سگا با 776 میلیون دلار، سازنده Angry Birds، Rovio را خریداری می کند

مدلی از شخصیت پرندگان خشمگین «Red» در روز پنجشنبه، 28 فوریه 2019 در داخل محوطه پذیرش مقر Rovio Entertainment Oy در اسپو، فنلاند به نمایش گذاشته می‌شود.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

غول بازی ژاپنی سگا روز دوشنبه اعلام کرد که پیشنهادی 706 میلیون یورویی (776 میلیون دلاری) برای سازنده بازی پازل Angry Birds یعنی Rovio Entertainment Oyj فنلاند ارائه کرده است.

سگا گفت که این معامله برای کل سهام و گزینه های موجود Rovio خواهد بود، ارزش سهام 9.25 یورو به ازای هر سهم، تقریبا 19 درصد حق بیمه به قیمت بسته شدن آنها قبل از اعلامیه. این گزینه ها را 1.48 یورو ارزیابی می کند.

این شرکت افزود که هیئت مدیره Rovio از این پیشنهاد حمایت می کند.

طبق بیانیه روز دوشنبه، بازی های Rovio بیش از 5 میلیارد بار دانلود شده است. در همین حال، فرنچایز پرندگان خشمگین آن برای سایر محصولات سرگرمی و مصرفی مجوز گرفته است.

سگا مستقر در توکیو در سال 1960 تأسیس شد و بیشتر به خاطر فرنچایزهای Sonic the Hedgehog و Total War و همچنین کنسول‌هایی از جمله Sega Genesis/Mega Drive که در خارج از ژاپن در دهه 1990 محبوبیت داشت، شناخته شده است.

این شرکت می‌خواهد از Rovio برای گسترش حضور خود در بازار بازی‌های موبایلی استفاده کند و گفت که از قابلیت‌های توسعه بازی‌های موبایلی زنده خود برای تقویت توسعه نسخه‌های مبتنی بر موبایل بازی‌های موجود خود استفاده خواهد کرد.

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که انتظار می رود ارزش معامله Rovio حدود یک میلیارد دلار باشد.

سهام Rovio در ساعت 9:00 صبح به وقت لندن 17.88 درصد افزایش یافت.

سهام سگا سامی، شرکت هلدینگ سگا پس از ادغام آن در سال 2004 با بازی ساز سامی، روز دوشنبه قبل از اعلام خرید، 4.2 درصد کاهش یافت.

هاروکی ساتومی، مدیرعامل گروه سگا سامی، در بیانیه‌ای گفت: «در میان بازار بازی‌های جهانی که به سرعت در حال رشد است، بازار بازی‌های موبایلی پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت SEGA شتاب بخشیدن به گسترش خود در این زمینه بوده است.

او گفت که انگری بردز در سراسر جهان محبوب است. من مطمئن هستم که از طریق ترکیب برندهای هر دو شرکت، شخصیت ها، پایگاه هواداران، و همچنین فرهنگ و عملکرد شرکت، هم افزایی قابل توجهی در آینده ایجاد خواهد شد.

الکساندر پلتیه نورماند، مدیر عامل Rovio، گفت که رد، شخصیت اصلی Angry Birds، و Sonic the Hedgehog “دو شخصیت شناخته شده و نمادین در سطح جهانی هستند که توسط دو شرکت فوق العاده مکمل ساخته شده اند، با گستره جهانی که شامل موبایل، کامپیوتر/کنسول و فراتر از آن می شود. “