ریچارد برانسون از سفر فضایی دفاع می کند و استدلال می کند که این سفر می تواند برای سیاره مفید باشد

ریچارد برانسون در ژوئیه 2021 در VSS Unity شرکت Virgin Galactic حضور داشت. این میلیاردر معتقد است که هزینه های زیست محیطی سفر فضایی قرار است “حتی کاهش یابد.”

ویرجین گالاکتیک | از طریق رویترز

ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی، معتقد است سفرهای فضایی می‌تواند برای سیاره زمین مفید باشد و استدلال می‌کند که سفرهایی مانند سفری که او در سال 2021 انجام داد، درها را باز می‌کند و نوار قرمز را کاهش می‌دهد.

در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی که قرار بود پنج‌شنبه از تلویزیون پخش شود، به این کارآفرین گفته شد که چهره‌هایی مانند شاهزاده ویلیام و بیل گیتس درجاتی نسبت به سفر فضایی ابراز تردید کرده‌اند، زیرا هنوز چالش‌های زیادی روی زمین وجود دارد.

برانسون همچنین تحت فشار قرار گرفت تا پاسخی به کسانی بدهد که می‌گفتند چرا، اگر تغییر آب و هوا یکی از اولویت‌های اصلی او است – او قبلاً توییت کرده بود که “آینده ما را تهدید می کند” – او در حال ارسال موشک به فضا بود.

“من 100% با آنها موافقم که ما باید روی رسیدگی به بسیاری از مسائل در این دنیا تمرکز کنیم و بیشتر زندگی من اکنون صرف رسیدگی به یک سری مسائل مختلف در جهان می شود.” او جواب داد.

و من فکر می‌کنم با این واقعیت که من به فضا رفته‌ام، رسیدگی به برخی از این مسائل آسان‌تر شده است، بنابراین اکنون می‌توانم تلفن را به خوبی برای هر کسی در دنیا بردارم، از آن عبور کنم، نوار قرمز را کاهش دهم و امیدوارم همه چیز را مرتب کنید.”

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

بنیانگذار گروه ویرجین یکی از چندین فرد ثروتمندی است که در پروازهای گردشگری فضایی شرکت کرده است. دیگران شامل آمازون بنیانگذار جف بزوس از طریق شرکت Blue Origin خود. میلیاردر دیگر درگیر در این بخش است تسلا رئیس ایلان ماسک، از طریق SpaceX.

برانسون در طول مصاحبه خود با بی بی سی، سفر فضایی را برای زمین «بسیار مهم» توصیف کرد و خواستار ادامه آن شد.

او گفت: «ارتباطات بین مردم به دلیل سفرهای فضایی و ماهواره‌ها در آنجا تغییر می‌کند.

او افزود: «نظارت بر مواردی مانند تخریب جنگل‌های بارانی یا ماهیگیری غیرقانونی… توسط ماهواره‌ها در آنجا تغییر کرده است.

در سال‌های اخیر گردشگری فضایی و سایر برنامه‌ها برای اکتشافات فضایی آینده، بحث‌ها و بحث‌های قابل توجهی را در مورد اثرات زیست‌محیطی خود ایجاد کرده‌اند.

به عنوان مثال، در ژوئن 2022، اداره ملی اقیانوسی و جوی مطالعه‌ای را در مجله اتمسفرهای تحقیقات ژئوفیزیک منتشر کرد.

NOAA گفت، این تحقیق نشان می دهد که “افزایش قابل توجهی در فعالیت پروازهای فضایی ممکن است به لایه محافظ ازن در سیاره ای که در آن زندگی می کنیم آسیب برساند.”

برانسون به نوبه خود به بی بی سی گفت که این تصویر در حال بهبود است.

وی گفت: «کاری که ویرجین و رقبای اصلی ما موفق به انجام آن شده‌اند این است که هزینه‌های زیست‌محیطی سفرهای فضایی را از نظر هزینه کربن به طور چشمگیری کاهش دهند.

او گفت: “شما نمی توانید و نباید پیشرفت را متوقف کنید.” از طریق پیشرفت، به پیشرفت‌هایی دست می‌یابید – هرگز نمی‌توانید کاملاً مطمئن باشید که به چه پیشرفتی خواهید رسید، اما این پیشرفت‌ها را به دست می‌آورید و این به نفع زمین خواهد بود.»