بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان 8 میلیارد دلار معامله مالی را مهر و موم می کند

دفاتر بزرگ انرژی نروژی Equinor در فوریه 2019 عکس گرفته شده است. Equinor ، در کنار SSE ، بخشی از یک همکاری مشترک 50:50 برای توسعه مزرعه بادی Dogger Bank است.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

یک نیروگاه بزرگ بادی دریایی که قرار است بزرگترین نیروگاه روی کره زمین باشد ، پنجشنبه با اعلام SSE Renewables و Equinor با اعلام اتمام معامله برای تأمین مالی پروژه ، جهش دیگری به جلو انجام داد.

پس از اتمام ، مزرعه بادی Dogger Bank در انگلیس – سرمایه گذاری مشترک 50:50 بین دو شرکت – ظرفیت کل 3.6 گیگاوات (GW) خواهد داشت.

دو فاز اول ، Dogger Bank A و Dogger Bank B به طور همزمان ساخته می شوند که ظرفیت هر یک از آنها 1.2 GW است.

فاز سوم این پروژه ، Dogger Bank C ، در حال برنامه ریزی متفاوت است ، و انتظار می رود كه پایان مالی آن تا پایان سال 2021 بسته شود.

در بیانیه ای ، SSE گفت بودجه برای دو مرحله اول این پروژه “بزرگترین بودجه تأمین مالی پروژه باد در خارج از کشور در هر نقطه از جهان است”. این سرمایه افزود: برای Dogger Bank A و B تقریبا 6 میلیارد پوند (حدود 8 میلیارد دلار) خواهد بود.

طبق وب سایت پروژه بانک داگر ، که در آبهای ساحل شمال شرقی انگلیس واقع خواهد شد ، گروه نهایی وام دهندگان از 29 بانک و سه آژانس اعتباری صادراتی تشکیل شده است. SSE Renewables در حال ساخت این مرکز است ، در حالی که عملیات آن توسط Equinor هدایت می شود.

مقیاس طرح کلی که قرار است در سال 2026 به پایان برسد قابل توجه است. Equinor و SSE هر دو آن را “بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان” توصیف کرده اند.

در فازهای A و B از توربین 13 مگاواتی Haliade-X استفاده خواهد شد ، در حالی که کل نیروگاه بادی توانایی تأمین نیرو در حدود 4.5 میلیون خانه در انگلیس را سالانه خواهد داشت. کارهای ساختمانی خشکی این پروژه از اوایل سال جاری آغاز شده است.

پل ایترهایم ، معاون اجرایی Equinor در راه حل های جدید انرژی ، رسیدن به نزدیک شدن مالی در دو مرحله اول را “یک نقطه عطف مهم” توصیف کرد.

مدیر اجرایی SSE ، آلیستر فیلیپس-دیویس ، گفت که این سرمایه گذاری “کمک می کند تا از طریق ساخت پروژه طی 5 سال آینده بهبودی از ویروس کرونا حاصل شود ، اشتغال ایجاد شود و اقتصاد محلی تقویت شود.”

ماه گذشته ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت که می خواهد این کشور به “رهبر جهان در تولید برق پاک با هزینه کم” تبدیل شود.

جانسون در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار که عملاً ارائه می شد ، بر اهمیت منابع تجدیدپذیر انرژی ، به ویژه بادهای دریایی تأکید کرد.

وی گفت: “ما معتقدیم كه با گذشت 10 سال ، وزش باد در خارج از كشور قدرت هر خانه ای را در كشور فراهم می كند و هدف ما از 30 گیگاوات به 40 گیگاوات خواهد رسید.”

“شما درست از من شنیدید: کتری ، ماشین لباسشویی ، اجاق گاز ، گرمایش ، وسایل نقلیه الکتریکی پلاگین ، و بسیاری از آنها ، از نسیمی که در اطراف این جزایر می وزد آب آنها را تمیز و بدون گناه می گیرند.” او اضافه کرد.

تعهد افزایش ظرفیت باد دریایی در مانیفست حزب محافظه کار برای انتخابات عمومی سال 2019 گنجانده شد.