راهنمای خرید هارد سرور

اگر نیاز به سرعت بالا و قابلیت اعتماد و تعداد دیسک بالا (بیشتر از چهار عدد) ندارید، پیشنهاد میشود که از هارد دیسکهای SATA همراه با هارد سرور اچ پی 146gb 6g sas 10k RAID استفاده کنید. هارد دیسک برای امنیت بیشتر و البته عملکرد مناسب باید به صورت دوگانه نصب شوند. هارد SATA به عنوان هارد سریالی هم شناخته میشود.

با کاهش لرزشها و ضربههای درونی، میتوانیم پلاترها و صفحات هارددیسکها را به هم نزدیکتر کنیم یعنی صفحات را با فاصله کمتری نسبت به یکدیگر تعبیه کنیم. باید گفت که این درایوها دارای حجم بالا و البته قیمت مقرون به صرفه هستند. این درایوها برای سرورهایی با عملکرد بالا که از تعداد زیادی کاربر پشتیبانی میکنند مناسب است. کاربرد SAS زمانی است که سرعت بالا به همراه rewriting cycle زیاد لازم داریم مثلا سیستم های مدیریت کوئریهای زیاد مثلا ترمینال سرور و ۱C-server، سیستم های distributed، وب سرورهای با لود بالا و database management systems (DMS). همچنین نکته مهم دیگری که باید اشاره کرد این است که برای اپلیکیشنهای High I/O مناسب خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم پس از آشنایی با هارد سرور و انواع آن و بررسی مشخصات هارد سرور، نکات مهم در خرید هاردسرور را بررسی کنیم و راهنمای خرید هارد سرور را برای انتخاب راحتتر و بهتر ارایه دهیم. اگر نیاز به بالاترین سطح عملکرد و دقت در ذخیرهسازی اطلاعات نیاز دارید (مثل تراکنشهای مالی) بهترین انتخاب درایوهای SAS از نوع اینترپرایز است.

این نوع انتخاب برای کسب و کارهایی با سرورهایی متوسط بسیار مناسب است. اگر سرور به عنوان پایگاه داده استفاده شده یا تعداد هارد در آن از عدد پنج بالاتر رود، بهتر است که از درایوهای SAS استفاده کنید. SSD مخفف Solid State Drive است و هیچ قطعه متحرکی ندارد در نتیجه هدی ندارد که برای خواندن و نوشتن دیتا حرکت کند و همین باعث افزایش طول عمر و سرعت آن میشود. نکته: قابلیت SmartSSD Wear Gauge از طریق HPE Smart Carrier فعال میشود و HPE SSD ها با استفاده از آن میتوانند میزان داده نوشته شده را مانیتور کنند و زمانی که دیوایس به حداکثر عمر پشتیبانی شده رسیده باشد را گزارش کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کدی هارد سرور hp وب سایت خود باشید.