درآمد سه ماهه اول 2023 بارکلیز

دفتر مرکزی Barclays Plc فراتر از ایستگاه راه‌آهن سبک West India Quay Docklands در منطقه مالی Canary Wharf در لندن، بریتانیا، در روز دوشنبه، 20 مارس 2023.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – بارکلی در روز پنجشنبه سود خالص 1.78 میلیارد پوند (2.2 میلیارد دلار) برای سه ماهه اول گزارش شد که بالاتر از انتظارات بود و 27 درصد بیشتر از سال قبل بود.

نظرسنجی اجماع رویترز از تحلیلگران سود خالص را 1.432 میلیارد پوند پیش بینی کرد.

بر اساس شعبه، درآمد حاصل از بخش مصرف‌کننده، کارت‌ها و پرداخت‌های بانک 47 درصد افزایش یافت که تنها 1 درصد رشد در بخش بانک سرمایه‌گذاری و شرکتی را جبران کرد. تا حدی این امر را به دستیابی به سبد کارت اعتباری خرده‌فروش Gap نسبت داد.

درآمد Barclays UK به دلیل بهبود درآمد خالص بهره ۱۹ درصد افزایش یافت.

این بانک همچنین 500 میلیون پوند هزینه کاهش اعتبار را مشخص کرد، که به گفته او ناشی از موجودی بالاتر کارت های ایالات متحده و “عادی سازی مستمر پیش بینی شده در معوقات کارت های ایالات متحده” است.

هزینه های کاهش ارزش توسط مشاغل برای حذف دارایی ها استفاده می شود. بارکلیز در نتایج قبلی خود اعلام کرد که سال گذشته 1.2 میلیارد پوند برای چنین هزینه‌هایی کنار گذاشته است، زیرا مشتریانش با فشار هزینه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

سهام بارکلیز در ساعت 8:55 صبح در لندن 4.3 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران در Jefferies می گویند که نتایج “محکم” زمینه ای را برای ارتقاء اجماع پیشنهاد می کند، که “چند چیز قابل توجهی نیست”.

در مسیر

بارکلیز گفت که “در مسیر رسیدن به اهداف 2023 خود باقی می ماند، با تمام معیارهای عملکرد مطابق با دستورالعمل ها یا قبل از آن” در سه ماهه اول.

مدیر اجرایی CS Venkatakrishnan آن را یک سه ماهه “قوی” توصیف کرد که درآمد آن با 11 درصد افزایش به 7.2 میلیارد پوند رسید.

او در بیانیه‌ای گفت: «تحرک در سراسر گروه به ما اجازه می‌دهد تا موقعیت سرمایه قوی خود را حفظ کنیم، بازدهی جذابی را به سهامداران ارائه دهیم و از مشتریان و مشتریان خود در یک محیط اقتصادی نامطمئن حمایت کنیم.»

نتایج پس از یک دوره پرتلاطم برای بخش بانکداری جهانی، که شاهد سقوط بانک سیلیکون ولی مستقر در ایالات متحده و چندین وام دهنده منطقه ای دیگر در اوایل ماه مارس بود و تسخیر سریع آن کردیت سوئیس توسط رقیب سوئیسی UBS.

پیشتر در روز پنجشنبه، دویچه بانک سود خالص سه ماهه اول خود را 1.158 میلیارد یورو (1.28 میلیارد دلار) گزارش کرد که بالاتر از پیش بینی اجماع 864.54 میلیون یورویی است.

بانک برای مدت کوتاهی تحت تاثیر نوسانات بانکی ماه گذشته قرار گرفت، زمانی که سهام آن سقوط کرد و معاوضه های نکول اعتباری – نوعی بیمه برای دارندگان اوراق قرضه یک شرکت در برابر نکول آن – به شدت افزایش یافت.

ناظران بازار بار دیگر در این هفته بر روی بانک‌های ایالات متحده متمرکز شده‌اند، پس از اینکه First Republic در سه ماهه اول خروج سپرده‌های سنگین‌تر از حد انتظار را نشان داد و سهام آن به پایین‌ترین حد خود رسید.