سرمایه گذاران بزرگ با شروع نتایج انتخابات ، زمینه خوبی برای سهام می بینند

“دختر بی باک” ، مجسمه ای برنز توسط کریستن ویزبالته ، با برچسب رأی گیری در مقابل بورس اوراق بهادار نیویورک در منطقه مالی وال استریت منهتن در 4 نوامبر سال 2020 در نیویورک دیده می شود.

کنا بتانکور | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

سرمایه گذاران پول کلان در حالی که نتایج انتخابات ایالات متحده ادامه دارد ، هیجان بیشتری در مورد بورس اوراق بهادار دارند.

اسکات وپنر از CNBC با برخی از سرمایه گذاران بزرگ صحبت کرد که به او گفتند ما می توانیم در قله یک سناریوی عالی سهام باشیم زیرا جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را رهبری می کند و انتظار می رود جمهوری خواهان کنترل سنا را کنترل کنند.

با تقسیم شدن دولت به این شکل ، این سرمایه گذاران اطمینان بیشتری دارند که مالیات به شدت افزایش نخواهد یافت. یکی از سرمایه گذاران همچنین به وپنر گفت که تقسیم دولت به معنای آن است که “برای دیوانه کردن بازار اوراق قرضه” هیچ هزینه هنگفتی از دولت انجام نخواهد شد.

سهام از روز انتخابات در دو جلسه جمع شده است. فقط در روز پنجشنبه ، میانگین صنعتی داو جونز بیش از 400 واحد جهش کرد و آن را در بهترین عملکرد هفتگی از آوریل همراه با S&P 500 و Nasdaq Composite قرار داد.

در انتخابات ، بازدهی خزانه داری در حال افزایش بود با این انتظار که موجی به اصطلاح آبی شکل گرفته توسط رئیس جمهور دموکرات و کنگره منجر به یک محرک بزرگ مالی از جمله سایر برنامه های هزینه ای شود. بازدهی پس از انتخابات به شدت کاهش یافت.

فعالان بازار پیش از انتخابات تا حد زیادی با موج آبی قیمت گذاری کرده بودند. همراه با محرک بزرگتر ، برخی از سرمایه گذاران معتقد بودند که این امر همچنین می تواند منجر به ایجاد مقررات سختگیرانه در مورد شرکت های فناوری و انرژی و همچنین افزایش مالیات شود.

اگرچه با تقسیم دولت ، این نگرانی ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. و احتمالاً ریاست جمهوری بایدن جنگ تجاری چین را که منجر به نوسان در بازارها به ویژه در سهام فناوری شده است ، تشدید نخواهد کرد.

کوین اولری ، رئیس ETF های O’Shares ، روز پنجشنبه به “گزارش نیمه وقت” CNBC گفت: “آنچه که من در مورد برنده شدن بایدن اکنون دوست دارم … این است که ما بایدن را دریافت نمی کنیم ؛ ما بایدن را دریافت می کنیم.” “این بدان معناست که هیچ افزایش چشمگیر مالیات وجود ندارد ، هیچ اتفاقی در محیط نظارتی رخ نمی دهد [and] بدون معامله جدید سبز. “

وی افزود: “این فقط یک تغییر جزئی در روند بدون هیچ گونه درام و فاجعه از نظر تغییرات گسترده است.”

طبق پیش بینی های NBC News ، بایدن تنها 17 رأی هیئت انتخاباتی برای شکست دادن ترامپ فاصله داشت. با این حال ، ایالت های مهم نبرد آریزونا ، نوادا ، جورجیا ، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی هنوز برای هیچ یک از این دو نامزد فراخوانده نشده اند.

در همین حال ، محاسبه اکثریت جمهوریخواهان در سنا با محاسبه آرا more بیشتر ، به طور فزاینده ای افزایش می یافت.

جون نجاریان ، یکی از بنیانگذاران MarketRebellion.com و یکی از همکاران CNBC ، گفت: “من فکر می کنم یک کنگره بنفش نتیجه بسیار بهتری نسبت به یک موج مستقیم آبی است.” این “فقط سطح خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به همین دلیل است که می بینید پول به عقب برمی گردد” به سهام عدالت وارد می شود.

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.