بررسی کپی بودن مقاله

یکی از دوستان در مورد دزدی ادبی یا دزدی ادبی سوال کرد و ما این درس بررسی کپی بودن مقاله را بر اساس آن آماده کردیم. اطلاعات بسیار خوبی در این مقاله آموزشی وجود دارد که پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

سوال: من مقاله ای را در یک مجله ارسال کردم ، اما بدون قضاوت مستقیماً رد شدم زیرا نرم افزار تشخیص سرقت ادبی حدود 60٪ شباهت در آن پیدا کرد. به این دلیل که مقاله من بسیار فنی است و نمی توانم از کلمات مختلفی در آن استفاده کنم. آیا مجلات کاملاً به نرم افزارهای دزدی ادبی اعتماد می کنند؟
این یک سوال جالب است.
سرقت ادبی یا سرقت ادبی یکی از بزرگترین تهدیدها برای اصالت سرقت ادبی مقاله و صحت انتشارات منتشر شده است و اخیراً میزان پاسخ از انتشارات به دلیل سرقت ادبی یا سرقت علمی افزایش یافته است.
در نتیجه ، مجلات نسبت به احتمال دزدی ادبی یا دزدی ادبی در مقالاتی که دریافت می کنند حساسیت بیشتری پیدا می کنند.
سرقت ادبی یا نرم افزار تشخیص سرقت علمی ، به طور قابل توجهی امکان تکرار مطالب را کاهش می دهد و کیفیت مقالات را افزایش می دهد.
با این حال ، اعتماد کامل به چنین نرم افزاری می تواند از انتشار مقالات استفاده رایگان از ithenticate با کیفیت بالا جلوگیری کند ، زیرا در برخی موارد ، به عنوان مثال وقتی مقاله دارای محتوای فنی و اصطلاحات زیادی است ، ممکن است نتایج نرم افزار دزدی ادبی نادرست باشد.
این موضوع در مطالعه اخیر توسط COPE (کمیته اخلاق نشریات) و ژانگ و جیا از مجله علوم دانشگاهی ژجیانگ به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت. نویسندگان برای تعیین نحوه استفاده از CrossCheck مطالعه عمیقی چک کردن سرقت ادبی را بین ویراستاران مجلات به زبان انگلیسی و غیر انگلیسی انجام دادند.

CrossCheck نرم افزار تشخیص سرقت علمی برای مقالات علمی است که توسط iThenticate تهیه شده است.
در اینجا برخی از نتایج تحقیق آمده است.
از 219 پاسخ دهنده ، 42٪ اظهار داشتند که از CrossCheck به عنوان بخشی از روند بررسی مقاله دانلود نرم افزار ithenticate استفاده کرده و تصمیم نهایی را بر اساس درصد مشابهت متن (دزدی ادبی یا دزدی ادبی) گرفته اند.
از تعداد سردبیرانی که به استفاده از نرم افزارهای دزدی ادبی یا سرقت ادبی اعتراف کرده اند خواسته شده است که بگویند تا چه حد و چگونه از این ابزار استفاده می کنند ؟؟
در این میان 66٪ اظهار داشتند که علاوه بر نتایج بدست آمده پلاجریسم چکر از درصد شباهت متن (تشخیص دزدی ادبی) ، به نظرات سایت مشابهت یابی مقاله و ارزیابی هیئت تحریریه و بررسی همکار مقاله نیز توجه دارند.
در حالی که 20٪ اظهار داشتند که کاملاً به نتیجه نرم افزار دزدی ادبی اعتماد می کنند و مقاله را به دلیل شباهت زیاد و دزدی ادبی کاملاً و بلافاصله رد می کنند. اگرچه میزان شکست دقیق برای میزان قابل قبولی از تشابه متنی مشخص نشده است ، اما نرم افزار تشخیص کپی بودن پایان نامه باید توجه داشت که حداکثر 5٪ برای چنین مقدار تشابه متنی یک منطقه قابل قبول است.
ویراستاران دیگر (10٪) گفتند اگر مشابهت کتاب درسی نشان از دزدی ادبی یا دزدی ادبی داشته باشد با داوران مشورت می کنند.
و تعداد کمی (4٪) اظهار داشتند که مایلند از نویسندگان مقاله بخواهند توضیح دهند که چرا متن مقاله آنها دارای میزان بالای دزدی ادبی یا دزدی ادبی است.

به طور متوسط ​​، سردبیران معتقدند که نرم افزار ithenticate شاخص تشابه حدود 40٪ یا بیشتر بررسی سرقت ادبی غیرقابل قبول است و باعث می شود که انتشار مقاله مقاله را “رد” کند.
علاوه بر این ، بسیاری از ویراستاران تصور می کنند که کپی برداری و چسباندن مستقیم مطالب غیرقابل قبول است و باید محتوای متن تا حد ممکن اصلاح و بازنویسی شود و همراه با استناد یا استناد مناسب باشد.
با این حال ، برخی از ویراستاران اظهار داشتند که همانندجویی رایگان حاضر نیستند در بخش مبانی نظری و روش های تحقیق مقالات دانشگاهی ، نسخه هایی از آن را تهیه کنند ، زیرا این بخش معمولاً شامل اصطلاحات فنی عمومی و سبک های نوشتاری است که قابل تغییر نیست.
بنابراین ، برای پاسخ به س questionال ، به نظر می رسد بسیاری از سردبیران مجله ها ، علاوه بر ابزار تشخیص سرقت ادبی یا دزدی ادبی (شباهت ها) ، از مشاوره نویسندگان یا داوران همتا خبر هفته نیز استفاده می کنند.
با این حال ، برخی از ویراستاران ممکن است بیش از حد به این نرم افزار بررسی سرقت ادبی مقاله رایگان اعتماد کرده سرقت ادبی و بلافاصله مقاله ای را به دلیل شاخص شباهت زیاد رد کنند. مخصوصاً اگر یک یا چند پاراگراف کاملاً کپی شود!