دویچه بانک یازدهمین سود سه ماهه متوالی را ثبت کرد و از کاهش مشاغل خبر داد

یک شعبه Deutsche Bank AG در منطقه مالی فرانکفورت، آلمان، در روز جمعه، 6 می 2022.

الکس کراوس | بلومبرگ | گتی ایماژ

بانک دویچه در روز پنجشنبه سود خالص 1.158 میلیارد یورو (1.28 میلیارد دلار) برای سه ماهه اول را گزارش کرد که از یک ماه پرتلاطم بیرون آمد که باعث نگرانی بازار از بحران بانکی جهانی شد.

سود خالص قابل انتساب به سهامداران به راحتی بالاتر از پیش بینی اجماع 864.54 میلیون یورویی بود که توسط نظرسنجی رویترز از تحلیلگران تهیه شد و از 1.06 میلیارد یورو برای سه ماهه اول سال 2022 بیشتر شد.

این یازدهمین سه ماهه متوالی سود برای وام دهنده آلمانی پس از تکمیل طرح تجدید ساختار گسترده ای بود که در سال 2019 با هدف کاهش هزینه ها و بهبود سودآوری آغاز شد.

کریستین سئوینگ، مدیرعامل این شرکت گفت: نتایج سه ماهه اول ما ارتباط استراتژی هاوسبانک جهانی ما را با مشتریانمان نشان می دهد و تاکید می کند که ما به خوبی در مسیر رسیدن به اهداف سال 2025 یا فراتر از آن هستیم.

هدف ما تسریع اجرای استراتژی خود از طریق تعدادی از اقدامات اعلام شده امروز است: افزایش جاه طلبی های خود برای بهره وری عملیاتی، افزایش کارایی سرمایه برای افزایش بازده و حمایت از توزیع سهامداران، و استفاده از فرصت ها برای عملکرد بهتر از اهداف رشد درآمد.

درآمد خالص بانک شرکت دویچه در سه ماهه به 2 میلیارد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت و بالاترین رقم سه ماهه از زمان شروع برنامه تحول آن است. درآمد خالص بهره محرک اصلی بود که 71 درصد رشد کرد.

با این حال، این بانک همچنین کاهش مشاغل را برای کارکنان غیرمشتری اعلام کرد و کاهش شدیدتر از انتظار 19 درصدی سالانه در درآمدهای بانک سرمایه گذاری را نسبت به سال قبل گزارش داد.

در این گزارش آمده است: «بانک در حال حاضر اقدامات کارآمدی بیشتری را در سراسر دفتر و زیرساخت‌ها اجرا می‌کند.

“اینها شامل محدودیت های سختگیرانه در استخدام در مناطق غیرمشتری، کاهش متمرکز در لایه های مدیریتی، ساده سازی پلت فرم وام مسکن و کوچک کردن بیشتر مرکز فناوری در روسیه است.”

شکست انتظارات سود به دنبال سود خالص 1.8 میلیارد یورویی برای سه ماهه پایانی سال 2022 است که بسیار فراتر از انتظارات بود و درآمد خالص سالانه بانک را به 5 میلیارد یورو رساند. با این حال، عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصاد کلان، همراه با عملکرد ضعیف تر از حد انتظار بانک سرمایه گذاری، معامله گران را در مورد سهام این شرکت محتاط نگه داشته است.

آشفتگی بازار ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی مستقر در ایالات متحده در اوایل ماه مارس، که در نهایت به نجات اضطراری منجر شد. کردیت سوئیس توسط UBS، در اواخر ماه گذشته دویچه بانک را با وجود موقعیت مالی قوی خود برای مدت کوتاهی تحت تأثیر قرار داد.

سهام آن در بورس فرانکفورت سقوط کرد، در حالی که معاوضه های نکول اعتباری – نوعی بیمه برای دارندگان اوراق قرضه یک شرکت در برابر نکول آن – افزایش یافت و اولاف شولز، صدراعظم آلمان را واداشت تا نگرانی های بازار را به طور عمومی برطرف کند.

سایر اطلاعات برجسته برای سه ماهه:

  • علیرغم آنچه که بانک در طول سه ماهه مذکور «شرایط چالش برانگیز در بازارهای مالی» نامید، درآمدها به 7.7 میلیارد یورو رسید که از 7.33 میلیارد یورو در سه ماهه اول سال 2022 افزایش یافت.
  • ذخیره خسارت اعتباری در مقایسه با 292 میلیون یورو در سال گذشته به 372 میلیون یورو رسید.
  • نسبت سرمایه CET 1، معیاری برای پرداخت بدهی بانک، 13.6 درصد بود، نسبت به 12.8 درصد در سال قبل و 13.4 درصد در سه ماهه قبل.