تیم کوک، مدیرعامل اپل می گوید اخراج اپل آخرین راه حل است

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل، هنگام افتتاح فروشگاه جدید اپل BKC در بمبئی، هند، در روز سه شنبه، 18 آوریل 2023، به مشتریان سلام می کند.

ایندرانیل آدیتیا | بلومبرگ | گتی ایماژ

سیب تیم کوک، مدیر عامل شرکت CNBC در حالی که در مورد درآمدهای شرکت در روز پنجشنبه بحث می کرد، گفت: برنامه ای برای اخراج های بزرگ ندارد، برخلاف همتایان Big Tech مانند الفبا، متا، مایکروسافت و آمازون، که در سال جاری هزاران کارمند را کاهش داده است.

کوک به استیو کواچ از سی‌ان‌بی‌سی گفت: «من این را آخرین راه حل می‌دانم و بنابراین، اخراج‌های دسته جمعی چیزی نیست که در حال حاضر درباره آن صحبت کنیم.

کوک احتمال کاهش مشاغل را رد نکرد اما گفت که اپل هیچ برنامه‌ای ندارد و چنین اقدامی تنها “آخرین راه حل” خواهد بود.

مدیر عامل شرکت اپل گفت، با این حال، اپل در حال کاهش هزینه ها است و نرخ استخدام خود را کاهش داده است.

کوک گفت: “ما همچنان در مورد استخدام بسیار محتاط عمل می کنیم. ما به استخدام خود ادامه می دهیم، فقط در یک سطح کلیپ پایین تر از قبل.” و ما همه کارهای درست را انجام می دهیم تا چیزهایی را که خرج می کنیم به چالش بکشیم، و فقط چند راه دیگر برای صرفه جویی در آن پیدا می کنیم.

اپل در طول همه گیری بیشتر از بسیاری از رقبای خود سرعت استخدام را کاهش داد. این یکی از دلایلی است که شاید بهتر باشد در پاسخ به شرایط اقتصاد کلان، اکنون کارکنان را اخراج نکنید.

اما این شرکت همچنین بسیار سودآور است. در طی گزارش درآمد سه ماهه مارس در روز پنجشنبه، 24 میلیارد دلار درآمد خالص از 95 میلیارد دلار درآمد کل گزارش کرد.

تصحیح: اپل پس از زنگ خطر در روز پنجشنبه، 95 میلیارد دلار درآمد کلی گزارش کرد. نسخه قبلی این رقم را اشتباه بیان کرده است.

اپل گزارش می دهد که درآمدهای «بهتر از حد انتظار» ناشی از فروش آیفون است