جک دورسی از رهبری ایلان ماسک در توییتر انتقاد کرد: “همه چیز به سمت جنوب رفت”

ایلان ماسک در تاریخ 22 آگوست 2022 به جک دورسی، رئیس سابق توییتر، احضاریه ای را برای جستجوی مطالبی برای کمک به او برای خروج از خرید این پلتفرم غول پیکر رسانه های اجتماعی به قیمت 44 میلیارد دلار، طبق توافق انجام داده است.

جیم واتسون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، روز جمعه در مجموعه‌ای از پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آشکارا از رهبری ایلان ماسک بر این شرکت انتقاد کرد و نوشت که «همه چیز به سمت جنوب پیش رفت» و ماسک «باید از خرید کنار می‌رفت».

کاربران Bluesky، یک پلتفرم جدید رسانه اجتماعی پر سر و صدا که به عنوان جایگزینی بالقوه برای توییتر تبلیغ می شود، بحث را برانگیخت. آنها از دورسی پرسیدند که آیا معتقد است ماسک رهبر مناسبی برای توییتر است، که دورسی پاسخ داد: “نه.”

دورسی نوشت: “نه. فکر نمی‌کنم او درست بعد از اینکه متوجه شد زمان‌بندی‌اش بد بود، عمل کرد. همچنین فکر نمی‌کنم هیئت مدیره باید فروش را مجبور می‌کرد. همه چیز به سمت جنوب رفت.” او اضافه کرد که خوشحالم که پلتفرم های رسانه های اجتماعی جدیدی مانند Bluesky ساخته می شوند. دورسی از سال 2019، زمانی که او هنوز به عنوان مدیرعامل توییتر مشغول به کار بود، از بلوسکی حمایت کرده است.

دورسی قبلاً ماسک را “راه حل منفرد” نامیده بود. برای تصاحب توییتر در توییتی از آوریل 2022دورسی گفت که به “ماموریت ماسک برای گسترش نور آگاهی” از طریق پلت فرم اعتماد دارد.

اما یک سال بعد، به نظر می رسد که نظر دورسی بدتر شده است.

ماسک که مدیر عامل شرکت است تسلا و اسپیس ایکس، به خاطر تصاحب پرفراز و نشیب توییتر، که در اواخر سال گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، خشمگین شده است. کاهش شدید مشاغل، سیاست‌های گسترده و تغییرات ویژگی‌های ماسک، اعتماد تبلیغ‌کنندگان، سیاستمداران و افراد مشهور و دیگران را متزلزل کرده است.

بسیاری تصمیم خود را برای ترک یا کاهش استفاده از این پلتفرم به صورت علنی اعلام کرده اند، از جمله التون جان، جیم کری و MTA، آژانس حمل و نقل عمومی شهر نیویورک.

بلافاصله پس از ارائه بهترین پیشنهاد برای خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار یا حدود 54.20 دلار به ازای هر سهم، ماسک سعی کرد از معامله ای که برای خرید این شرکت منعقد کرده بود، عقب نشینی کند.

او برای انجام این کار باید یک میلیارد دلار جریمه می پرداخت که در غیر این صورت به عنوان «هزینه جدایی» شناخته می شود و به دادگاه دلاور ثابت می کرد که دلیل خوبی برای ترک این کشور دارد. در حالی که ماسک موضوع را به دادگاه برد، اما به هر حال به این معامله پایان داد.

دورسی که هنوز سهامدار توییتر است، از این معامله دفاع کرد به هنگام. اما روز جمعه نوشت که همه چیز باید طور دیگری پیش می رفت. من فکر می کنم او باید می رفت و یک میلیارد دلار را می پرداخت. مشخص نیست که ماسک یا توییتر حتی این گزینه را داشته باشند.