تقاضای جهانی برای پخش فیلم های آسیایی، تلویزیون رشد می کند

صحنه ای از «بازی ماهی مرکب» ساخته نتفلیکس

منبع: نتفلیکس

محبوبیت از نتفلیکسدرام پرطرفدار «بازی ماهی مرکب» و دیگر سریال‌های کره‌ای، و همچنین موفقیت اخیر فیلم‌هایی مانند «میناری» و «همه چیز همه جا به یکباره» به افزایش تقاضا برای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی آسیایی زبان در سطح جهانی کمک کرده است.

بخش بزرگی از این تقاضا از آنجا ناشی می شود که بینندگان آمریکایی به لطف خدمات پخش عمده مانند نتفلیکس و کاوشگر برادران وارنر‘s Max، و همچنین پیشنهادات ویژه مانند Rakuten Viki، که بر سرگرمی های آسیایی تمرکز دارد.

کتابخانه‌های سخت سرویس‌های پخش جریانی باعث شده است که برخی از شرکت‌های رسانه‌ای تلاش‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها برای سودآور کردن برنامه‌ها انجام دهند. اما سرمایه گذاری در محتوای آسیایی، به خصوص کره ای، هنوز بالاست.

در سراسر جهان دوست داشته شده است

به گفته ارائه دهنده داده Parrot Analytics، سهم تقاضای جهانی برای محتوای زبان آسیایی در سه ماهه اول سال جاری به 25 درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 حدود 15 درصد بود.

براندون کاتز، استراتژیست صنعت سرگرمی در Parrot، گفت: در حالی که عرضه چنین محتوایی از تقاضا پیشی گرفته است – به این معنی که بیشتر از آنچه مردم تماشا می کنند تولید می شود – شکاف بین این دو در حال کاهش است. در سه ماهه اول، عرضه 4.7 درصد بیشتر از تقاضا در دسته زبان های آسیایی بود که نسبت به 9.8 درصد در سه ماهه اول 2020 بهبود یافته بود.

کاتز با اشاره به موفقیت فیلم‌های نتفلیکس مانند «همه ما مرده‌ایم» گفت: «برخی ممکن است فکر کنند که عرضه بیشتر از تقاضا در سطح جهانی می‌تواند به معنای کاهش جزئی سرمایه‌گذاری روی میز باشد. اما این شکاف بسیار در حال کاهش است. و “شکوه”. پیشرفت ثابتی در حال انجام است که در سال 2022 منعکس شد.

از ابتدای سال جاری، این عناوین، به همراه «بازی ماهی مرکب» و «وکیل خارق‌العاده وو» به طور مداوم چهار جایگاه را در 10 فیلم برتر تلویزیونی غیرانگلیسی نتفلیکس کسب کرده‌اند. نمایش هیجان انگیز “بازی ماهی مرکب” در جایگاه اول طلسم قرار گرفت.

ماه گذشته، نتفلیکس گفت که محتوای کره‌ای خود را افزایش خواهد داد و از زمانی که این شرکت در سال 2016 عرضه خود را در کره آغاز کرد، تقریباً دو برابر کل سرمایه‌گذاری را افزایش خواهد داد. این سرویس استریم غول پیکر گفت که قصد دارد در چهار سال آینده 2.5 میلیارد دلار برای تولید نمایش‌های کره‌ای بیشتر سرمایه‌گذاری کند. فیلم ها. این سرمایه گذاری پس از آن صورت می گیرد که 60 درصد از اعضای نتفلیکس حداقل یک عنوان کره ای را در سال 2022 تماشا کرده اند.

در حالی که تقاضای جهانی برای برنامه های تلویزیونی به زبان کره ای از اوایل سال 2020 افزایش یافته است، اما همچنان از نظر عرضه محتوا از آن پیشی گرفته است. در همین حال، طبق گفته Parrot، این تقاضا در مقایسه با دیگر سریال‌های تلویزیونی آسیایی زبان، به ویژه ژاپنی و چینی، راکد مانده است.

