برای FTC به چه معناست

مردم بازی Activision Blizzard Inc. ‘Call of Duty: Modern Warfare 3’ را روی کنسول های بازی ویدیویی XBox 360 مایکروسافت Corp.

استیون یانگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

تصمیم اداره رقابت و بازار بریتانیا برای مسدود کردن مایکروسافت پیشنهاد خرید Call of Duty maker اکتیویژن این بدان معناست که ایالات متحده نیازی ندارد در چالش خود با قرارداد عظیم 69 میلیارد دلاری به تنهایی بایستد.

در آخرین مانع برای معامله، CMA استدلال کرد که این خرید به رقابت در بازار نوپای بازی های ابری آسیب می رساند. اما پس از اینکه ماه گذشته گفت که شواهد از شرکت کنندگان در صنعت آژانس را متقاعد می کند که این معامله به رقابت در آن بازار خاص آسیب نمی زند، نگرانی های احتمالی رقابت در بازی های کنسولی را به چالش نکشید.

این باعث می شود که موضع CMA محدودتر از استدلالی باشد که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در چالش ماه دسامبر خود در برابر این معامله در برابر قاضی حقوق اداری داخلی خود مطرح کرد. FTC ادعا کرد که خرید پیشنهادی احتمالا رقابت را کاهش می دهد یا انحصاراتی را در بازارهای خدمات اشتراک بازی، بازی های ابری و کنسول های با کارایی بالا ایجاد می کند.

به گفته دانیل فرانسیس، استاد حقوق در دانشگاه نیویورک و معاون سابق مدیر، تصمیم CMA برای چالش در ایالات متحده، تا حدی به این دلیل است که با تئوری در مورد آسیب به بازار کنسول پیش نرفت. دفتر رقابت FTC و نظریه ای که در مورد بازی های ابری ارائه کرد، متکی بر مفهوم آسیب به رقابت آینده است، که دادگاه های ایالات متحده ممکن است با تردید بیشتری به آن نگاه کنند.

فرانسیس در بیانیه ای ایمیلی گفت: “در نهایت، به نظر می رسد CMA مسیری را انتخاب کرده است که FTC ممکن است دنبال کردن آن دشوارتر باشد.”

در حالی که وجود یک تنظیم‌کننده اصلی دیگر نیز متوجه می‌شود که مسائل مربوط به رقابت در این معامله ممکن است برای FTC دلگرم کننده باشد، با توجه به بار بالای دولت در پرونده‌های ضدانحصار در ایالات متحده و دیدگاه کلی متفاوت در مورد قانون رقابت، راه پیش رو هنوز هم ساده نیست.

به گفته ربکا هاو آلنزورث، استاد ضد انحصار در دانشکده حقوق واندربیلت، «تمایل قانونگذاران اروپایی برای نگاه کردن به آینده و حدس زدن در مورد اینکه فضای رقابتی در چند سال آینده چگونه خواهد بود یا خواهد بود، مناسب است و چیزی است که ما بیشتر با آن مبارزه می کنیم. در امریکا”

در حالی که مایکروسافت گفت که به خرید متعهد است و قصد دارد نسبت به تصمیم CMA درخواست تجدید نظر کند، فرانسیس گفت که انجام این کار دشوار است و معمولاً طرفین در این مرحله آن را رها می کنند.

مدیر دفتر رقابت FTC، هالی ودووا، در بیانیه‌ای در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره تصمیم CMA، گفت که آژانس همچنین “نگرانی‌هایی دارد، همانطور که در شکایت ما توضیح داده شد، در مورد اثرات ضدرقابتی این معامله”.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی این معامله برای نگرانی های رقابتی هستند.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: کمیسیونر سابق FTC می گوید که قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن یک حرکت “دلسرد کننده” برای Big Tech است.

کمیسیونر سابق FTC می گوید که قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن یک حرکت