شغل عطاری【 0 تا 100 راه اندازی عطاری 】+راهنمای کامل

با این وجود تلاش یکی از محققان محلی که به تدریس در دانشگاه فرهنگیان تربتحیدریه نیز اشتغال دارد در چارچوب “تاریخ شفاهی” و پژوهش در خاطرات شاهدان نزدیک به آن زمان و همچنین گفتههای بازماندگان یکی از خانوادههای تربتی دستاندرکار عطاری گوشههایی از این تاریخچه ثبت شده است. 4. هدف از بسته بندی محصولات، حفظ آن ها از تماس با آلودگی ها و کاهش ایجاد تغییر در خواص آن ها است. در گذشه عطاری ها نیاز دارویی مردم را از داروهای طب سنتی و گیاهی تامین میکردند. لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز می توانید تمام محصولات در دسته بندی های مختلف اعم از نوشیدنی ها ، سیزیجات خشک ، داروهای گیاهی و دانه های روغنی را با بهترین کیفیت به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها در فروشگاه ما پیدا کنید.

این مجموعه با برقراری ارتباط مستقیم با کشاورزان عزیز، تاجران و وارد کنندگان اقلام گیاهی، آسیاب های معتبر و بهداشتی و… این متخصصین از یک سو به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه و از سوی دیگر در کلینیک های طب سنتی مشغول به فعالیت در این حوزه هستند. شریفیتربتی افزود: سیداحمد مدرسی مشهور به “دوافروش” علاوه بر فرزندانش، شاگردانی هم تربیت کرد که از میان آنها “سیدعلی بهشتی و بلوریان” در ایجاد و گسترش طب نوین و داروخانههای کنونی در تربتحیدریه نقش آفرینی کردهاند. معاون طب سنتی وزارت بهداشت بر عدم دخالت عطاری ها در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: عطاری ها اجازه فروش داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی ترکیبی را ندارند.

محمد شریفیتربتی افزود: ۱۹۶ سال پیش، سر سلسله این خاندان به نام “حکیم سید میرزا امینالدوله مدرسی یزدی” سال ۱۲۰۳ خورشیدی از یزد به خراسان مهاجرت و پس از مدتی تهیه و تجویز گیاهان دارویی در مشهد، به تربتحیدریه نقل مکان کرد و سال ۱۲۴۷ خورشیدی مقارن با دوره ناصری، حجره عطاری خود را در مکانی جنب کوچه کاریز تربتحیدریه برپا نمود. باید قدم ها و گام ها را اصولی بردارید چون در بازار ایران امروز در کنار افزایش نیاز , رقبا هم بیشتر شده اند , قوانین حاکم بر بازار پیچیده تر شده اند و درصد ریسک ورود به کسب و کار ها هم بیشتر شده است.

اتحادیه موظف هستند در مدت زمان پانزده روز کاری بعد از اینکه درخواست را دریافت کرد، پس از انجام گرفتن بررسی های انجام شده از محل مورد نظر برای کسب و غیره، نتیجه را به اطلاع متقاضی برساند. امروزه بدلیل صنعتی شدن بسیاری از مواد خوراکی و دارویی و همچنین با افزایش بیماری های متعدد، افراد استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی را در اولویت های غذایی و دارویی خود قرار می دهند. پیمان یوسفی آذر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و نظارت عطاری ها در وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است ، افزود : براساس ماده 16 قانون نظارت وزرات بهداشت و درمان موظف است بر روند کار عطاری ها نظارت کند اما نظارت بر عطاری ها فقط به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان محدود نمی شود و باید تمام دستگاه های نظارتی همکاری کنند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد عطاری ف لطفا به بازدید از وب سایت ما.