سرمایه گذاران شاهد ظهور برخی مضامین مناسب بازار هستند

معامله گرانی که در بورس اوراق بهادار نیویورک روی زمین ماسک زده اند.

برندان مک درمید | رویترز

بازارهای بعدی چیست؟ با پایان انتخابات ، بدون توجه به اینکه جو بایدن یا دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برنده شوند ، برخی از مضامین قدیمی دوباره در حال تجدید نظر هستند.

این تجمع به دلیل دیده شدن درآمد بهتر است

در مورد یک موضوع ، همه معامله گران اتفاق نظر دارند: افزایش بازار عمدتا به دلیل احتمال افزایش مالیات های شرکت ها و افراد در سال آینده نیست.

توبیاس لوکوویچ از سیتی گروپ در یادداشتی خطاب به مشتریان گفت: “تعداد سنا از انتخابات سال 2020 نشان می دهد که افزایش مالیات های شرکت بعید است ، و ما و دیگران را در تخمین های EPS 2021 محکوم کنیم.” لووکوویچ مانند بسیاری تخمین زده است که مالیات های بالاتر می تواند حداقل 5٪ از درآمد سال 2021 را اصلاح کند ، اما “این احتمال از بین رفته است”.

بازگشت به اصول

تونی دویر از Cannacord Genuity در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت.

در بحث با بازرگانان ، چندین “مضمون قدیمی” بارها و بارها مطرح شد: میزان محرک های مالی و پولی ، سیاست چین و تجارت و دلار. یک روند مهم که رئیس جمهور با آن روبرو خواهد شد: چشم انداز دولت بسیار بزرگتر.

محرک مالی و پولی: چقدر؟

بازرگانان توافق کردند که فدرال رزرو همچنان سازگار باقی خواهد ماند و نوعی محرک مالی از کنگره به وجود خواهد آمد ، اما توافقی درباره زمان و اندازه معامله وجود ندارد.

“من فکر می کنم که مسلم است که بانک فدرال برای مدت طولانی به طور فوق العاده ای آسان ادامه خواهد داد … و من همچنین فکر می کنم که مطمئناً محرک های مالی را دریافت خواهیم کرد.” جیسون ترنرت ، رئیس شرکای تحقیقاتی Strategas به CNBC گفت.

لیز یانگ ، مدیر استراتژی بازار سرمایه گذاری BNY Mellon ، گفت اکنون محرک ها بر بازارها مسلط می شوند. وی به CNBC گفت: “هر دو طرف محرک می خواهند.” وی ادامه داد: “این امر موجب ایجاد یک رالی خواهد شد که باعث ایجاد مثبت و ترتیب وقایع می شود ، بنابراین اگر در همان بازه زمانی دو یا سه ماهه یک بسته مالی و واکسن دریافت کنید ، این روند صعودی بزرگی در بازار سهام است.”

خبر خوب: میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا گفت که یک لایحه محرک مهمترین اولویت سنا قبل از سال آخر سال است و نشان می دهد که کمک به دولتها – یک نقطه اصلی در مذاکرات قبلی – شامل می شود.

همه درمورد چین سخت خواهند گرفت

مهم نیست که چه کسی پیروز شود ، موضع نسبت به چین سخت تر شده است. “پیتر چیر” از آکادمی اوراق بهادار گفت: “من فکر می کنم ما با هر جنگی با چین مبارزه می کنیم.”

همه قانع نیستند. کایل باس در CNBC با اشاره به اینکه وقتی به نظر می رسد بایدن در این میان حرف اول را می زند دلار در برابر پول چین تضعیف کرد ، گفت: “دنیا انتظار دارد که بایدن از نظر چین راحت تر باشد ، امیدوارم که این درست نباشد.”

حفاظت از صنایع حیاتی ایالات متحده یکی از موضوعات تحت هر دو دولت خواهد بود: چیر به CNBC گفت: “من فکر می کنم فشار زیادی برای بازگرداندن تولیدات پزشکی به کشور وجود خواهد داشت.” “چرا ما داروهای اساسی در چین تولید می کنیم؟”

تجارت و دلار

در واقع ، بسیاری از بازرگانان توافق کردند که “ناسیونالیسم اقتصادی” – بازگرداندن زنجیره های تأمین به ایالات متحده – موضوع مدیریت دولت بایدن نیز خواهد بود.

مارک چندلر از Bannockburn Global Forex گفت: “ساخت Biden’s America استراتژی جایگزینی واردات است که بسیار نزدیک به ترامپ است.” به گفته وی ، اختلافات بین آنها “بیشتر مربوط به سبک است تا ماده”.

توافق نامه های تجاری موضوع دیگری است. چندلر با اشاره به اینکه ایالات متحده رسما توافق پاریس را ترک می کند ، گفت که بایدن خواهان پیوستن دوباره به این توافق نامه است.

در مورد دلار ، هر دو استراتژی جایگزینی واردات و ترکیب سیاست های پولی و مالی خود را به یک دلار ضعیف تر می رسانند.

چندلر گفت: “ما یک کسری دوقلو خواهیم داشت: ما یک کسری بودجه و یک کسری تجاری بزرگ خواهیم داشت.” “انتظار می رود نرخ های بهره آمریکا برای جذب سرمایه گذاران افزایش یابد ، اما نرخ ها نمی توانند زیاد افزایش یابند ، بنابراین گزینه پایین آمدن دلار است. هرچه آمریکا پول بیشتری وام می گیرد ، دلار سقوط خواهد کرد.” وی همچنین به قدرت یوان چین در برابر دلار اشاره کرد.

دولت بزرگتر ، فرقی نمی کند چه کسی در کاخ سفید باشد؟

بانک آمریكا در یادداشت اخیر خود به مشتریان گفت ، مهم نیست كه چه كسی پیروز شود ، بسیاری احساس می كنند كه دهه 2020 “با دولت بزرگتر مشخص خواهد شد.” از جمله ، پذیرش گسترده تر نظریه مدرن پولی را ذکر کرده است که پیشنهاد می کند دولتها نگران کسری نیستند و باید پول چاپ کنند مگر اینکه این کار تورم شود.

دیوید کلی ، مدیر JP Morgan Asset Management موافق است: “در شرایط امروز نرخ بهره نزدیک به صفر یا حتی منفی و خرید گسترده بانک مرکزی از اوراق بهادار دولت ، شاهد حرکت در جهت MMT هستیم.”

برخی دیگر ، رشد سرمایه گذاری های زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت را استناد می کنند که به معنای فشار سرمایه گذاران برای تغییرات بیشتر جامعه و افزایش مقررات دولتی است.

در حال حاضر ، یک بازار گلدیلاک

در حال حاضر ، این سوالات سیاسی گسترده کنار گذاشته می شود که تاجران از پتانسیل یک سناریوی عالی تجلیل می کنند: رئیس جمهور جدید با بررسی توانایی خود در افزایش مالیات و وضع مقررات بیشتر.

چیر گفت: “ما در سال آینده اقتصادی بسیار بهتر از آنچه بسیاری از مردم تصور می كنند ، خواهیم داشت. “ما واقعاً قصد داریم محرکی را فراتر از Band-Aid ، با زیرساخت های بزرگ ، و تلاش برای بازگرداندن مشاغل از خارج از کشور دریافت کنیم.”

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.