شل با 9.6 میلیارد دلار سود در سه ماهه اول پیش بینی ها را پشت سر گذاشت

شل گزارش درآمد تعدیل شده 39.9 میلیارد دلاری را برای کل سال 2022 اعلام کرد.

تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

غول نفتی بریتانیایی شل روز پنجشنبه سودی قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها در سه‌ماهه اول به ثبت رساند و پس از افزایش قیمت‌های کالا در سال 2022 پس از تهاجم تمام‌مقیاس روسیه به اوکراین، رکورد نتایج بارز را افزایش داد.

بر اساس گزارش Refinitiv، شل گزارش درآمد تعدیل شده 9.6 میلیارد دلاری را برای سه ماه اول سال اعلام کرد که به راحتی از انتظارات 8.6 میلیارد دلاری تحلیلگران پیشی گرفت.

این شرکت درآمد تعدیل شده 9.1 میلیارد دلاری را در مدت مشابه سال قبل و 9.8 میلیارد دلاری را برای سه ماه پایانی سال 2022 ثبت کرد.

سهام این شرکت بزرگ نفتی نسبت به سال گذشته تغییر کمی داشته است.

شل با پول نقد، نرخ برنامه بازخرید سهام خود را در 4 میلیارد دلار طی سه ماه آینده ثابت نگه داشت و سود سهام خود را بدون تغییر در 0.2875 دلار به ازای هر سهم نگه داشت.

وائل ساوان، مدیر عامل شرکت، با انعکاس درآمدهای سه ماهه اول، گفت که این شرکت “نتایج قوی و عملکرد عملیاتی قوی را در شرایطی که نوسانات جاری ادامه دارد، ارائه کرده است، در حالی که به تامین منابع حیاتی انرژی ایمن ادامه می دهد.”

نتایج شل پس از رقیب بریتانیایی بریتیش پترولیوم که در روز سه‌شنبه کاهش سود سه ماهه اول را گزارش کرد اما پیش‌بینی‌های تحلیلگران در مورد معاملات قوی نفت و گاز را شکست داد، به دنبال داشت. با این حال، سهام BP با این خبر سقوط کرد، زیرا این شرکت بورسی لندن اعلام کرد که قصد دارد بازخرید سهام خود را کاهش دهد.

بیگ اویل رکوردهای سود سالانه قبلی را در سال 2022 در یک دوره بی ثبات قیمت نفت و گاز در پی تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین شکست.

به نوبه خود، شل درآمد تعدیل شده 39.9 میلیارد دلاری را برای کل سال 2022 ثبت کرد. این به راحتی از 28.4 میلیارد دلار در سال 2008 فراتر رفت که به گفته شل رکورد سالانه قبلی شرکت بود و بیش از دو برابر سود کل سال 2021 شرکت 19.29 میلیارد دلار بود. .

مدیران بیگ اویل معمولاً به دنبال دفاع از سود سپر خود در میان سیل انتقادات بوده‌اند و تمایل دارند اهمیت امنیت انرژی را در گذار از سوخت‌های فسیلی برجسته کنند و پیشنهاد کنند مالیات‌های بالاتر می‌تواند مانع از سرمایه‌گذاری شود.

سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز، عامل اصلی اضطراری آب و هوا است.

این یک خبر فوری است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.