جیمی دیمون با “رفتارهای کودکانه” کنگره برخورد تند می کند

جیمی دیمون ، مدیرعامل JPMorgan Chase ، از قانونگذاران به دلیل بن بست یک ماهه در دور دوم تسکین ویروس کرونا برای کمک به آمریکایی های بیکار و مشاغل دشوار با تعمیق همه گیر انتقاد کرد.

“من می دانم که اکنون این بحث بزرگ داریم. آیا این مبلغ 2.2 تریلیون دلار ، 1.5 تریلیون دلار است؟” دیمون روز چهارشنبه گفت ، در کنفرانس Dealbook نیویورک تایمز ، با اشاره به چشم اندازهای رقابت برای لایحه تسکین دموکرات ها و جمهوری خواهان.

دیمون به اندرو راس سورکین گفت: “تو باید با من شوخی کنی.” “منظورم این است که فقط نوزاد را شکافته و ادامه دهید. این رفتار کودکانه سیاستمداران ماست.”

کنگره پس از انقضا قسمتهای اصلی قانون اول ، قانون CARES ، در ماه ژوئیه ، تاکنون موفق به تصویب لایحه دوم امداد نشده است. در حالی که با افزایش عفونت های Covid-19 در سراسر کشور ، درد مالی برای بیکاران و مشاغل کوچک افزایش می یابد ، رهبران ارشد هر دو حزب از زمان انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر دیدار نکرده اند.

دیمون از قانون گذاران خواست تا در مورد محرک های مالی توافق کنند که تا اواسط سال 2021 ، زمانی که واکسن های امیدوار کننده ممکن است به طور گسترده توزیع شود ، به عنوان پلی عمل می کند.

“خدا را شکر”

دیمون گفت: “خدا را شکر که این دو واکسن داریم ، خدا را شکر.” “اکنون وقت آن است که مانند گذشته رفتار نکنیم ، بیایید دو برابر کاهش یافته و از Covid به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.”

وی گفت ، به طور خاص ، “20٪ پایین” افرادی که درآمد دارند از نظر از دست دادن شغل احساس درد می کنند ، برخلاف رکود اقتصادی گذشته. دیمون گفت ، این گروه به طور موثر صرفه جویی بیشتر را که از طریق قانون CARES داشته است ، صرف کرده و اکنون به سطح نقدی فوریه خود باز گشته است.

دیمون گفت: “بخش بزرگی از كشور ما واقعاً دست و پنجه نرم می كند … این همان چیزی است كه باید روی آن تمركز كنیم.” “این هیچ ارتباطی با دموکرات ها و جمهوری خواهان ندارد.”

وی افزود: “اگر محرک ایجاد نشود ، احتمال داشتن نتیجه اقتصادی خوب کاهش می یابد.”

‘مالیات باید بالا برود’

دیمون هنگامی که از وی در مورد احتمال افزایش رئیس جمهور منتخب جو بایدن برای مالیات شرکتها و افرادی که بیش از 400000 دلار درآمد دارند ، س raiseال کرد ، تأیید کرد که دولت نیاز به درآمد بیشتر دارد ، اگرچه او گفت که اولویت افزایش رشد اقتصادی ایالات متحده است.

دیمون گفت: “بله ، مالیات باید جایی افزایش یابد و من این را کاملاً درک می کنم.” “مالیاتی وجود دارد که به رشد آسیب می رساند و مالیاتی که آسیب نمی زند ؛ بنابراین کمی بیشتر مالیات بر درآمد من ، به رشد لطمه ای نمی زند ؛ مالیات بر تشکیل سرمایه با گذشت زمان به رشد آسیب می رساند.”

در مصاحبه گسترده ، دیمون به تاریخ روابط نژادی در آمریکا پرداخت (“نابرابری نژادی وحشتناک است”) ؛ ارزیابی او از بیت کوین (“من واقعاً علاقه ای به بیت کوین ندارم”) ؛ سفر کاری در دنیای بعد از کوید (“به هیچ وجه قصد سفر کمتری ندارم”) ؛ و شایعاتی مبنی بر اینکه وی می تواند به عنوان وزیر خزانه داری در یک دولت بایدن خدمت کند (“من هرگز به این کار طمع نکرده ام”).

وی همچنین صریحاً اذعان کرد که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است ، علیرغم اظهارات خلاف رئیس جمهور ترامپ.

دیمون گفت: “رئیس جمهور جدید 20 ژانویه سوگند یاد می کند.” “ما به یک انتقال مسالمت آمیز احتیاج داریم. ما یک انتخابات داشتیم. ما یک رئیس جمهور جدید داریم. شما چه بخواهید و چه نخواهید باید از آن حمایت کنید زیرا بر اساس یک سیستم ایمان و اعتماد است.”