار

یک آرم بیت کوین روی تلفن همراه.

عمر مارکز | تصاویر SOPA ، LightRocket | گتی ایماژ

بیت کوین برای اولین بار از دسامبر سال 2017 بیش از 18000 دلار صعود کرد و این رقم برای ارز رمزنگاری شده امسال افزایش یافت.

قیمت بیت کوین حدود 8.6 درصد بالاتر از صبح روز چهارشنبه با 18172 دلار معامله شد ، و طبق سطحی که از 20 دسامبر 2017 به آن نرسیده است ، شکسته شد ، طبق اطلاعات سایت صنعت CoinDesk.

بیت کوین در سال 2020 دچار اشکال شده است ، و بیش از 150٪ در یک جهش ناگهانی افزایش یافته است علاقه مندان به انگیزه های مالی و مالی بی سابقه ای در پاسخ به بحران Covid-19 و همچنین علاقه سرمایه گذاران مشهور مانند پل تودور جونز و استنلی دراكنمیلر.

اکنون در حال بالارفتن است و به بالاترین قیمت 19،783 دلار رسیده است که در اواخر سال 2017 منتشر کرد و ارزش چندین ارز رمزنگاری شده را افزایش داد. پس از برخورد با آن نقطه عطف ، حباب ترکید و بیت کوین سقوط کرد و در سال بعد به 3،122 دلار سقوط کرد.

اما بسیاری از طرفداران رمزنگاری ادعا می کنند که این بار همه چیز متفاوت است. آنها تحرکات بزرگی را در صنعت از جمله Fidelity Investments ، Square و PayPal تشویق کرده اند.

PayPal اخیراً به کاربران خود اجازه خرید ، نگهداری و فروش ارزهای مجازی را داده است. غول پرداخت قرار است اوایل سال آینده خرید با رمزنگاری را امکان پذیر کند.

ارزش بازار بیت کوین – که با ضرب تعداد کل بیت کوین های در گردش در قیمت محاسبه می شود – اکنون برابر 337.2 میلیارد دلار است که بالاتر از 331.8 میلیارد دلار در دسامبر 2017 است ، بر اساس داده های CoinMarketCap.

آدام وتزی ، تحلیلگر بازار در پلت فرم سرمایه گذاری آنلاین eToro ، روز چهارشنبه از طریق ایمیل گفت: “محدودیت بازار بیت کوین با وجود ارزش کمی ارز رمزنگاری شده در حال حاضر بالاتر است ، زیرا تعداد بیت کوین بیشتری در سیستم نسبت به سال 2017 وجود دارد.” “عرضه از آخرین رکورد خود تقریباً 10.75٪ افزایش یافته است.”

تعداد کل بیت کوین هایی که تاکنون تولید می شوند 21 میلیون نفر است. ارز رمزنگاری شده در بهار تحت یک رویداد مهم فنی قرار گرفت که تحت عنوان “نصف کردن” شناخته می شود و در نتیجه مقدار بیت کوین پاداش به اصطلاح “ماینرها” که معاملات بیت کوین را به دفتر عمومی آن اضافه می کنند نصف می شود.