درآمد انویدیا (NVDA) Q3 2021

انویدیا در سه ماهه چهارم مالی خود انتظارات تحلیلگر در مورد درآمد و درآمد را شکست ، اما سهام پس از آنکه شرکت گفت درآمد حاصل از بخش مرکز داده خود به ترتیب در سه ماهه فعلی کاهش می یابد ، بیش از 3 درصد در معاملات گسترده کاهش یافت

نحوه کار انویدیا در سه ماهه منتهی به اکتبر به شرح زیر است:

  • درآمد: طبق گزارش Refinitiv ، 2.91 دلار به ازای هر سهم ، تعدیل شده در مقابل 2.57 دلار برای هر سهم ، همانطور که تحلیلگران انتظار داشتند.
  • درآمد: به گزارش Refinitiv ، 4.73 میلیارد دلار در مقابل 4.41 میلیارد دلار که تحلیلگران انتظار داشتند.

تحلیلگران انتظار داشتند كه یك چهارم بزرگ از تراشه ساز سانتا كلاارا به دلیل فروش تراشه های واحد پردازش گرافیكی آن استفاده شود ، كه هم برای بازی ها و هم برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی كه به قدرت پردازش نیاز دارند ، اهمیت بیشتری پیدا می كنند.

انویدیا گفت که سوابق شرکت را برای درآمد ثبت کرده است ، که 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سود سه ماهه افزایش داشته است.

سه ماهه بزرگ انویدیا توسط بخش محاسبات و شبکه آن اداره می شود که نسبت به سال گذشته 146 درصد رشد داشته و به 1.94 میلیارد دلار رسیده است. همچنین با بخش گرافیکی این شرکت که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشت ، به 2.79 میلیارد دلار رسید. انویدیا علاوه بر گزارش درآمد از نظر این دو بخش ، درآمد مربوط به بازار را برای محصولات در نظر گرفته است.

جنسن هوانگ ، مدیرعامل انویدیا در ماه آگوست گفت که این شرکت انتظار نیمه قوی سال در بخش بازی های خود را دارد. در طی سه ماهه گذشته ، انویدیا خط جدید کارت گرافیک خود را بر اساس فناوری جدیدی که Ampere نامیده می شود ، نشان داد و علاقه بسیار زیادی داشت. یکی از مدل های جدید ، GeForce RTX 3080 ، در ماه سپتامبر به فروش رسید و بلافاصله فروخته شد.

درآمد در بازار بازی ها نسبت به سال گذشته 37٪ افزایش داشت و به 2.27 میلیارد دلار رسید که این شرکت آنرا رکورد خوانده و آن را مربوط به فروش کارت گرافیک به سازندگان رایانه و کنسول می داند و می گوید که فروش دسک تاپ از راه اندازی کارت های گرافیک RTX جدید خود سود می برد. .

روز چهارشنبه ، این شرکت گفت که بخش های بازی و مرکز داده های آن نیز در طی همه گیری Covid-19 افزایش یافته است زیرا مشتریان برای کار و بازی در خانه به رایانه احتیاج دارند.

سه ماهه گذشته ، مورد خط مرکز داده انویدیا برای اولین بار از درآمد بازی پیشی گرفت. در این سه ماهه ، انویدیا 1.9 میلیارد دلار فروش در بازار مرکز داده را پشت سر بخش بازی گزارش کرد ، اگرچه با فروش تراشه های گرافیکی Ampere 162٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. انویدیا همچنین روز چهارشنبه گفت که خرید Mellanox که در اوایل سال جاری بسته شد ، 13٪ به کل درآمد شرکت و حدود یک سوم درآمد مرکز داده کمک کرد.

انویدیا در تماسی با تحلیلگران گفت كه انتظار دارد درآمد مراكز داده آن در سه ماهه كنونی كاهش یابد ، كه بخشی از آن توسط یك مشتری چینی و خریدن محصولات شبكه Mellanox صورت نگرفته است.

در ماه سپتامبر ، انویدیا گفت که قصد دارد ARM را از SoftBank به مبلغ 40 میلیارد دلار خریداری کند ، اقدامی که تأثیرات قابل توجهی در صنعت نیمه هادی به همراه دارد. ARM فناوری را توسعه می دهد که به طور گسترده در سراسر صنعت برای تولید تراشه های کم مصرف برای دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود و فناوری را برای بیشتر رقبای انویدیا فراهم می کند. انویدیا روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد در سه ماهه اول سال 2022 خرید ARM را ببندد.

انویدیا گفت که انتظار دارد 4.8 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه چهارم مالی خود مطابق با انتظارات تحلیلگران برای Refinitiv 4.42 میلیارد دلار داشته باشد.