دقایقی نشان می دهد که بانک فدرال با تنظیم خرید اوراق قرضه کمک بیشتری به اقتصاد “خیلی زود” می کند

مقامات فدرال رزرو در آخرین جلسه خود اظهار داشتند که می تواند به زودی برنامه خرید اوراق قرضه آنها را اصلاح کند زیرا بانک مرکزی به دنبال روشهای متفاوتی برای حمایت از اقتصاد است.

بانک فدرال روز چهارشنبه دقایقی از جلسه سیاست های خود را منتشر کرد. مقامات حاضر در این گردهمایی رأی دادند كه نرخ وام كوتاه مدت معیار نزدیك به صفر باشد.

فعالان بازار در حال جستجوی صورتجلسه ای بودند تا سیاست گذاران در مورد افزایش یا تعدیل برنامه خرید دارایی که در حال حاضر فدرال رزرو ماهانه 120 میلیارد دلار خزانه داری و اوراق بهادار با پشتوانه رهن خریداری می کند ، بایستند. بانک مرکزی می تواند خریدها را افزایش دهد یا مدت زمان این اوراق را طولانی کند.

در حالی که اعضا گفتند سرعت فعلی خریدها به تطبیق شرایط مالی کمک می کند ، آنها خاطرنشان کردند که در صورت لزوم می توان تغییرات را اعمال کرد. این بحث ، تاریخ مشخصی را برای تغییرات در پی نداشت ، فقط این که این تغییرات “خیلی زود” اتفاق می افتد.

در این صورتجلسه آمده است: “شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که کمیته می تواند در صورت لزوم ، با افزایش سرعت خرید یا تغییر خریدهای خزانه داری خود به خریدهای با بلوغ بیشتر ، بدون افزایش اندازه خریدهای خود ، محل اسکان بیشتری را فراهم کند.” “متناوباً ، کمیته می تواند در صورت لزوم ، با انجام خریدهایی با همان سرعت و ترکیب در افق طولانی تر ، محل اسکان بیشتری فراهم کند.”

از زمان جلسه ، چندین مقام فدرال رزرو فدرال اعلام کرده اند که بحث درگیر در مورد خرید دارایی در این جمع صورت گرفته است. کل قسمت از صورتجلسات به آن مباحث اختصاص یافته است.

تغییرات در “ماههای آینده”

مقامات کمیته بازار آزاد فدرال همچنین نسبت به سرعت بهبود اقتصادی ابراز نگرانی کردند و خاطرنشان کردند که رشد قبل از بروز همه گیری ویروس کرونا در ماه مارس هنوز بسیار خوب بود.

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در جریان کنفرانس خبری خود پس از جلسه گفت که احساس می کند فدرال رزرو هنوز “مهمات” زیادی در اختیار دارد و متعهد شد که کمیته “به شدت متعهد به استفاده از این ابزارهای قدرتمند برای حمایت از اقتصاد” است.

از آن زمان ، بانک فدرال آموخته است که 2021 را بدون داشتن برخی از سلاح ها در زرادخانه خود آغاز خواهد کرد ، زیرا وزیر خزانه داری استیون منوچین به بانک مرکزی دستور داده است تا بودجه وثیقه ای را که برای برنامه های وام چندگانه دوره همه گیر دریافت کرده است ، بازگرداند. آنها شامل خرید اوراق قرضه شرکتی ، وام به دولت های ایالتی و شهرداری و برنامه وام اصلی خیابان برای مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند.

اعضا پیشنهاد کردند که “طی ماههای آینده” بانک فدرال باید جزئیات بیشتری را در مورد آنچه برای تنظیم برنامه انجام می شود ، ارائه دهد ، که به عنوان بخشی از تلاش برای حمایت از اقتصاد از طریق شیوع ویروس کرونا ، ترازنامه بانک مرکزی را 7 تریلیون دلار گذشته است.

مقامات از یک رویکرد مبتنی بر نتایج که خریدها برای دستیابی به اهداف اقتصادی خاص است ، طرفداری می کنند. این کمیته همچنین متذکر شد که خریدها را به نرخ بهره گره می زند ، به احتمال زیاد برنامه خرید اوراق قرضه قبل از افزایش نرخ بهره به پایان برسد.

فعالان بازار پیش بینی اعلام احتمالی بانک فدرال در نشست دسامبر را داشتند.

با نگاه به اقتصاد ، مقامات بانک فدرال گفتند که آنها تصور می کنند هیچ بسته حمایتی مالی تا پایان سال تصویب نمی شود. با این حال ، آنها گفتند که خانوارها در کل پس انداز کافی برای حمایت از مصرف را تا پایان سال پس انداز کرده اند. آنها همچنین خاطر نشان کردند که دریافت های مالیاتی نشان می دهد که اوضاع اکثر ایالت ها و شهرداری ها آنچنان که برخی از آن ترسیده بودند بد نیست.

با این حال ، آنها گفتند که خطرات پیش بینی اقتصادی “در حال نزولی است ، و آخرین داده ها احتمال افزایش مجدد بیماری را افزایش می دهند.”

در این صورتجلسه “اعضا خاطر نشان کردند که فعالیت اقتصادی و اشتغال همچنان بهبود یافته است اما در ابتدای سال بسیار کمتر از سطح خود باقی مانده است”.