تسلا پس از کاهش قیمت، قیمت خودرو را در بازارهای ایالات متحده، چین و سایر بازارها افزایش داد

بازدیدکنندگان خودروی تسلا مدل 3 را در کنار مدل Y که در نمایشگاه خودروهای الکتریکی ایالات متحده (EV) در پکن، چین در 4 فوریه 2023 به نمایش گذاشته شده است، بررسی می‌کنند.

فلورانس لو | رویترز

تسلا قیمت چندین خودرو را در بازارهای کلیدی، از جمله آمریکا و چین، پس از تعدادی کاهش در سال جاری افزایش داد.

شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک قیمت خودروهایی از جمله مدل 3 و مدل Y خود را در ایالات متحده، چین، کانادا و ژاپن افزایش داد.

طبق وب سایت این شرکت در روز سه شنبه، در چین، مدل 3 تسلا اکنون 231900 یوان چین (33549 دلار) قیمت دارد که نسبت به قیمت قبلی 229900 یوان افزایش یافته است. مدل Y نیز 2000 یوان بالاتر و 263900 یوان است، در حالی که نسخه های دوربرد و عملکرد این خودرو نیز 2000 یوان بالاتر قیمت دارند.

در ایالات متحده، خودروهای سری مدل 3 و مدل Y اکنون 250 دلار بیشتر قیمت دارند. مدل 3 از 40240 دلار شروع می شود در حالی که مدل Y با قیمت 47240 دلار است.

تسلا همچنین قیمت برخی از خودروهای خود را در ژاپن و کانادا افزایش داد.

با وجود افزایش، قیمت خودروهای تسلا به دلیل چندین دوره کاهش قیمت در سراسر جهان، از جمله در چین و اروپا، در تلاش برای افزایش تقاضا، کمتر از ابتدای سال باقی مانده است.

ماسک، مدیر عامل تسلا در ماه آوریل در یک تماس درآمدی اعلام کرد که این خودروساز حجم بیشتری از فروش را در مقابل حاشیه سود بیشتر هدف قرار خواهد داد، اما گفت که انتظار دارد شرکت “در طول زمان بتواند از طریق خودمختاری سود قابل توجهی به دست آورد.”

تسلا قیمت های خود را مرتباً تنظیم می کند تا به شرایط بازار واکنش نشان دهد.

سایر خودروسازان برقی استراتژی قیمت گذاری تسلا را از نزدیک زیر نظر دارند و برخی از تحلیلگران معتقدند که این شرکت آمریکایی با کاهش های خود جنگ قیمتی را به راه انداخته است.

با این حال، همه خودروسازان به سمت کاهش قیمت کشیده نمی شوند. ویلیام لی، مدیر عامل شرکت چینی Nio، ماه گذشته به CNBC گفت که این شرکت قیمت های خود را بالا نگه می دارد.

کاهش قیمت تسلا در سال جاری در بحبوحه یک محیط اقتصاد کلان نامشخص و نگرانی هایی مبنی بر کاهش خرید بلیط های بزرگ مانند خودرو توسط مصرف کنندگان صورت گرفته است. اما تسلا همچنین با رقابت شدید خودروسازان سنتی مانند خودرو مواجه است آب کم عمق در ایالات متحده، و شرکت های الکتریکی مانند نیو، Xpeng و با حمایت وارن بافت BYD در چین.