دان کانگ، معاون محتوای کره ای نتفلیکس، اخیراً به CNBC گفت: نتفلیکس بیشتر از ژانر درام کره ای که به طور فزاینده ای محبوب است، تمرکز خواهد کرد.

“تمرکز اصلی ما تماشاگران محلی در کره است. ما هر چند وقت یک بار متوجه شده ایم که وقتی یک نمایش مورد علاقه یک تماشاگر کره ای قرار می گیرد، احتمال بسیار بسیار بالایی دارد که توسط مخاطبان یا اعضای سراسر جهان دوست داشته شود.” کانگ گفت.

فراتر از جریان اصلی

نتفلیکس بخشی از یک روند بزرگتر است. نمایش‌های پرطرفدار آن – همراه با فیلم‌های موفق آسیایی آمریکایی مانند «میناری» و «همه‌چیز همه جا همه‌جا به یکباره» که اخیراً جوایز اصلی اسکار امسال را به خود اختصاص داده‌اند، از دیگر پلتفرم‌های پخش سود برده و مخاطبان آمریکایی را برای کاوش بیشتر باز کرده است. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آسیایی.

صفحه اصلی Rakuten Viki

منبع: Rakuten Viki

Rakuten Viki، یک سرویس استریم متعلق به غول تجارت الکترونیک ژاپنی است راکوتن، در سال های اخیر شاهد افزایش رشد در محتوای مختلف زبان های آسیایی بوده است.

این شرکت گفت که تعداد کاربران ثبت‌شده‌اش در سال 2022 در سطح جهانی 27 درصد رشد کرده است، که باعث شد استریمر سرمایه‌گذاری خود را در آن سال 17 درصد افزایش دهد. محتوای کره‌ای بیشتر چیزی است که در این سرویس مصرف می‌شود، اما بینندگان نمایش‌های ژاپنی، چینی و تایلندی زبان نیز افزایش یافته است.

Karen Paek، معاون بازاریابی در Rakuten Viki، در مصاحبه ای گفت که در حالی که این شرکت بیش از 10 سال است که در فضای سرگرمی آسیایی حضور داشته است، اخیراً شاهد علاقه و اشتیاق فزاینده ای در سراسر جهان برای نمایش های خود است که عمدتاً نمایش داده می شوند. دارای مجوز

پیک گفت: “به طور خاص برای ویکی، ما شاهد تغییری از نظر ساختار قومی بینندگان ما به سمت غیرآسیایی ها بوده ایم.” اما در عین حال، کل حجم مخاطب در حال افزایش است.»

Paek گفت که پخش کننده شاهد افزایش در بینندگان ثبت نام شده و بینندگان به طور کلی زمانی است که بازدیدهایی مانند “Squid Game” به جریان اصلی برسد.

پایگاه کاربران Rakuten Viki آنقدر پرشور بوده است که زیرنویس بیشتر محتوای آن در واقع توسط یک جامعه داوطلب در سراسر جهان تولید می شود. محتوای آن عمدتاً در کشورهای آسیایی تولید و ایجاد می‌شود، اگرچه این سرویس مجوزهایی مانند «خداحافظ» را به‌ویژه در ماه جزیره‌نشین آسیایی آمریکایی اقیانوس آرام برای مخاطبان آمریکایی خود صادر می‌کند.

سایر سرویس های استریم نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته اند. مکس گفت که محتوای آسیایی را در طول ماه AAPI افزایش و برجسته خواهد کرد.

پیک با اشاره به درام‌های چینی و ژاپنی و همچنین «ژانر عاشقانه پسر تایلندی» که موفقیت بزرگی بوده است، گفت: «ما شاهد تغییر مخاطبان از نظر تماشای خارج از درام‌های K هستیم.» برای خدمات