تولید سیمان برای استفاده از پره های توربین بادی قدیمی پس از معامله جوهرهای GE

“توافق نامه چند ساله” مربوط به پره های برداشته شده از توربین های بادی خشکی در ایالات متحده است.

وولیا

انرژی های تجدیدپذیر GE و Veolia آمریکای شمالی (VNA) “یک توافق نامه چند ساله” برای بازیافت پره های برداشته شده از توربین های بادی خشکی در ایالات متحده امضا کرده اند.

روز سه شنبه ، انرژی GE انرژی تجدیدپذیر اظهار داشت که تیغه ها قبل از اینکه “به عنوان جایگزینی برای ذغال سنگ ، شن و خاک در تاسیسات تولید سیمان در سراسر ایالات متحده استفاده شوند” در یک سایت VNA در میسوری خرد می شوند.

ثابت شده است که این مسئله که با پره های توربین بادی دیگر نیازی به کار نیست ، سردرد این صنعت است. به این دلیل که تیغه ها از مواد کامپوزیتی ساخته می شوند که بازیافت آنها دشوار است ، به این معنی که بسیاری از آنها با پایان عمر کار خود به عنوان محل دفن زباله در می آیند.

باب كاپادونا ، مدیر عامل VNA’s ، گفت: “با افزودن پره های توربین بادی – كه در درجه اول از فایبرگلاس ساخته شده اند – برای جایگزینی مواد اولیه برای تولید سیمان ، ما مقدار ذغال سنگ ، شن و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید سیمان را كاهش می دهیم.” بخش راه حل ها و خدمات زیست محیطی ، در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد ، گفت.

کاپادونا ادامه داد که در نهایت این امر منجر به “سیمان سبزتر می شود که می تواند برای انواع محصولات استفاده شود.” وی افزود كه آزمایشی با استفاده از تیغه GE سال گذشته به پایان رسیده است ، در حالی كه بیش از 100 پره توربین در پاییز امسال پردازش شده است.

تجزیه و تحلیل مرجع انجام شده توسط Quantis ایالات متحده ، انرژی های تجدید پذیر GE گفت که بازیافت تیغه “27 درصد کاهش خالص در انتشار CO2 از تولید سیمان” را امکان پذیر می کند. برای مصرف آب ، این کاهش 13 درصدی را نشان می دهد.

با اعلام این هفته ، انرژی های تجدیدپذیر جنرال الکتریک جدیدترین شرکت اصلی متصل به بخش انرژی بادی می شود که تلاش می کند اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهد.

در ژانویه ، تجارت Vestas در دانمارک گفت که هدف آن تولید توربین های بادی “بدون زباله” تا سال 2040 است.

در اطلاعیه ای ، تولید کننده توربین بادی توضیح داد که هدف آن به معنای بهره برداری از یک زنجیره ارزش است که هیچ ماده زاید تولید نمی کند.

این هدف افزود ، این هدف از طریق معرفی “رویکرد اقتصاد دایره ای” در قسمتهای طراحی ، تولید ، خدمات و پایان عمر زنجیره ارزش حاصل خواهد شد.

در آن زمان ، دفتر مرکزی آرهوس با استناد به یک مقاله تحقیقاتی سال 2017 از دانشگاه کمبریج ، سعی در برجسته سازی موضوع زباله مربوط به پره های توربین داشت.

طبق این مقاله ، زباله های تولید شده توسط پره های توربین بادی می تواند تا سال 2050 حدود 43.4 میلیون تن برسد. این تحقیق به بررسی زباله های تولید شده توسط عواملی مانند فرآیند تولید ، بهره برداری و نگهداری و همچنین پایان عمر تیغه پرداخت. .

در حالی که سال 2050 فاصله دارد ، در اینجا و هم اکنون نیز چالش هایی وجود دارد که باعث می شود بازیافت هرچه بیشتر تحت فشار قرار دهد. بدنه صنعت WindEurope گفته است كه 14000 پره توربین بادی قرار است طی 5 سال آینده در اروپا از رده خارج شود.